Στη Βουλή όσα κατήγγειλαν οι πτέραρχοι για τη συντήρηση αεροσκαφών στη ΠΑ

Ερώτηση στη Βουλή από το ΣΥΡΙΖΑ, έγιναν όσα είπαν στις τελευταίες τους ημερήσιες διαταγές οι Πριόνας-Παπανικολάου. Διοικητές ΔΑΥ και ΔΑΕ αντίστοιχα είχαν πει φοβερά και τρομερά πράγματα για τη συντήρηση του αεροπορικού υλικού ,φθάνοντας στο σημείο να μιλήσουν και για κινδύνους στους οποίους είναι εκτεθειμένοι οι Ίκαροι.

Στην ερώτησή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν:

“Στην τελευταία του ημερήσια διαταγή (1-8-2012) ο αποστρατευθείς Διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης Πτέραρχος ε.α. κ. Κων/νος Πριόνας δήλωσε δημόσια ότι η διαθεσιμότητα των οπλικών συστημάτων είναι πλέον σήμερα εκτός επιθυμητών επιπέδων.

Στην τελευταία του ημερήσια διαταγή ο αποστρατευθείς Διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης Πτέραρχος ε.α. Αθαν. Παπανικολάου αποκάλυψε ότι: 

α) Η εκπαίδευση των πρωτοετών Ικάρων γίνεται με αεροσκάφη τύπου Τ-41, ηλικίας 43 ετών, τα οποία παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ρωγμών στην περιοχή της έλικος, και μπορούν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά για 2 μόνο ακόμα έτη, λόγω μη παραγωγής και έλλειψης τους στην παγκόσμια αγορά.

β) Τον Μάρτιο του 2012 συνέβη σοβαρό ατύχημα με αεροσκάφος Τ-41, το οποίο από τύχη και μόνο δεν ήταν θανατηφόρο.

γ) Το κόστος συντήρησης ενός τέτοιου τύπου αεροσκάφους ανέρχεται σε 277.000 ΕΥΡΩ, όταν η αγορά ενός νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους δεν ξεπερνά τα 150.000 ΕΥΡΩ, με αποτέλεσμα την προφανή ζημία του ελληνικού Δημοσίου.

δ) ότι υπάρχει μελέτη για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του προγράμματος εκπαίδευσης Ικάρων μέχρι το 2021, η οποία δεν υλοποιείται.

 Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

1.  Ποιό είναι το ποσό, που υπάρχει διαθέσιμο στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, για την αγορά ανταλλακτικών, την επισκευή και την κάθε είδους συντήρηση και υποστήριξη των αεροσκαφών, ελικοπτέρων και Οπλικών Συστημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας, που τα ανταλλακτικά τους καλύπτονται από εμπορικές πηγές και μη εμπορικές πηγές, σε τί ύψος ανέρχονται οι αναλήψεις σε βάρος των πιστώσεων των προϋπολογισμών επόμενων ετών και ποιό είναι το ποσοστό αποδέσμευσης στους αντίστοιχους ΚΑΕ έτους 2012;

2. Ποιό είναι το προϋπολογιζόμενο ετήσιο κόστος συντήρησης, επισκευής και υποστήριξης ανά τύπο Α/Φ – Ε/Π και ΟΣ και με ποιά διαδικασία έχει γίνει η ανάθεση των σχετικών συμβάσεων;

3.  Υφίσταται ζήτημα μειωμένης κάτω των επιθυμητών επιπέδων διαθεσιμότητας των οπλικών συστημάτων και πτητικών μέσων της ΠΑ, όπως ισχυρίζεται ο απελθών Διοικητής ΔΑΥ; Ποιά είναι σε ποσοστό η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών αεροσκαφών Τ-41, και Ε/Π SUPER PUMA και A-109, ΑΒ 205 και ΑΒ-206;

4.  Αληθεύουν οι καταγγελίες του Διοικητή ΔΑΕ για επικίνδυνα ατυχήματα με εκπαιδευτικά αεροσκάφη, για πεπαλαιωμένα αεροσκάφη με ρωγμές στους έλικες και «φουσκωμένα» κόστη συντήρησης και αν ναι ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ για την ασφάλεια των πρωτοείσακτων Ικάρων και την παύση της σπατάλης πόρων;

Αναμένουμε την απάντηση.