Ο μέχρι χθες Α/ΓΕΕΘΑ Πτέραρχος Ιωάννης Γιάγκος,ήταν ένας εξαίρετος πιλότος ,όπως λένε όσοι πέταξαν μαζί του.Από το 1974 έως το 1990 είχε συμπληρώσει 3000 ώρες πτήσης σε F-4 και F-16. Η ικανότητά του στους εναέριους ελιγμούς φάνηκε εξαιρετικά χρήσιμη στη πολύχρονη επιτελική του και αρχηγική του καριέρα.
Ο Πτέραρχος Γιάγκος ήταν ένας πραγματικός …survivor! Αρχηγός ΑΤΑ,Αρχηγός ΓΕΑ και τέλος Α/ΓΕΕΘΑ ,συνολικά επτά χρόνια Αρχηγός έκανε ο Πτέραρχος και δεν ήταν πάντα εύκολα.
Στο ΑΤΑ είχε κληθεί να διαχειριστεί την επιχείρηση του αεροσκάφους HELIOS και να αντιμετωπίσει την τραγωδία με την σύγκρουση των F-16 στη Κάρπαθο και το χαμό του Κ.Ηλιάκη.Δέχτηκε σκληρή κριτική αλλά χωρίς συνέπειες για τον Πτέραρχο ο οποίος έγινε Α/ΓΕΑ και στη συνέχεια Α/ΓΕΕΘΑ, σε μία περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη ,όχι μόνο επιχειρησιακά ,αλλά περισσότερο οικονομικά.
Ο Γιάγκος “κατηγορήθηκε” για υπέρμετρα χαμηλούς τόνους έναντι των υπουργών Άμυνας με τους οποίους έτυχε να συνεργαστεί. Ειδικά μετά την περίοδο Βενιζέλου και τώρα τελευταία με τον Μπεγλίτη, ο Γιάγκος βρέθηκε στο στόχαστρο των στελεχών,γιατί δεν είπε ποτέ τίποτα για τις δραματικές περικοπές στα εισοδήματα των στρατιωτικών.
Δεν ήταν ποτέ στις προτεραιοτητές του η δημοσιότητα, η οποία μάλλον τον άγχωνε. Γενικώς ήταν εξαιρετικά “σφιγμένος” και εσωστρεφής .
Ίσως η μοναδική φορά που αντέδρασε σε ΥΕΘΑ να ήταν όταν στην περίπτωση της “εισβολής” αποστράτων κατάλαβε ότι κάποιοι επιχείρησαν να του φορτώσουν την έλλειψη μέτρων ασφαλείας. Κι όταν λέμε αντέδρασε ,μην φανταστείτε ότι έγινε κανένα επεισόδιο. Απλά είπε στον Μπεγλίτη ότι “ το θέμα το χειριστήκαμε όπως ακριβώς κάναμε σε ανάλογες περπτώσεις”.
Ήταν υπέρ της νέας δομής δυνάμεων και αυτό τον είχε φέρει σε αντίθεση με τον επίδοξο διάδοχό του Α/ΓΕΣ Φ.Φράγκο. Τελικά και οι δύο έχασαν. Αν και ο Πτέραρχος μετά από επτά χρόνια Αρχηγός δεν μπορεί στα σοβαρά να θεωρηθεί χαμένος.