Την ειααγγελική παρέμβαση ζητά πλέον ο ΣΥΣΜΕΔ για διαπιστωθεί ποιοι,πως και γιατί οδήγησαν στο ναυάγιο του ΜΤΣ. Ο ΣΥΣΜΕΔ έστειλε στην Εισαγγελία Στρατιδικελιου Αθηνών έγγραφο στο οποίο περιγράφεται το «μαύρο» παρόν αλλά και το «ομιχλώδες» μέλλον του ΜΤΣ και ζητά κατά την κρίση του εισαγγελέα να προχωρήσει στην αναζήτηση ποινικών ευθυνών και σε άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος τυχόν υπαιτίων.
Η μόνη «λύση» που έχουν παρουσιάσει από την κυβέρνηση για σωτηρία του Ταμείου είναι :
35% μείον στο μέρισμα,25% αύξηση των εισφορών για το ΜΤΣ. Ως μονόδρομος παρουσιάζεται αυτή η πρόταση για τη «σωτηρία του ΜΤΣ»! Πρόταση η οποία προέκυψε μετά από την μελέτη που έκανε ο καθηγητής του Τμήματος Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Ν.Φράγκος.
Η μελέτη έγινε με εντολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ) και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας (ΠΟΑΞΙΑ). εκπονήθηκε, καταρτίσθηκε και συντάχθηκε, αποκλειστικά και μόνο για το πρόγραμμα παροχής το οποίο αφορά τα μερίσματα των στρατιωτικών και αστυνομικών.
Η μελέτη παραδόθηκε στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Διευθυντού του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, η οποία ως συμπέρασμα και πρόταση κατέληξε, και τελικώς φέρεται ότι υιοθετήθηκε, να μειωθεί η τιμή του μεριδίου μερίσματος κατά 35% και να αυξηθούν οι εισφορές των μελών του Ταμείου κατά 25%, προκειμένου αυτό να καταστεί βιώσιμο!
Επιπλέον δε, αναφέρθηκε στο ως άνω συμπέρασμα πρόταση ότι: «Το Ταμείο δυστυχώς έχει καταρρεύσει. Ένας από τους κύριους λόγους είναι η αλόγιστη αύξηση της τιμής του μεριδίου την περίοδο 1998 – 2006. Βέβαια δεν είναι ο μόνος λόγος: Η διαχείριση της περιουσίας, αν και δεν έχω λεπτομερή στοιχεία, δεν πρέπει να ήταν η πλέον ενδεδειγμένη……».
Ο Σύνδεσμος Υποστήριξης και Συνεργασίας Μελών ΕΔ (ΣΥΣΜΕΔ) με έγγραφό του αναρωτιέται » γιατί δεν προσκομίστηκε στο συντάκτη της αυτής μελέτης το σύνολο των αναλυτικών στοιχείων της παρούσας κατάστασης του Ταμείου και τα αίτια της κατάρρευσής του, χωρίς, έτσι, να δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο μείζον πρόβλημα της καταβολής του ΒΕΑ (ήδη η χρονική υστέρηση έχει ξεπεράσει τα 2 έτη), της συνεισφοράς του ΕΚΟΕΜΣ στο πρόβλημα ρευστότητας του Ταμείου, και να απουσιάζουν παντελώς, τα σενάρια βιωσιμότητας του Ταμείου σε σχέση με τα ισχύοντα ή αναμενόμενα οικονομικά μεγέθη (αυξομειώσεις μερισμάτων, κοινωνικών πόρων, εισοδημάτων μετόχων, πολιτικής αξιοποίησης ή πώλησης ακινήτου περιουσίας αλλά και χρηματιστηριακών αξιών κλπ).
» Θεωρούμε ότι, με πρακτικές μόνο μείωσης εξόδων, ασφαλώς και δεν επιλύεται το πρόβλημα, αλλά ούτε και με μονομερείς αυξήσεις των εσόδων από τους μετόχους και μερισματούχους», υποστηρίζει ο ΣΥΣΜΕΔ.
Το σημαντικότερο είναι ότι όπως αναφέρει ο ΣΥΣΜΕΔ,υπάρχει μία δέσμη άλλων μέτρων που θα μπορούσαν να αποτελέσουν «σωσίβιο» για το ΜΤΣ. Μερικά απ΄ αυτά είναι:
α. Η άμεση επαναφορά των «κοινωνικών πόρων».
β. Η καθιέρωση ουσιαστικού ανταποδοτικού τιμήματος, το οποίο θα καταβάλλεται στο ΜΤΣ, για όποιο ακίνητο – στρατόπεδο μεταβιβάζεται σε ΝΠΔΔ και ΟΤΑ από το ΤΕΘΑ.
γ. Ο επανέλεγχος των καταβαλλομένων μερισμάτων, ώστε να βρεθούν και να κοπούν τυχόν αχρεωστήτως καταβαλλόμενα λόγω θανάτου – αλλαγής οικογενειακής κατάστασης.
δ. Η καθιέρωση κράτησης υπέρ του ΜΤΣ και εις βάρος των Τραπεζικών Ιδρυμάτων και πιστωτικών Οργανισμών, από τα τοκοχρεολύσια των δανείων που παρακρατούνται από τη μισθοδοσία του στρατιωτικού και πολιτικού Προσωπικού του ΥΕΘΑ και αποδίδονται σε αυτούς.
ε. Η καθιέρωση κράτησης στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ που πληρώνει το ΥΕΘΑ και αντίστοιχη καθιέρωση κράτησης στο σύνολο των προμηθειών που διενεργούν τα αρμόδια Υπουργεία για την ΕΛ.ΑΣ.
στ. Η εξεύρεση νέων πόρων – κρατήσεων στα πρότυπα αντιστοίχων φορέων, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ (π.χ. καθιέρωση «μετοχικόσημου» στις αιτήσεις προσλήψεων ΕΠΟΠ, ΕΜΘ, στις αντίστοιχες αιτήσεις εισαγωγής στις Στρ. Σχολές, στις μονιμοποιήσεις εφέδρων – στρατευσίμων, στις κλήσεις (πρόστιμα) των Σωμ. Ασφαλείας κλπ).
ζ. Η εξέταση έκδοσης πιστωτικής κάρτας Μετοχικού Ταμείου Στρατού (κατ’ αντιστοιχία των καρτών που κυκλοφορούν όπως η DYNAMIC και άλλες) σε συνεργασία με τράπεζα που θα προσφέρει το καλύτερο πακέτο, η οποία θα διανεμηθεί σε όλους τους μετόχους και μερισματούχους του Ταμείου.
η. Η εξέταση έναρξης συνεργασιών με αναγνωρισμένες ΑΕΔΑΚ για την βέλτιστη αξιοποίηση των χαρτοφυλακίων του ΜΤΣ.
θ. Η απαίτηση καταβολής από το Δημόσιο, του συνόλου των απαιτητών χρεών/αχρεωστήτως εισπραχθέντων φόρων.
Ι. Η προώθηση νομοθετικής ρύθμισηςγια την ανασύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΜΤΣ, με την αναλογική συμμετοχή εκλεγμένων εκπροσώπων των μερισματούχων και μετόχων και όχι «διορισμένων» από την ηγεσία του εκάστοτε Υπουργείου και η εναρμόνιση – εξίσωση υποχρεώσεων και δικαιωμάτων των στρατιωτικών και των στελεχών της ΕΛ.ΑΣ, με προοπτική να ακολουθηθεί η πολιτική χορήγησης μερισμάτων και υπολογισμού των μεριδίων αυτών, στα πρότυπα του ΕΚΟΕΜΣ (διανομή κάθε χρόνο του 90% των εσόδων του προηγούμενου, αναλογικά).