Την Παρασκευή 31 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων που υπηρέτησαν στην 337 Μοίρα της 110 Πτέρυγας Μάχης (110ΠΜ), της Πολεμικής μας Αεροπορίας, στην κοινότητα Ανατολή του Δήμου Αγιάς, παρουσία του Υπαρχηγού Τακτικής Αεροπορίας, Υποπτεράρχου (Ι) Νικολάου Κοκκώνη.
Όπως αναφέρει και η σχετική ανακοίνωση του ΓΕΑ, στην τελετή παραβρέθηκαν οι οικογένειες των πεσόντων, αντιπροσωπείες Αξιωματικών και Υπαξιωματικών του Αρχηγείου και της 110 Πτέρυγας Μάχης, διατελέσαντες Διοικητές στην 337 Μοίρα, αντιπροσωπεία των Ενώσεων Αποστράτων, καθώς και εκπρόσωποι των τοπικών πολιτειακών και θρησκευτικών αρχών.
Η 337 Μοίρα, τα «Φαντάσματα» της Πολεμικής Αεροπορίας, οργανώνει, εκπαιδεύει, εξοπλίζει, συντηρεί και υποστηρίζει το προσωπικό και τα μέσα της, ώστε να είναι ικανή σε κάθε στιγμή να φέρει σε πέρας την αποστολή της. Η αποστολή της είναι η διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων με πρωτεύοντα ρόλο αναχαίτιση, σύμφωνα με τα γενικά και ειδικά σχέδια και με σκοπό τη συμβολή στην αεράμυνα της χώρας. Η 337 Μοίρα είναι μία από τις παλαιότερες Μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας. Δημιουργήθηκε αρχικά στην Μέση Ανατολή ενώ κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ αποτελούσε σμήνος της 339 British Combat Wing, εξοπλισμένη με Α/Φ SPITFIRE.
Σημαντικά χρονικά σημεία για την 337 Μοίρα:
– Το 1946, μεταστάθμευσε στην 112ΠΜ (Ελευσίνα).
– Το 1952, βαθμιαία αντικατάσταση των SPITFIRE με F-84G & Τ-33 Jet Aircraft και εγκατάσταση στην 110 ΠΜ (Λάρισα), με την ονομασία 337ΜΔΒ. Ως συνέπεια αυτού η 337Μ αποτελεί την πρώτη Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας που εξοπλίστηκε με αεροσκάφη Jet ενώ από αυτή δημιουργήθηκε και το πρώτο ακροβατικό σμήνος της Πολεμικής Αεροπορίας.
– Το 1956, η Μοίρα επιστρέφει στην 112ΠΜ.
– Το 1959, μετασταθμεύει στην 114ΠΜ (Τανάγρα) και αντικατάσταση των F-84G με F-86D (Jet αεροσκάφη αναχαίτισης παντός καιρού).
– Το 1960, η Μοίρα επιστρέφει στην 112ΠΜ μέχρι τον Μάιο του 1967, ως Μοίρα Παντός Καιρού.
– Το 1967, μετασταθμεύει στην 111ΠΜ (Νέα Αγχίαλος) με F-5A, ως 337ΜΑΗ (Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας).
– Το 1978, η Μοίρα επιστρέφει στην Λάρισα και εξοπλίζεται με αεροσκάφη F-4 E. Ο νέος ρόλος της Μοίρας είναι Αναχαίτιση Παντός Καιρού.
– Το 2005, μετά από τρεις δεκαετίες υπηρεσίας στην Πολεμική Αεροπορία, η Μοίρα αποσύρει το τελευταίο F-4E SRA και διακόπτει προσωρινά την λειτουργία της.
– Το 2006, η Μοίρα επαναλειτουργεί με αεροσκάφη F-16 Blk 52+.