Kανονισμούς και νέο νομικό πλαίσιο επιθυμούν τα μειονοτικά σχολεία στην Τουρκία, παρόλο που αντιπρόσωποί τους θεωρούν θετικές τις εξελίξεις για την προοπτική λειτουργίας τους.
Το στίγμα αυτό εξεπεμψαν με δηλώσεις τους τόσο ο Συντονιστής των Μειονοτικών Σχολείων, κ. Karekin Barsamyan όσο και ο δάσκαλος του Ζωγράφειου Σχολείου της Κωνσταντινούπολης, κ. Αντώνης Παρισιάνος, σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Hurriyet Daily News.
Συγκεκριμένα, ο κ. Barsamyan εξέφρασε την άποψη ότι τo Υπουργείο Παιδείας δείχνει πλέον, σε αντίθεση με το παρελθόν, μια διάθεση «θετικής προκατάληψης» υπέρ των μειονοτικών σχολείων. «Οι εξελίξεις είναι πολύ θετικές. Ωστόσο, οι κανονισμοί οφείλουν να προχωρήσουν άμεσα και αυτές οι πρακτικές πρέπει να έχουν νομική βάση, ώστε να μην προκύψουν εκ νέου προβλήματα», σχολίασε ο κ. Barsamyan και συμπλήρωσε ότι «οι ρυθμίσεις για τα μειονοτικά σχολεία πρέπει να πραγματοποιηθούν χωριστά για κάθε μειονοτική κοινότητα. Κάθε κοινότητα έχει διαφορετικά προβλήματα, και ειδικά για την ελληνική, τίθεται και το θέμα της αμοιβαιότητας».
Ανησυχία για πισωγύρισμα
Ο κ. Αντώνης Παρισιάνος, αν και επιβεβαίωσε ότι οι εξελίξεις που παρατηρούνται είναι εν γένει θετικές, δεν έκρυψε την ανησυχία του σχετικά με τη δυνατότητα ολοκλήρωσής τους. «Υπήρξαν παρόμοιες θετικές εξελίξεις κατά το παρελθόν, οι οποίες εν τέλει αντιστράφηκαν. Μια νομική βάση είναι αναγκαία προκειμένου να μην έρθουμε αντιμέτωποι με νέα προβλήματα», επεσήμανε ο κ. Παρισιάνος στην Hurriyet Daily News.
Πρότεινε επίσης, όπως και ο κ. Barsamyan, να εξεταστούν χωριστά τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μειονοτικά σχολεία. «Ο μαθητικός πληθυσμός των ελληνικών σχολείων είναι περιορισμένος σε σχέση με τα αρμενικά σχολεία. Έχουμε επίσης και το θέμα της αμοιβαιότητας. Κάθε μειονότητα πρέπει να εκτιμηθεί ανάλογα με τη δική της δυναμική», τόνισε ο κ. Παρισιάνος.
Διαβάστε ακόμη:
«Η Ίμβρος είχε δύο κακές μητριές»
Πως η Τουρκία αφάνισε όλα τα μειονοτικά σχολεία