MANΩΛΗΣ ΚΩΣΤΙΔΗΣ
Συνεχίζονται τα προβλήματα σχετικά με το τουρκικής κατασκευής μη επανδρωμένο αεροσκάφος ANKA. Tις προηγούμενες ημέρες ένα από τα πρωτότυπα αεορσκάφη είχε συντριβεί.
Τώρα η τουρκική εφημερίδα Zaman αποκαλύπτει πως το ΑΝΚΑ σε όλα τα τεστ δεν κατάφερε να υψωθεί περισσότερο από τα 20.000 πόδια ενώ οι συμβατικές υποχρεώσεις της Τουρκικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (TAI) προέβλεπαν πως το ΑΝΚΑ θα φτάνει τα 30.000 πόδια.
Οι υπεύθυνοι της ΤΑΙ αναφέρουν πως το πρόβλημα είναι σχετικά με το βάρος στις κάμερες που έχουν τοποθετηθεί. Το βάρος τους φτάνει τα 120 κιλά και η δύναμη των μηχανών του αεροσκάφους δεν είναι αρκετή για να υψώσει περισσότερο το αεροσκάφος.
Η ASELSAN, η τουρκική εταιρεία παραγωγής στρατιωτικών υλικών πάντως υποστηρίζει πως δεν υπήρξε καμία αναφορά σχετικά με τις κάμερες και τονίζουν πως και τα HERON έχουν κάμερες με το ίδιο βάρος, και υποστηρίζει πως το πρόβλημα είναι στις μηχανές του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα ο τουρκικός στρατός θα δώσει παράταση τουλάχιστον δυο ετών για να ξεπεραστεί το πρόβλημα για να παραλάβει τα 10 ΑΝΚΑ που χρειάζεται.
Το ζήτημα είναι πως ο Ερντογάν είχε δώσει εντολή, τα ΑΝΚΑ να κατασκευαστούν έτσι ώστε να μπορούν να πετούν με πυραύλους. Το ερώτημα των κατασκευαστών πάντως είναι αν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη δεν μπορούν να πετούν, τότε πως θα απογειώνονται και με πυραύλους;