Επιμέλεια : Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ
Την αναφορά της Ισραηλινής εφημερίδας Jerusalem Post ότι <<Το τουρκικό αεροπλανοφόρο θα αλλάξει τις ισορροπίες στην Ανατολική Μεσόγειο>> προβάλει ως τίτλο η κρατική τηλεόραση της Τουρκίας στο πρώτο της θέμα στην ιστοσελίδα της, με εντυπωσιακό τρόπο!
Η είδηση, πλαισιωμένη με την καλλιτεχνική απεικόνιση του υπό κατασκευή, τουρκικού »αεροπλανοφόρου» τύπου LHD (φωτογραφία), είναι ουσιαστικά τα γνωστά στοιχεία για το αποβατικό – ελικοπτεροφόρο που σχεδιάζει η Τουρκία, ωστόσο είναι φανερό ότι τόσο οι συμπερασματικές αναφορές της ισραηλινής εφημερίδας – που ακολουθούν- όσο και η (επιλεκτική) αναδημοσίευση του από το τουρκικό δημόσιο Μέσο, εντάσσονται σε ένα »παιγνίδι» πιέσεων και επηρεασμού - τόσο μεταξύ των δυο αυτών χωρών, όσο και προς τρίτους!
Αλλάζουν τα δεδομένα ασφαλείας Ισραήλ, Ελλάδας και Κύπρου;
Επικαλείται λοιπόν η κρατική τουρκική TV τη μεγαλύτερη εφημερίδα του Ισραήλ, την Jerusalem Post, και μεταφέρει την εκτίμησή της ότι το πρώτο εγχώριας κατασκευής αεροπλανοφόρο της Τουρκίας θα αλλάξει όλους τους υπολογισμούς ασφαλείας του Ισραήλ, της Ελλάδας και της Κύπρου.
Το κανάλι επισημαίνει στο ρεπορτάζ του – σε μια προσπάθεια να »παιξει» με την πληροφορία στο ενεργειακό παιγνίδι που ανοιγει στην Αν Μεσόγειο – ότι ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για το Αποβατικό Δεξαμενόπλοιο (LHD), το πρώτο εγχώριο αεροπλανοφόρο όπως είναι ευρέως γνωστό, που θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο του προγράμματος MİLGEM (Εθνικό Πλοίο) και ξεκίνησε η φάση της υλοποίησης του έργου.
Το νέο Αποβατικό/Ελικοπτεροφόρο – σ.σ. όπως είναι η πιο σωστή περιγραφή του – θα κατασκευαστεί, γράφει, στα Ναυπηγεία Sedef από την ισπανική εταιρεία Navantia και θα είναι ίδιας κλάσης με το ελικοπτεροφόρο «L-61» Juan Carlos I του Ισπανικού Πολεμικού Ναυτικού. Η Τουρκία θα είναι η 2η χώρα μετά την Ισπανία που θα διαθέτει το πλοίο αυτής της κλάσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η κρατική τηλεόραση της Τουρκίας, το πλοίο θα μεταφέρει συνολικά 18 ελικόπτερα, τα 6 στο κατάστρωμα. Ως αποβατικό πλοίο θα μεταφέρει τάγμα 1.000 στρατιωτών μαζί με 150 οχήματα διαφόρων τύπων και χρήσεων περιλαμβανομένων και των αρμάτων μάχης.
Αναφέρει ακόμα αποσπάσματα από την Jerusalem Post – και συγκεκριμένα τα εξής:
Αποκτά η Τουρκία ναυτικό έλεγχο στην Αν Μεσόγειο;
«Με την ναυπήγηση του αμφίβιου επιθετικού πλοίου πολλαπλού-ρόλου το οποίο μπορεί να χρησιμεύσει ως αεροπλανοφόρο, η Τουρκία κάνει ένα μεγάλο βήμα που αλλάζει την ναυτική ισορροπία στην ανατολική Μεσόγειο, παρέχοντας ενδεχομένως στην Τουρκία έναν άνευ προηγουμένου μέτρου ναυτικό ελεγχο στην περιοχή.»
Μεταφέρει ακόμα από την ισραηλινή εφημερίδα τα εξής:
«Το LHD, με τις ήδη υπάρχουσες ναυτικές δυνάμεις της Τουρκίας, θα παράσχει στην Aγκυρα την ικανότητα να προβάλει σημαντική δύναμη στις περιοχές των εγκαταστάσεων φυσικού αερίου στα ανοικτά της Κύπρου και του Ισραήλ, δίνοντας βραχυπρόθεσμα στην Τουρκία ένα μεγαλύτερο μέτρο θαλάσσιου ελέγχου στην περιοχή.»
Παράγων επηρεασμού των ενεργειακών οδών;
Και συνεχίζει – με αναφορά που »βολεύει» την Τουρκία όσον αφορά την επιλογή των ενεργειακών οδών: Αυτό, λέει, θα επηρεάσει την απόφαση του Ισραήλ για τον τρόπο με τον οποίο θα εξάγει το φυσικό αέριο που θα εξορύξει από τα ισραηλινά οικόπεδα Ταμάρ και Λεβιαθαν.
«Το νέο αεροπλανοφόρο και τα υπόλοιπα ναυτικά μέσα τα οποία σχεδιάζει να ναυπηγήσει η Τουρκία αλλάζουν, προτού ακόμα μπουν σε υπηρεσία, την στρατηγική ισορροπία στην ανατολική Μεσόγειο όπως και αυτά που θα απαιτεί η Τουρκία από τους γείτονες της».
Μπλόφες και ασκήσεις επηρεασμού…
Εμείς από την πλευρά μας επισημαίνουμε ότι τόσο το αρχικό ισραηλινό δημοσίευμα όσο και η (επιλεκτική;) αναδημοσιευσή του δεν σημαίνουν κατ ανάγκην ότι εξυπηρετούν ή έχουν την ίδια οπτική! Μπορεί το ένα (δημοσίευμα) να επιδιώκει να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου και να ενεργοποιεί εσωτερικά αντανακλαστικά … Ή,επίσης, με το δεύτερο (δημοσίευμα) να επιδιώκεται να κερδιθούν πόντοι μέσω »προβολής ισχύος»- δηλαδή έμμεσου εκβιασμού ! Δηλαδή μια εκδοχή του »Φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό τον Γιάννη»…
Η επικείμενη συμφωνία Ισραήλ- Τουρκίας για τις αποζημιώσεις για τα θύματα του πλοίου Μαρί Μαρμαρά,οι συζητήσεις για πιθανή επιχειρηματική κλπ συνεργασία για τους αγωγούς, το ζήτημα των ΑΟΖ στην περιοχή και τα συναφή γεωπολιτικά,αποτελούν τα κομμάτια ενός παζλ που πολλοί θέλουν να συνθέσουν κατά τα συμφέροντα τους. Ετσι η κάθε αναφορά/εκτίμηση - ακόμα και σε ένα ρεπορτάζ…- πρέπει να διαβάζεται από πολλές πλευρές…
Διαβάστε ακόμη:
Όλη η αλήθεια για το αποβατικό πλοίο που οι Τούρκοι ονομάζουν «αεροπλανοφόρο» – Ανάλυση