Στα κάγκελα είναι η Τουρκία με την την εγκατάσταση των UAV του FRONTEX στην Ελλάδα.
Η εθνικιστική εφημερίδα Yeni Akit φιλοξενεί εκτενές δημοσίευμά για την απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής να μετασταθμεύσουν στο στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Τυμπάκι της Κρήτης δυο Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα.
«Η Frontex ¨προς αύξηση της ασφάλειας των εξωτερικών συνόρων¨, εγκατέστησε στην Ελλάδα δύο ΜΕΑ που ανήκουν στο κράτος-τρομοκράτης Ισραήλ» γράφει στον τίτλο του δημοσιεύματος.
Με τον συντάκτη του άρθρου να μην παραλείπει να καρφώσει την Ελλάδα: «Η Frontex με σκοπό την καλύτερη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων , έστειλε στην Ελλάδα δύο ισραηλινής κατασκευής ΜΕΑ Heron-1. Τα Heron-1 εγκαταστάθηκαν στο στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Τυμπάκι της Κρήτης και φαίνεται πως θα μειώσουν τις δαπάνες της Ελλάδας για ΜΕΑ.»
Και προσθέτει ο συντάκτης του άρθρου: Στην ανακοίνωση που έκανε η Frontex αναφέρεται πως άρχισαν οι δοκιμαστικές πτήσεις για τα Heron-1 και τάξης MALE, που πετάνε σε μέση τροχιά και έχουν δυνατότητα να μένουν επί μακρόν στον αέρα. Η Frontex ανακοίνωσε πως πέρα από την Ελλάδα, πτητικές δοκιμές άρχισαν και στις ακτές της Ιταλίας και της Πορτογαλίας. Αναφέρεται πως τα ΜΕΑ είναι εξοπλισμένα με θερμικές κάμερες και ραντάρ. Ειδικοί στον τομέα της άμυνας, περιγράφουν πως τα Heron-1 διαθέτουν ηλεκτροοπτική κάμερα MOSP, ραντάρ παρατήρησης θαλάσσης MMR και το στρατιωτικού τύπου δορυφορικό σύστημα SATCOM.
Τα ΜΕΑ θα κάνουν δοκιμαστικές πτήσεις ως το τέλος του χρόνου και θα αξιολογηθούν ανάλογα με την επιτυχία τους και το κόστος τους. Ο Frontex τον Ιανουάριο υπέγραψε συμφωνία με την ισραηλινή ΙΑΙ που παράγει τα Heron, για 600 ώρες πτήσεις έναντι 4,75 εκ. ευρώ. Τα ΜΕΑ αυτά θα χρησιμοποιηθούνε για έρευνα, έλεγχο, παρακολούθηση εγκληματιών, έρευνα-διάσωση, εντοπισμός ύποπτων πλοίων και στιγμιαία κοινοποίηση πληροφοριών.
H χρήση από την Τουρκία στο Αιγαίο των τουρκικών ΜΕΑ ενοχλεί την Ελλάδα. Τις προηγούμενες μέρες η εφημερίδα Καθημερινή έγραψε πως καθώς η Ελλάδα δεν διαθέτει ΜΕΑ δικά της, για κάθε πτήση τουρκικού ΜΕΑ στο Αιγαίο, αναγκάζεται να απογειώνει 3-4 μαχητικά. Αναφέρεται πως η μία ώρα πτήσης του μαχητικού κοστίζει 10.500 ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος ενός ελληνικού μαχητικού μαζί με τον εξοπλισμό του φτάνει περίπου τα 25 εκ. $.
Η Ελλάδα η οποία έχει μείνει πίσω από την Τουρκία στην τεχνολογία των ΜΕΑ, για να αυξήσει τις δυνατότητες της για πληροφορίες, έρευνα και παρατήρηση, τον Ιανουάριο συμφώνησε με το Ισραήλ για τριετή δανεισμό 7 Heron. Το κόστος φθάνει τα 35,5 εκ. $ και βάσει της συμφωνίας το Ισραήλ θα παράσχει και εκπαίδευση. Ειδικοί εστιάζουν στο ότι η Ελλάδα λόγω της οικονομικής κρίσης, σημαντικό μέρος των δαπανών ασφαλείας της, το καλύπτει διαμέσου της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.