Επιμέλεια: Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ
Ανησυχεί ιδιαίτερα τους Τούρκους από εμπορικής πλευράς το άλμα του λιμένα του Πειραιά μετά την είσοδο των Κινέζων. Και μάλιστα στο σημείο που να θεωρούν ότι πάει στράφι το τεράστιων διαστάσεων λιμάνι που φτιάχνουν στο Τσανταρλί !
Ο τίτλος της έκδοσης Σμύρνης της εφημερίδας Zaman δίνει με ακρίβεια τι κλίμα που επικρατούσε σε ναυτικούς και ναυτιλιακούς κύκλους της Τουρκίας στην Σύνοδο του Επιμελητηρίου Εμπορικής Ναυτιλίας της Σμύρνης όπου συζητήθηκαν τόσο το εν λόγω θέμα όσο και η διερεύνηση του βυθού στον κόλπο της Σμύρνης:«Σάρωσε ανησυχία τους ναυτικούς για τον Πειραιά». γράφει
Η εφημερίδα επισημαίνει ότι από τότε που πέρασε στους Κινέζους η λειτουργία του λιμένα του Πειραιά, άρχισαν να ανησυχούν οι ναυτικοί του Αιγαίου. Το λιμάνι (του Πειραιά), το οποίο αυξάνει συνεχώς μετά την ιδιωτικοποίηση το δυναμικό του κατά 1 εκατ. TEU το χρόνο, έφθασε τα 3 εκατ. TEU (μονάδα μέτρησης).
<<Δεν έχει πιθανότητες το Τσανταρλί >>
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Εμπορικής Ναυτιλίας της Σμύρνης, κ. Γιουσούφ Οζτούρκ, τονίζοντας ότι το μεταφορικό κέντρο της περιοχής είναι το λιμάνι του Πειραιά, είπε: «Η Τουρκία χάνει κάθε μέρα που περνάει. Κάθε μέρα πάμε πίσω. Θα πρέπει οπωσδήποτε τα λιμάνια να εξειδικευτούν>>.
Στα ίδια αναφέρεται η έκδοση Σμύρνης της Milliyet, με τον τίτλο «Πρόβλημα για το γιγαντιαίο λιμάνι». Στο δημοσίευμα γράφει ότι εκπρόσωποι του τομέα της ναυτιλίας λένε πως το λιμάνι Τσανταρλί του οποίου συνεχίζεται η κατασκευή (και θα είναι το 10ο μεγαλύτερο λιμάνι στον τομέα του στον κόσμο), δεν έχει πιθανότητες απέναντι στο λιμάνι του Πειραιά της Ελλάδας.
Προβλήματα και με κρουαζιερόπλοια
Ο Αντινομάρχης της Σμύρνης, κ. Ερντογάν Οζντεμίρ, που έλαβε μέρος στη σύνοδο, είπε ότι στη σύσκεψη που είχαν με διάφορους θεσμούς για την ανάπτυξη του τουρισμού με κρουαζιερόπλοια στη Σμύρνη, ετοίμασαν κατάλογο προβλημάτων 100 άρθρων.
Διαβάστε ακόμη: