Αυτό είναι το αεροσκάφος της ΥΠΑ που παρενοχλήθηκε από τουρκικά F 16 – ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟ

Η πληροφορία που αποδέσμευσε εμπιστευτικά στους δημοσιογράφους ο ΥΕΘΑ για την παρενόχληση του αεροσκάφους της ΥΠΑ δημοσιοποιήθηκε αστραπιαία κάνοντας τον γύρο του διαδικτύου.

Ποιο είναι αυτό το αεροσκάφος που παρενόχλησαν τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη;

Πρόκειται για ένα Beechcraft 200 Super King Air SX-ECG,το οποίο θεωρείται το πλέον σύγχρονο αεροσκάφος για τις αποστολές ελέγχου ραδιοβοηθημάτων.Προλάβαμε και το πήραμε πριν έρθει η κρίση για να αντικαταστήσει το παμπάλαιο αεροσκάφος που διέθετε η ΥΠΑ. Για αρκετούς μήνες ήταν στην Τουλούζη για εργασίες συντήρησης.

Beechcraft Super King Air

Τα Beechcraft Super King Air ειναι μέρος μιας σειράς δικινητήριων αεροσκαφών που παράγεται από την εταιρία Beechcraft. Η σειρά King Air αποτελείται από κάποια μοντέλα που ανήκουν σε 4 κατηγορίες. Την σειρά Model 90, την Model 100 (αυτα ανήκουν στην οικογένεια King Air ), την Model 200 και την Model 300. Οι δυο τελευταίες σειρές ήταν αρχικά στην αγορά ως «Super King Air», αλλά «έχασαν» το Super το 1996.
Η οικογένεια Super King Air ειναι σε συνεχή παραγωγή από το 1974, η μεγαλύτερη επιχείρηση παραγωγής οποιουδήποτε πολιτικού “turboprop” αεροσκάφους στην κατηγορία του. Έχει ξεπεράσει όλους τους ανταγωνιστές του και από το 2009, το μόνο άλλο αεροσκάφος στην κατηγορία του είναι το Piaggio Avanti.

Το Model 200 είχε αρχικά σχεδιαστεί ως Model 101 το 1969, και ήταν μια εξέλιξη του Model 100 King Air. Το Model 200 είχε ουσιαστικά την ίδια άτρακτο, όπως το Model 100, με κάποιες αλλαγές στο πίσω μέρος της ατράκτου για μια νέα Τ-ουρά (T-tail) και κάποιες διαρθρωτικές αλλαγές ώστε να επιτραπεί υψηλότερη μέγιστη συμπίεση.

Εκτός από την T-Tail, άλλες αλλαγές περιλάμβαναν Pratt & Whitney Canada PT6A- 41 κινητήρες, ισχύος 1.015 SHP (757 kW), αντί των 805 SHP (600 kW) κινητήρων του A100 που ηταν τότε σε παραγωγή, και φτερά αυξημένου εύρους και επιπλέον χωρητικότητα καυσίμου. Συνολικά, τα 200 ήταν 3 πόδια 10 ίντσες (1,17 m), μεγαλύτερα από το Α100, με ενα μεγαλύτερο άνοιγμα φτερών, στα 4 πόδια 3 ιντσες (1,29 m), και με 60 γαλόνια (230 λίτρα) περισσότερα καύσιμα.

Μετά από παρατεταμένη ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένου και εκτεταμένες δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα (ιδιαίτερα στην Τ-tail που ειχε δοκιμαστεί για 375 ώρες), το πρώτο πρωτότυπο πέταξε για πρώτη φορά στις 27 του Οκτώβρη 1972, ένα δεύτερο πρωτότυπο ανέβηκε στους αιθέρες στις 15 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους.
Τρία αεροσκάφη παραγωγής κατασκευάστηκαν επίσης το 1972 και παραδόθηκαν στον αμερικανικό στρατό. Αυτα ηταν τα A100-1s της Beechcraft και τους δόθηκε η στρατιωτική ονομασία RU-21j. Ήταν τα πρώτα απο περίπου 400 που παρήγγελε ο Αμερικανικός Στρατός. 200 έλαβαν πολιτική πιστοποίηση τον Δεκέμβρη του 1973 και η πρώτη πολιτική παράδοση πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 1974.

Οι καναδικές ένοπλες δυνάμεις (CF) παρέλαβαν δύο μεταχειρισμένα Μodell 200 Super King Air μισθωμένα από την Awood Air το 1990. Σε αυτά δόθηκε η ονομασία CT-145 στο πλαίσιο του συστήματος αναγνώρισης του CF και χρησιμοποιήθηκαν αντικαθιστώντας τα Douglas C-47s. Τα δύο αεροσκάφη έχουν αντικατασταθεί από οκτώ πολιτικά Model 90 King Air το 1995.
Το King Air B200 μπήκε σε υπηρεσία με την Βασιλική Πολεμική Αεροπορία (RAF) το 2004 εκπαιδευτικό αντικαθιστώντας το Jetstream Τ1.
Η Βασιλική Πολεμική Αεροπορία της Μαλαισίας (φωτογραφία) χρησιμοποιεί 4 B200T εξοπλισμένα με τακτικό σύστημα διοίκησης, ραντάρ αναζήτησης και σύστημα υπέρυθρης ανίχνευσης.

Στο παρακάτω βίντεο οι καλύτερες στιγμές του Beechcraft King Air


King Air 200 εν ώρα πτήσης

και μια… απότομη προσγείωση!

Διαβάστε ακόμη:

Η ΑΟΖ, οι απειλές πολέμου από την Τουρκία και τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα

Ξεκίνησε η »Γαλάζια Φάλαινα» της Τουρκίας – ΦΩΤΟ – ΒΙΝΤΕΟ