Τι άλλαξε στο Αιγαίο τα χρόνια του ΔΝΤ; 2009, εμπλοκές 237! 2012: ΜΙΑ!

Το ΔΝΤ έκοψε και τις αερομαχίες στο Αιγαίο; Όχι μόνο αυτό αλλά έχει παίξει και αυτό βασικό ρόλο στην τουλάχιστον “περίεργη ηρεμία” πο επικρατεί στο Αιγαίο, τουλάχιστον σε επίπεδο αριθμών.

Τα επίσημα αριθμητικά στοιχεία του ΓΕΕΘΑ αποδεικνύουν ότι όσο η οικονομική κρίση στην Ελλάδα “φούντωνε”, τόσο οι “αγριάδες” στον εναέριο χώρο του Αιγαίου μειώνονταν για να φθάσουμε στο εκπληκτικό στατιστικό στοιχείο: ολόκληρο το 2012 ,σημειώθηκε μία εμπλοκή στο Αιγαίο,μεταξύ ελληνικού και τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους! Τι πραγματικά συμβαίνει;

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 2009 ΕΩΣ ΤΟ 2012

Η πρώτη “καχύποπτη” και ίσως εύκολη εξήγηση είναι ότι … η τρόϊκα “έκοψε” τις αναχαιτίσεις. Εμμέσως το έχει πράξει βεβαίως ,αφού οι περικοπές που έχουν επιβληθεί στις Ένοπλες Δυνάμεις και συνεπώς και στην Πολεμική Αεροπορία είναι τραγικές. Και οι περικοπές αφορούν ακόμη και στα καύσιμα των μαχητικών αεροσκαφών. Επιπλέον υπάρχει πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα διαθεσιμότητας μαχητικών αεροσκαφών και απόδειξη αυτής της αλήθειας είναι ότι στο ΓΕΑ,μόνο …σαμπάνιες δεν άνοιξαν από την απόφαση του ΚΥΣΕΑ να παραγγελθούν -επιτέλους- ανταλλακτικά για αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.

Έχουμε σταματήσει τις αναχαιτίσεις; “Κατηγορηματικά όχι¨, λένε από την Πολεμική Αεροπορία, ωστόσο παραδέχονται ότι οι εποχές που οι διοικητές απογείωναν το ένα μετά το άλλο τα μαχητικά αεροσκάφη για να τα στείλουν στο Αιγαίο έχουν περάσει. Λέει έμπειρο στέλεχος της Πολεμικής Αεροπορίας : “Πριν την κρίση ,όταν τα ραντάρ μας “έπιαναν” ένα σχηματισμό οκτώ τουρκικών αεροσκαφών ,δεν υπήρχε περίπτωση να μην στέλναμε τουλάχιστον τον ίδιο αριθμό αεροσκαφών. Τώρα μπορεί να πάνε και λιγότερα, τα οποία έχουν ως κύρια αποστολή τους την αναχαίτιση των οπλισμένων τουρκικών αεροσκαφών κι όχι των άοπλων”. Είναι κι αυτό μια έκπτωση βέβαια, κακά τα ψέμματα. 

 Από την άλλη δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη η μείωση όλων των “δεικτών προκλητικότητας” των Τούρκων που από το 1974 , έχουμε μάθει να παρακολουθούμε. Εκτός από τις παραβάσεις κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, που παραμένουν σχετικά σταθεροί, όλοι οι άλλοι αριθμοί,παραβιάσεις, συνολικός αριθμός αεροσκαφών, αριθμός οπλισμένων αεροσκαφών ,υπερπτήσεις και φυσικά οι εμπλοκές όπως είπαμε παρουσιάζουν από το 2009 διαρκή και σημαντική πτώση. Οι αριθμοί στους πίνακες που δημοσιεύουμε είναι νομίζουμε ενδεικτικοί.

Γιατί οι Τούρκοι έχουν μειώσει τη παρουσία τους στο Αιγαίο;

“Αυτό που τους ενδιαφέρει πια είναι να έχουν καθημερινή παρουσία στη καρδιά του Αιγαίου. Να “εθιστούν” άπαντες -και ειδικά στο ΝΑΤΟ που έχει διαρκή εικόνα Αιγαίου, ότι το να πετάνε τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη στο Αιγαίο,χωρίς να έχουν καταθέσει σχέδια πτήσης, είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό. Το θέμα είναι να μην …εθιστούμε κι εμείς στην Ελλάδα”, επισημαίνει με νόημα υψηλόβαθμος αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το εντυπωσιακό στατιστικό της …μίας εμπλοκής μέσα στο 2012 ,δείχνει και κάτι άλλο σημαντικό, που επιβεβαιώνει την άποψη του αεροπόρου. Οι Τούρκοι πλέον δεν αντιδρούν στην παρουσία ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών. Ακόμη κι όταν τους πλησιάζουν για αναγνώριση ,οι Τούρκοι συνεχίζουν να πετούν “ευθεία-οριζοντία”, χωρίς να κάνουν κάποιο ελιγμό αποφυγής ή κάποια επιθετική κίνηση που  θα οδηγούσε την διαδικασία αναγνώρισης-αναχαίτισης σε εμπλοκή, δηλαδή σε σκληρή αερομαχία. 

Η Τουρκία του Ερντογάν έχει βρει άλλους τρόπους για να πιέζει και να διεκδικεί. Το ζούμε κάθε μέρα στη Θράκη. Προσφάτως διαπιστώνουμε και τη διαρκή οικονομική και όχι μόνο διείσδυση των Τούρκων. Η ιστορία με τις πωλήσεις μαρινων τις οποίες η κυβέρνηση αρνείται και να ανακοινώσει είναι ενδεικτική του τι συμβαίνει και τι έλλειμμα αντιστάσεων υπάρχει στην Αθήνα.

Η τουρκική στρατιωτική μηχανή εξοπλίζεται μεθοδικά εδώ και πολλά χρόνια. Αυτή την επιλογή το καθεστώς Ερντογάν την έχει πάντα ,έστω κι αν δεν την επιδεικνύει καθημερινά στο Αιγαίο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Η λίστα Λαγκάρντ,τα ελληνικά «παπατζιλίκια» και το παράδειγμα της Ισλανδίας

 
«Γιατί δεν πρέπει να ανακηρύξουμε ΑΟΖ»! Άποψη του Δ.Κωνσταντακόπουλου

Τα «κανόνια της Λαγκάρντ»! Tο παρασκήνιο για τον άνθρωπο των εξοπλισμών που «χάθηκε» από τη λίστα