Το μη Επανδρωμένο Τουρκικό αεροσκάφος (ΤΙΗΑ) ΑΝΚΑ, πραγματοποίησε πτήση 1,5 ώρας. Με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν το ΑΝΚΑ σε αυτή την πτήση λειτούργησε με επιτυχία. Τα άσχημα άρχισαν στη προσγείωση. Το σύστημα δεν λειτούργησε κι έτσι εφαρμόστηκαν διαδικασίες έκτακτης ανάγκης. Η βλάβη όμως δεν αποκαταστάθηκε και κατά την προσγείωση υπήρξαν ελαφρές φθορές . Έγινε γνωστό πως δεν θα επηρεαστούνε από αυτό το γεγονός οι πτητικές δοκιμές των άλλων πρωτότυπων αεροσκαφών που έχουν παραχθεί.
ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΝΚΑ
Το μη Επανδρωμένο Τουρκικό Όχημα (ΤΙΗΑ) ΑΝΚΑ έχει άνοιγμα πτερύγων 17 μέτρα, βάρος απογείωσης 1600 κιλών, και συγκαταλέγεται στην ανώτερη κατηγορία. Το ΑΝΚΑ αποτελείται από περίπου 7.000 τεμάχια και καθώς ο κορμός και τα φτερά του σκάφους είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα το ίχνος του στα ραντάρ είναι μειωμένο. Διαθέτει κινητήρα ντίζελ 155 ίππων και μπορεί να παραμείνει 24 ώρες στον αέρα. Το ωφέλιμο φορτίο του είναι 200 κιλά, που είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία του. Το ΑΝΚΑ είναι εύκολο να μεταφερθεί. Μπορεί να μεταφερθεί όπου χρειάζεται με τα αεροσκάφη C-130. Το 40% του σχεδίου ΑΝΚΑ κατασκευάζεται από την εθνική βιομηχανία. Διαθέτει ικανότητα αυτόματης απογείωσης και προσγείωσης, ενώ έχει λινκ μετάδοσης με εμβέλεια 200 χιλιομέτρων και προστατευμένο ηλεκτρονικά. Το 2012 στο ΑΝΚΑ θα ενταχθεί ραντάρ που θα μπορεί να παίρνει εικόνες πίσω από σύννεφα.
Θα κοστίζουν λιγότερο από τα Heron
To ANKA διαθέτει κάποια πλεονεκτήματα ενάντια στα Heron. Καταρχάς το ΑΝΚΑ χρησιμοποιεί διαφορετικό καύσιμο. Ενώ το Heron περιορίζεται στις τρεις ώρες λόγω του συστήματος αποτροπής πάγου, το ΑΝΚΑ μπορεί να εργάζεται για 24 ώρες. Το Heron έχει ωφέλιμο φορτίο 185 κιλών , ενώ το ΑΝΚΑ μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 200 κιλά. Το ΑΝΚΑ μπορεί να κάνει τα 200 χλμ σε 1 ώρα. Οι αρμόδιοι αναφέρουν πως το ΑΝΚΑ κοστίζει λιγότερο από το Heron και πως όταν η δαπάνη για 4 αεροπλάνα και δύο επίγειους σταθμούς είναι 50-60 εκ. $. η δαπάνη για τα ΑΝΚΑ είναι χαμηλότερη.
tourkikanea.gr/2011/05/10/anka/