Ανακάλυψαν «τούρκους» σε Ρόδο-Κω,ζητάνε τζαμιά! Τουρκικός εθνικιστικός παροξυσμός

ΤΟΥ Λ.ΛΥΓΟΥΡΙΩΤΗ

Συνεχίζει το εθνικιστικό παραλήρημα  ο  Τούρκος απόστρατος συνταγματάρχης,μέλος του μικρού, εκτός Βουλής,κόμματος DPκ.Οιμίτ Γιαλίμ που όπως γράψαμε χθές θεωρεί και τους Αρκούς  τουρκικό νησί που τώρα είναι υπό  κατοχή,όπως – κατά τον ίδιο ισχυρισμό, το Αγαθονήσι και το Φαρμακονήσι.! Σήμερα στο β΄μέρος της συνέντευξής του στην εφημερίδα » Γιενί Τσαγ », ανακάλυψε ….τουρκική μειονότητα στην Κω και στην Ρόδο, κάνει κατα το δοκούν ερμηνεία της Συνθήκης της Λωζάνης, υποστηρίζει ότι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί της Τουρκίας …ευνούνται από την Άγκυρα,’οτιδεν πρέπει να υπάρχουν μητροπολίτες εκτός Κωνσταντινούπολης κλπ!

Συγκεκριμένα ο  επικεφαλής της »Γιενί Τσαγ» στην Άγκυρα, κ.Αχμέτ Τακαν ,γράφει  σήμερα ότι ο απόστρατος συνταγματάρχης, μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου του PD, Οιμίτ Γιαλίμ, συνεχίζοντας τις  δηλώσεις του υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι ενώ η Διεύθυνση θρησκευτικών υποθέσεων στην Τουρκία …ευνοεί τους Χριστιανούς, δεν συμβαίνει το ίδιο με τους -όπως λέει – »Τούρκους ομογενείς μας» στην Ελλάδα. 
Το τουρκικό τέμενος στην Καβάλα,υποστηρίζει, μετατράπηκε σε εκκλησία του Αγ. Νικολάου και το τέμενος Ντεφτερντάλ, στην Κω,  σε εμπορικό κέντρο και έκλεισε για την προσευχή των πιστών.  Περίπου 2 000 Τούρκοι »ομογενείς μας» στην Κω – λέι- δεν έχουν τέμενος όπου να μπορούν να προσευχηθούν.  Τούρκικο σχολείο δε δεν υπάρχει καθόλου. Όμως, οι εκκλησίες στο νησί δεν χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς και είναι ανοιχτές για προσκύνημα.  Ο αυλόγυρος του τεμένους Ντεφτερντάλ έγινε καφενείο και έκλεισε για τους πιστούς. Στην Κω -συνεχίζει το παραλήρημα – παρατηρείται μια ξεκάθαρη ασέβεια έναντι του Ισλάμ.  Δεν υπάρχει ούτε ένα τέμενος για να προσεύχονται οι ομογενείς μας,σημειώνει.

Από την άλλη, συνεχίζει η συνέντευξη με το εθνικιστικό παραλήρημα , στην Πόλη οι Ρωμαίικες εκκλησίες είναι  ανοιχτές για προσκύνημα των Ρωμιών πολιτών μας.  Στη Ρόδο, όπου ζουν περίπου 3 000 ομογενείς μας, δεν υπάρχει  τούρκικο σχολείο. Από τα υπάρχοντα 12 τεμένη μόνο ένα, το Ιμπραχίμ Πασά, είναι ανοιχτό για προσκύνημα. Όμως και σ’ αυτό οι προσευχές γίνονται μόνο στα μπαϊράμια και τις Παρασκευές. Όμως, ο μουεζίνης δεν επιτρέπεται  ανεβεί στο μιναρέ και να πει το εζάνι και το λέει από τον αυλόγυρο.

Στο μεταξύ και ενώ η Διεύθυνση Θρησκευτικών Υποθέσεων ευνοεί τους χριστιανούς, οι μητροπολίτες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου δείχνουν ασέβεια στη θρησκεία μας. Ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων κ. Γκιορμέζ, δεν κάνει το καθήκον του.  Γιατί δεν σέβεται το άρθρο 45 της Συνθήκης της Λοζάνης ;   Πως αντιμετωπίζει με κατανόηση τον σφετερισμό  του δικαιώματος προσευχής των ομογενών μας ;

Στο ερώτημα του δημοσιογράφου  εάν κατά τη γνώμη του το Πατριαρχείο είναι μόνο θρησκευτικό ίδρυμα υποστήριξε την εξής πρωτοφανή θεωρία : «Όχι,  ταυτόχρονα είναι πολιτικό και διοικητικό ίδρυμα.  Το Πατριαρχείο έχει δεχθεί την  προστασία του ελληνικού κράτους και κατ’ αυτόν τον τρόπο πήρε μέρος στην πολιτική του κράτους και στην διοίκηση του».
 Η Ελλάδα με το άρθρο 3 του Συντάγματος της κήρυξε επίσημα υπαγωγή στο Πατριαρχείο, που βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη..  Πέραν αυτού- συνεχίζει με το κατά το δοκούν ερμηνεία των δεδομένων- η Β. Ελλάδα όπως και η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα  υπάγονται από πνευματικής πλευράς στο Πατριαρχείο.  Το Πατριαρχείο από τη μια όψη του είναι τουρκικό ίδρυμα που βασίζεται στη Συνθήκη της Λοζάνης και από την άλλη όψη του είναι ένα ελληνικό ίδρυμα υπό την εγγύηση του ελληνικού Συντάγματος.

Και συνεχίζει κάνοντας κριτική στο κόμμα του Ερντογάν:Η κυβέρνηση του ΑΚΡ που κατόρθωσε να έρθει στην εξουσία με ισλαμική ρητορική για να πείσει τους πολίτες, συνεχίζει να παρέχει αδιανόητη υποστήριξη στο Πατριαρχείο και μάλιστα υποστήριξη που δεν είχε γνωρίσει ο θεσμός αυτός μέχρι τώρα.  Το ΑΚΡ έκανε και δύο πολύ επικίνδυνες …παραχωρήσεις στο Πατριαρχείο.  Η μία  είναι σε διεθνές επίπεδο.  Παρά την υποχρέωση του να είναι τουρκικής υπηκοότητας οι συνοδικοί μητροπολίτες, εξασφάλισε για πρώτη φορά τον διορισμό στη θέση αυτή 6 ξένων μητροπολιτών. Αυτοί είναι οι αρχιεπίσκοποι ΗΠΑ, Βρετανίας και Κρήτης, καθώς και οι μητροπολίτες Ρόδου, Φινλανδίας και Ν. Ζηλανδίας.  Οι δύο εξ αυτών είναι Έλληνες πολίτες.  Στο εξής οι κυβερνήσεις των χωρών αυτών θα θεωρήσουν ότι έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν πίεση στις τούρκικες κυβερνήσεις προς την κατεύθυνση της επιθυμίας του Πατριαρχείου.  Στο μεταξύ, το Πατριαρχείο έχει διανύσει μεγάλη απόσταση προς την κατεύθυνση της οικουμενικότητας.

Η δεύτερη παραχώρηση -πρόσθεσε – έχει εθνικό χαρακτήρα.  Το Πατριαρχείο τους δύο από αυτούς τους 6 παπάδες τους διόρισε ως μητροπολίτες Νίκαιας  και Προύσας.  Στην πραγματικότητα όμως με τη Συνθήκη της Λοζάνης όλοι οι Ρωμιοί εκτός Κωνσταντινούπολης είχαν ενταχθεί στην ανταλλαγή και είχαν διαλυθεί όλες οι ορθόδοξες οργανώσεις τους. Με την παραχώρηση που έγινε σε αντίθεση με τη Συνθήκη της Λοζάνης, έγινε αποδεκτό ότι το Πατριαρχείο έχει μητροπολίτες μέσα στην Τουρκία.  Κατ’ αυτόν τον τρόπο ανοίγει ο δρόμος για να επιστρέψουν οι οικογένειες των Ρωμιών προσφύγων.

Και το εθνικιστικό και εκτός πραγματικότητας παραλήρημα του γραφικού απόστρατου συνταγματάρχη  Ουμίτ Γιαλίμ καταλήγει ως εξής τα τα εξής τρελά :   Το γεγονός ότι ο μητροπολίτης Ελπιδοφόρος Λαμπρινιάδης που διορίστηκε για την  «μη υπάρχουσα»  ρωμαίικη κοινότητα στην Προύσα, τύπωσε χάρτη της Προύσας της βυζαντινής περιόδου και έντυπα στην ελληνική και αγγλική γλώσσα αποτελεί βήματα της «Μεγάλης Ιδέας»…