S.O.S. εκπέμπει το μέλος της επιτροπής του Υπουργείου Υγείας και ομότιμος καθηγητής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ). “Δεν τελειώσαμε με τον κορονοϊό, μην χαλαρώνετε”. Τι είπε για το άνοιγμα δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων.
Το δεύτερο κύμα κορονοϊού στην Ελλάδα πρέπει να θεωρείται δεδομένο, σύμφωνα με τον Τάκη Παναγιωτόπουλο, ο οποίος μάλιστα άφησε και ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέο lockdown.
Το μέλος της επιτροπής του Υπουργείου Υγείας και ομότιμος καθηγητής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ), μιλώντας στον ΣΚΑΪ, εξήγησε ότι “μπορεί να πάει εξαιρετικά καλά το θέμα του κορονοϊού αρκεί να εφαρμόζονται με συνέπεια τα ήπια μέτρα που έχουν δηλωθεί δηλαδή η απόσταση, η υγιεινή των χεριών κλπ. Διαφορετικά υπάρχουν μόνο δύο ενδεχόμενα: είτε μεγάλο κύμα, είτε lockdown”.
“Ασφαλώς πάμε καλά και έχουμε λίγα κρούσματα αλλά δεν τελειώσαμε με την πανδημία”, είπε χαρακτηριστικά και αναφέρθηκε στη διευθύντρια Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC), η οποία δήλωσε ότι είναι θέμα χρόνου του δεύτερο κύμα της πανδημίας. Όπως ο ίδιος σημείωσε, το δεύτερο κύμα μπορεί να είναι και πριν το Φθινόπωρο. “Το γεγονός του καλοκαιριού και οι υψηλές θερμοκρασίες ευνοούν την μικρή κυκλοφορία του ιού ωστόσο είναι σε κυκλοφορία”, ανέφερε.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος εξέφρασε την ανησυχία του για το γεγονός πως υπάρχει μια διάχυτη χαλάρωση πλέον. “Δεν έχουμε περισσότερο κίνδυνο από πριν μία εβδομάδα απλά υπάρχει μία χαλάρωση… Τα μέτρα θα πρέπει να συνεχιστούν το Φθινόπωρο, ειδικά η τήρηση αποστάσεων και η υγιεινή των χεριών”.
Κορονοϊός: Δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία
Για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, ανέφερε πως υπάρχει τρόπος να ανοίξουν με ασφάλεια και ο τρόπος αυτός είναι να ανοίξουν με την τήρηση των οδηγιών που έχουν δοθεί και θα δοθούν λεπτομερέστερα και είναι πολύ καλός καιρός για να ανοίξουν τα σχολεία.
Όσο για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία, τόνισε πως η έμφαση θα δοθεί στις μικρές ομάδες που δεν αναμειγνύονται ούτε στο διάλειμμα ούτε σε άλλες δραστηριότητες, καθώς είναι δύσκολο να κρατηθούν αποστάσεις ειδικά μεταξύ δασκάλων και παιδιών.