Σε μια κομβικής σημασίας περίοδο για την χώρα, με τον κορονοϊό να απειλεί επικίνδυνα την δημόσια υγεία και τις τουρκικές προκλήσεις σε Έβρο και Αιγαίο να συνεχίζονται, η εφοπλιστική οικογένεια Λασκαρίδη στοχεύοντας στην ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων προχώρησε σε μια άκρως πατριωτική κίνηση δωρίζοντας το δεύτερο κατά σειρά πλοίο γενικής υποστήριξης στο Πολεμικό Ναυτικό.
Το πρώτο πλοίο για τους ίδιους σκοπούς η οικογένεια το είχε δωρίσει το καλοκαίρι του 2019 με τον πρόεδρο της δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο να προχωρά στην παρασημοφόρηση του Πάνου Λασκαρίδη με το παράσημο του Ανώτερου Ταξιάρχη του Τάγματος της Τιμής. Στις ευχαριστήριες δηλώσεις του μάλιστα την ημέρα εκείνη ο Πάνος Λασκαρίδης είχε αναφέρει κάτι το οποίο οι οικογένεια φαίνεται πως έμπρακτα συνεχίζει να εφαρμόζει «Όσο μπορούμε να βοηθάμε εκεί όπου η πατρίδα μας χρειάζεται. Όποιος δεν έχει τίποτα, δεν θα δίνει τίποτα, όποιος έχει λίγα θα δίνει λίγα και όποιος έχει πολλά, θα δίνει πολλά».
Το νέο ισχυρότερο και μεγαλύτερο πλοίο, φέρει το όνομα “VICTOR”, ενώ σύντομα θα μετονομαστεί σε “ΗΡΑΚΛΗΣ”. Είναι κατασκευής 2002, έχει μήκος 85 μέτρα και εκτόπισμα 4.500 τόνων. Είναι μεγαλύτερο από “ΑΤΛΑΣ Ι” το πρώτο πλοίο που δώρισε η οικογένεια το καλοκαίρι του 2019 και αναμένεται να ενταχθεί στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού μετά τα μέσα Απριλίου.
Το πλοίο διαθέτει 2 προωστήριες μηχανές ισχύος 9.600 ίππων, 2 αξονικές γεννήτριες, 4 εγκάρσιους προωθητήρες, (2 πλώρα και 2 πρύμα) επιπλέον των 2 κύριων ελίκων των κύριων μηχανών.
Διαθέτει επιπλέον δυνατότητα DP2, σύστημα σταθεροποίησης σε ακινησία με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, προσδίδοντας έτσι στο Πολεμικό Ναυτικό δυνατότητες για επιχειρήσεις τις οποίες μέχρι σήμερα δεν μπορούσε να αναλάβει. Έχει μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων και διαθέτει μεγάλη μεταφορική ικανότητα στο ανοικτό του κατάστρωμα άνω των 2.600 τόνων.
Και τα δυο πλοία θα χρησιμοποιηθούν στην επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς μπορούν να μεταφέρουν βαρέα άρματα και οχήματα μάχης και υποστήριξης, γερανούς, βαριές κατασκευές και εμπορευματοκιβώτια.
Για τη νέα αυτή δωρεά ο εκπρόσωπος της οικογένειας δήλωσε : «Στις δύσκολες σημερινές συνθήκες που περνάει η Πατρίδα μας, κάθε δυνατή ενίσχυση της αμυντικής ικανότητας των Ενόπλων μας Δυνάμεων είναι απλά υποχρέωση όλων των Ελλήνων».
Για την κίνηση αυτή της οικογένειας Λασκαρίδη ο Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού και η στρατιωτική ηγεσία εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού με μια ακόμα αξιόμαχη μονάδα που θα ενταχθεί άμεσα στη δύναμη του στόλου.
Ποια είναι η οικογένεια Λασκαρίδη
Οι δυνατοί της οικογένειας είναι τα αδέρφια Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης, τα δυο παιδιά του Κωνσταντίνου, τα οποία αν και παρέλαβαν την οικογενειακή αλιευτική τους επιχείρηση αποτελούμενη από 5 πλοία, ωστόσο δεν έμειναν με σταυρωμένα χέρια καθώς σήμερα δραστηριοποιούνται από την ναυτιλία μέχρι τον τουρισμός.Λέγεται πως η συνολική περιουσία τους κοστολογείται πάνω από ένα δισεκατομμύριο. Τα δύο αδέρφια έκαναν την εμφάνιση τους το 1974 όταν αγόρασαν το πρώτο τους πλοίο-ψυγείο, ενώ λίγα χρόνια αργότερα το 1977 ίδρυσαν την Laskaridis Shipping Co. Ltd.
Το 1978 ιδρύουν τον όμιλο Lavinia Corporation με σκοπό να στεγάσουν σ αυτή πλήθος εταιρειών ναυτιλιακού ενδιαφέροντος και τα κατάφεραν, καθώς την δεκαετία του 80΄ και μέχρι σήμερα έχουν φτάσει στο σημείο να διαχειρίζονται πάνω 80 πλοία ψυγεία. Η αξία των πλοίων που κατέχει η εφοπλιστική εταιρία Lavinia Corporation σύμφωνα με την VesselsValue αποτιμάται στα 900 εκατομμύρια ευρώ με αποτέλεσμα να κατατάσσεται στις πιο ισχυρές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες στον χώρο του ξηρού φορτίου.
Στα περιουσιακά στοιχεία της οικογένειας έχουν περάσει το «Μεγάλη Βρετάνια» και το «King George», με τα δυο αδέλφια να διαθέτουν μέχρι και ποσοστό στην «Αεροπορία Αιγαίου». Το 1999, ο όμιλος Λασκαρίδη αγόρασε την αεροπορική εταιρεία Cronus και τον Οκτώβριο του 2001 η εταιρεία αυτή συγχωνεύθηκε με την Aegean του ομίλου Βασιλάκη, διατηρώντας το 26% του μετοχικού κεφαλαίου. Τα δυο αδέλφια έχουν επενδύσει και στον τομέα των καζίνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Τα ναυπηγεία Astican στα Κανάρια Νησιά και το Astander στη Βόρεια Ισπανία είναι στον έλεγχό τους μαζί με το 95% του στόλου ψυγείων της λετονικής Riga Transport, ενώ προμηθεύουν με πετρέλαιο τις Νήσους Φόκλαντ, περιοχές της Θάλασσας Μπέρινγκ και της Ανατολικής Αφρικής.
ρεπορτάζ: Θάνος Μακρογαμβράκης