Η Τουρκία αποκάλυψε τα σχέδια της ανάπτυξης για το νέο «Εθνικό Αεροπλανοφόρο» για το Πολεμικό της Ναυτικό, το οποίο «θα είναι μεγαλύτερο από το ελικοπτεροφόρο αμφίβιο πλοίο TCG Anadolu».
Τον Φεβρουάριο του 2024, κατά την επίσκεψη του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο Γραφείο Σχεδιασμού του Ναυπηγείου της Κωνσταντινούπολης, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το εγχώριο έργο ανάπτυξης και κατασκευής αεροπλανοφόρου για το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό.
Χθες, στις 24 Απριλίου 2024, το Γραφείο Σχεδιασμού Έργων των Ναυτικών Δυνάμεων της Τουρκίας «άνοιξε τις πόρτες του» σε δημοσιογράφους, παρουσιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις στα προγράμματα του τουρκικού ΠΝ. Φυσικά, η ενημέρωση επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη του «Εθνικού Αεροπλανοφόρου» που σχεδιάζει η Άγκυρα.
Σύμφωνα με το Γραφείο Σχεδιασμού, το νέο αεροπλανοφόρο δεν θα λάβει καμία υποστήριξη από ξένη χώρα στον σχεδιασμό και την κατασκευή του. «Αντίθετα, θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στο εσωτερικό, επιδεικνύοντας την αυτοδυναμία της Τουρκίας σε αυτό το σημαντικό ναυτικό έργο», όπως ανέφερε ο επικεφαλής του γραφείου στους δημοσιογράφους.
Το αεροπλανοφόρο προορίζεται να έχει τρεις διαδρόμους, δύο για απογείωση και έναν προσγείωση. Αρχικά, δεν θα υπάρχει σύστημα καταπέλτη επί του σκάφους.
🇹🇷Turkish Navy Unveils the Aircraft Carrier Programme
Following its reveal, TurDef visited the Turkish Navy Design Project Office (DPO) to learn about the latest updates on the aircraft carrier project.
As discovered previously from photos taken at DPO, the aircraft carrier will… pic.twitter.com/pkXCNnHiAD— TurDef (@turdefcom) April 24, 2024
Επίσης, σχετικά με τα αεροσκάφη που θα μεταφέρει, ο αρχικός σχεδιασμός αναφέρει την ανάπτυξη 50 αεροσκαφών, με 20 να σταθμεύουν στο κατάστρωμα και 30 να στεγάζονται στο υπόστεγο.
Μεταξύ αυτών των αεροσκαφών είναι η ναυτική έκδοση του ελαφρού επιθετικού αεροσκάφους Hurjet της TAI, το μη επανδρωμένο ANKA-III, το μη επανδρωμένο μαχητικό Bayraktar KIZILELMA και το TB-3 UCAV.
Το αεροπλανοφόρο, σύμφωνα πάντα με τους Τούρκους, θα είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα κάθετης εκτόξευσης 32 κυψελών MIDLAS VLS (Vertical Launching System) και τέσσερα οπλικά συστήματα Gökdeniz.
Οι τεχνικές προδιαγραφές του, που έγιναν γνωστές τον περασμένο Φεβρουάριο, δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει. Θα έχει μήκος 285 μέτρα και εκτόπισμα 60.000 τόνων, καθιστώντας το μεγαλύτερο σε σχέση με το ελικοπτεροφόρο αμφίβιο πλοίο TCG Anadolu, το οποίο έχει μήκος 231 μέτρα και εκτόπισμα 27.436 τόνους. Επιπλέον, θα έχει σύστημα πρόωσης COGAG, εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβων.
TurDef tarafından edinilen bilgilere göre Türk Deniz Kuvvetleri için inşa edilecek uçak gemisinin detayları:
⚓285 metre boy, 72 metre genişlik, 25 knots seyir hızı, 60.000 ton ağırlık
⚓4 adet General Electric üretimi LM-2500 gaz türbin motor ile COGAG tahrik sistemi
⚓4 adet… pic.twitter.com/rjNNXSXDOa
— MaviVatan.net (@mavivatannet) April 24, 2024
Σε δεύτερο χρόνο, οι Τούρκοι αποκάλυψαν στους δημοσιογράφους πως υπάρχει μια αρχική σκέψη να κατασκευαστεί μια ναυτική έκδοση του μαχητικού αεροσκάφους KAAN.
Αν και η Τουρκία φαίνεται να παρουσιάζει με μεγάλο «καμάρι» τα σχέδιά της για το νέο αεροπλανοφόρο, προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί χρονοδιάγραμμα για τη ναυπήγησή του.
Επίσης, υπάρχουν πολλοί στο εσωτερικό της Τουρκίας που επισημαίνουν ότι προτεραιότητα για το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό θα πρέπει να είναι οι φρεγάτες κλάσης Istanbul (I-class) και το αντιτορπιλικό αεράμυνας TF2000.
Με πληροφορίες από: Daily Sabah, Naval News / Φωτογραφία αρχείου