TF-X: Η Τουρκία θέλει τεχνολογία ΗΠΑ και Ρωσίας στο μαχητικό πέμπτης γενιάς

Η Τουρκία έχει επιλέξει να ενσωματώσει έναν κινητήρα αμερικανικής κατασκευής στο μελλοντικό της μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς TF-X, ωστόσο η χώρα είναι «ανοιχτή» στο ενδεχόμενο να συνεργαστεί και με την…Ρωσία για την τοπική παραγωγή ανταλλακτικών, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Ισμαήλ Ντεμίρ, Πρόεδρος της Διεύθυνσης Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας (SSB).

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι στην αρχική φάση του προγράμματος ανάπτυξης του μαχητικού αεροσκάφους TF-X, θα χρησιμοποιηθεί ο αμερικανικής κατασκευής κινητήρας τύπου F110 της General Electric, όμως στην επόμενη φάση του η Τουρκία θα διαπραγματευτεί με την Ρωσία για την παραγωγή εξαρτημάτων και ανταλλακτικών από τουρκικές εταιρείες, τονίζοντας παράλληλα ότι αυτό δεν θα εμποδίσει την προμήθεια αμερικανικών κινητήρων.

Συνδυασμός ρωσικής και αμερικανικής τεχνολογίας ;

Ωστόσο, οι αναλυτές διαφωνούν με τον Ισμαήλ Ντεμίρ, υπογραμμίζοντας ότι το Κογκρέσο δεν πρόκειται να επιτρέψει την παράδοση κινητήρων στην Τουρκία, αν η Άγκυρα σκοπεύει να συνεργαστεί με τη Μόσχα. Αυτό βέβαια, δεν φαίνεται να «προβληματίζει» την κατασκευάστρια εταιρεία Turkish Aerospace Industries, η οποία υποστηρίζει οτι η Ρωσία έχει την τεχνολογία για να κατασκευάσει έναν κινητήρα που θα αρμόζει σε μαχητικό αεροσκάφος γενιάς, όπως έχει κάνει ήδη με το περίφημο Sukhoi Su-57.

Σε κάθε περίπτωση, η Διεύθυνση Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας (SSB) φαίνεται πως γνωρίζει ότι «παίζει σε διπλό ταμπλό» για ένα συστατικό στοιχείο του μαχητικού αεροσκάφους TF-X και ο Ντεμίρ έλαβε «τα μέτρα του» ζητώντας από τουρκικές εταιρείες να καταθέσουν προτάσεις για την ανάπτυξη ενός εγχώριου κινητήρα. Αυτό δείχνει ότι η Τουρκία θέλει να έχει «backup plan» σε περίπτωση που ο συνδυασμός ρωσικής και αμερικανικής τεχνολογίας αποτύχει, που φαίνεται να είναι αρκετά πιθανό.

Τα χαρακτηριστικά του TF-X

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες της κατασκευάστριας εταιρείας TAI, το μαχητικό αεροσκάφος TF-X θα τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία το 2029, ενώ στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγή δύο μαχητικών αεροσκαφών το μήνα. Το πρόγραμμα θα αποφέρει έσοδα ύψους 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς το κόστος ανά μονάδα θα υπολογίζεται στα 100 εκατομμύρια δολάρια, ενώ αξιοσημείωτη είναι η συμμετοχή της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας όπως:

Με πληροφορίες από: Defense News / Φωτογραφία αρχείου