Η ενσωμάτωση του πυραύλου κρουζ Taurus KEPD 350 σε ένα ουκρανικό μαχητικό αεροσκάφος Su-24 θα χρειαστεί έξι μήνες, δήλωσε ο Joachim Knopf, Διευθύνων Σύμβουλος της κοινοπραξίας του γερμανικού τμήματος της MBDA και της Saab. Μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο Knopf πρόσθεσε ότι και η εκπαίδευση των ουκρανικών πληρωμάτων για τη χρήση του πυραύλου θα χρειαστεί τρεις ή τέσσερις μήνες.
Από την άλλη, η ενσωμάτωση του Taurus σε μαχητικά αεροσκάφη F-16 που σύντομα θα δοθούν στην Ουκρανία θα διαρκέσει από ένα έως ενάμιση χρόνο. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως τουλάχιστον ένα μέρος του στόλου Su-24 της Σοβιετικής εποχής της Ουκρανίας έχει ήδη τροποποιηθεί ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί πυραύλους Storm Shadow που παρέχονται από τη Βρετανία και SCALP-EG από τη Γαλλία. Επομένως, θα ήταν πιο εύκολο να προσαρμοστούν σε αυτά τα αεροσκάφη οι γερμανικοί πύραυλοι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της MBDA Deutschland, Τόμας Γκόττσιλντ, δήλωσε ότι η εταιρεία του αναμένει την απόφαση του Γερμανού Καγκελαρίου Όλαφ Σολτς να προμηθεύσει την Ουκρανία με Taurus πριν ξεκινήσει εκ νέου την παραγωγή των πυραύλων, η οποία αυτήν την περίοδο έχει σταματήσει. Ο Knopf εκτίμησε ότι η παραγωγή του Taurus θα μπορούσε να ξαναρχίσει μετά από τουλάχιστον ένα χρόνο προετοιμασίας, ενώ θα χρειαστεί μεγαλύτερος χρόνος παράδοσης για ηλεκτρονικά εξαρτήματα και πυρομαχικά.
Ο πύραυλος Taurus
Σημείωσε, επίσης, ότι ο γερμανικός πύραυλος μεγάλου βεληνεκούς είναι συμβατός με μαχητικά Tornado της Luftwaffe, με EF-18 της Ισπανικής Πολεμικής Αεροπορίας και F-15K της Πολεμικής Αεροπορίας της Δημοκρατίας της Κορέας. Μέχρι το 2028, αναμένεται να έχει λάβει την έγκριση για ενσωμάτωση και στα αεροσκάφη Eurofighter.
Το Taurus KEPD 350, το οποίο τέθηκε για πρώτη φορά στη γερμανική υπηρεσία το 2005, έχει αυτονομία περίπου 500 χιλιόμετρα. Ο πύραυλος φέρει μια κεφαλή δύο σταδίων κατηγορίας 1.000 λιβρών που ονομάζεται MEPHISTO (Multi-Effect Penetrator Highly Sophisticated and Target Optimised) που έχει σχεδιαστεί για να του επιτρέπει να χτυπά αποτελεσματικά ακόμα και τους πιο δύσκολους στόχους. Χρησιμοποιεί σύστημα αδρανειακής πλοήγησης (INS), σύστημα GPS και ανιχνευτή υπέρυθρης απεικόνισης.
Με πληροφορίες από: Janes / Φωτογραφία MBDA