Η Boeing θα τερματίσει τη γραμμή παραγωγής των μαχητικών αεροσκαφών F/A-18E-F Super Hornet το 2025 και δεν θα δεχτεί άλλες παραγγελίες στις ΗΠΑ πέρα από τα οκτώ αεροσκάφη που προστέθηκαν στον προϋπολογισμό του Κογκρέσου του 2023.
Η εταιρεία θα επικεντρώσει εκ νέου το ανθρώπινο δυναμικό και τις εγκαταστάσεις της σε άλλα έργα και θα «κοιτάξει μπροστά» σε μελλοντικές εργασίες, ανέφερε σε δήλωση της.
Με την απελευθέρωση του εργατικού δυναμικού και των εγκαταστάσεων παραγωγής με έδρα το Σεντ Λούις, η Boeing είπε ότι θα είναι σε θέση να αυξήσει την παραγωγή του εκπαιδευτικού συστήματος T-7A Red Hawk, των F-15EX Eagle II και των εξαρτημάτων φτερών 777X για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ και το μη επανδρωμένο drone MQ-25 Stingray για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ. Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στην ανάπτυξη μελλοντικών προγραμμάτων.
Η ανακοίνωση της Boeing κλείνει μια δεκαετία διακυμάνσεων για τη γραμμή παραγωγής Super Hornets. Το Πολεμικό Ναυτικό αρχικά σχεδίαζε να σταματήσει να αγοράζει τα αεροσκάφη το από το 2014, εν μέσω περιορισμών του προϋπολογισμού, αν και το Κογκρέσο συνέχισε να προσθέτει αεροπλάνα σταδιακά τα επόμενα χρόνια, για να καλύψει το έλλειμμα μαχητικών στο απόθεμά του Πολεμικού Ναυτικού.
Η υπηρεσία σκόπευε να τερματίσει τις παραγγελίες Super Hornets μετά τη λήξη του τελευταίου συμβολαίου που υπεγράφη το 2019. Όμως το Κογκρέσο παρενέβη ξανά και πρόσθεσε 977 εκατομμύρια δολάρια το 2022 για 12 αεροσκάφη και 600 εκατομμύρια δολάρια στον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους για οκτώ επιπλέον αεροσκάφη.
Το F/A-18E/F είναι «λιγότερο αξιόπιστο» από τα Hornets
Η εκπρόσωπος της Boeing, Deborah VanNierop, δήλωσε στο Defense News ότι αυτά τα οκτώ F/A-18E/F θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής το 2025 και θα είναι τα τελευταία αμερικανικά Super Hornet που θα κατασκευαστούν. Το Πολεμικό Ναυτικό θα έχει αγοράσει συνολικά 698 Super Hornet μέσα σε 30 χρόνια, σύμφωνα με τα έγγραφα του προϋπολογισμού.
Η Ινδία βρίσκεται ακόμα στη διαδικασία επιλογής ενός μαχητικού και το Super Hornet είναι μια από τις επιλογές που εξετάζεται. Εάν το Ινδικό Ναυτικό επιλέξει το Super Hornet, η Boeing θα κατασκευάσει αυτά τα αεροσκάφη και θα κλείσει τη γραμμή το 2027 μετά την ολοκλήρωσή τους, πρόσθεσε η εκπρόσωπος.
Σημείωσε ότι οι υπάλληλοι του προγράμματος Super Hornet είναι κατάλληλοι για να εργαστούν σε άλλα έργα — εργασίες εκσυγχρονισμού και επέκτασης ζωής του συγκεκριμένου μαχητικού και νέες πλατφόρμες.
Το πρόγραμμα Super Hornet Service Life Modification, το οποίο αναβαθμίζει τα τζετ και προσθέτει περίπου 4.000 ώρες πτήσης στη διάρκεια ζωής τους, θα συνεχιστεί μέχρι τη δεκαετία του 2030 σε μια ξεχωριστή γραμμή παραγωγής στο Σεντ Λούις.
Όπως είχε γράψει και το OnAlert, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ αντιμετώπιζε προβλήματα με τις ικανότητες των Super Hornet, σε σύγκριση με τα F/A-18 Hornet. Σύμφωνα με μια έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κογκρέσου (CBO), τα μαχητικά αεροσκάφη F/A-18E/F Super Hornet του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ δεν «γερνούν» όπως τα F/A-18C/D Hornets και άλλα αεροσκάφη του Πολεμικού Ναυτικού. «Τα Hornet είναι πιο αξιόπιστα και τα Super Hornets έχουν χαμηλότερα ποσοστά διαθεσιμότητας», αναφέρει η έκθεση.
Πηγή: Defense News