Σε μια πρόσφατη συνέντευξη με ένα από τα κορυφαία κρατικά πρακτορεία ειδήσεων της Ρωσίας, ο πρόεδρος της United Aircraft Corporation (UAC) Yuri Slyusar ανακοίνωσε ότι οι πρώτες – σειριακής παραγωγής- μονάδες του stealth μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς Su-57 θα παραδοθούν στις ρωσικές αεροπορικές δυνάμεις (VKS) μέχρι τα τέλη του 2019.
«Κατά τη διάρκεια της έκθεσης αμυντικού υλικού Army-2018 στη Ρωσία, υπογράψαμε δύο συμβάσεις με το Υπουργείο Άμυνας για την παράδοση του μαχητικού αεροσκάφους πολλαπλών ρόλων Su-57 καθώς επίσης και του Mig-35.
Το σειριακά παραγόμενο Su-57 θα εισέλθει στην υπηρεσία των ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων φέτος », δήλωσε ο Slyusar στο πρακτορείο ειδήσεων Ria Novosti ενώ προσέθεσε ότι συνολικά δεκαπέντε ακόμα αεροσκάφη Su-57 θα παραδοθούν «στο εγγύς μέλλον».
Η ανακοίνωση του Slyusar έρχεται μετά τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις δυτικών αναλυτών ότι το Su-57 δεν αναμένεται να εισέλθει σε σειριακή παραγωγή μέχρι το 2027 το νωρίτερο.
Πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή η είδηση, σε αντίθεση με πολλές προηγούμενες αναφορές που επικαλούνται ανώνυμες πηγές της ρωσικής στρατιωτικής αμυντικής βιομηχανίας, προέρχεται από μια συνέντευξη που έχει καταγραφεί σε σημαντικό, χρονικά, σημείο.
Το γεγονός ότι ο Slyusar είναι πρόθυμος να βάλει το όνομά του πίσω από αυτό το χρονοδιάγραμμα παραγωγής υποδηλώνει έναν αυξημένο βαθμό εμπιστοσύνης στο πρόγραμμα Su-57.
Ακόμα, μερικές βασικές λεπτομέρειες παραμένουν ασαφείς. Πρώτον, ο όρος «σειριακή» είναι πιο περίπλοκος από ό, τι φαίνεται. Το Su-57 σχεδιάστηκε για να κατασκευαστεί με τον ισχυρό κινητήρα Saturn Izdeliye-30, αλλά ο έλεγχος κόστους και ποιότητας αναγκάζει τους Ρώσους μηχανικούς να κατασκευάσουν αρχικά πρωτότυπα μοντέλα με το παλαιότερο, ασθενέστερο Al-41.
Ο Slyusar δεν διευκρίνισε εάν αυτό το πρώτο μοντέλο ή οι επερχόμενες δεκαπέντε επερχόμενες μονάδες θα αποσταλούν με τον σύγχρονο κινητήρα Izdeliye-30.
Μόνο ο χρόνος θα δείξει εάν ο κινητήρας Izdeliye-30, ένα απαραίτητο συστατικό στοιχείο για το Su-57 που θα μπορεί να πετάξει σε υπερηχητικές ταχύτητες χωρίς κίνδυνο υπερθέρμανσης, θα είναι έτοιμος για παραγωγή το 2019, όπως εκτίμησε ο κατασκευαστής.
Υπάρχει, βέβαια και το πιο πρόσφατο παράδειγμα της Κίνας, όπου η Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού παρέλαβαν την πρώτη τους “παρτίδα” από stealth μαχητικά αεροσκάφη πέμπτης γενιάς τύπου J-20 με τους συγκριτικά κατώτερους κινητήρες WS-10B, ενώ εργάζονται για την επίλυση τεχνικών προβλημάτων με τον ισχυρότερο WS-15.
Επίσης, παραμένει άγνωστο πώς, ή αν, η ρωσική κατασκευάστρια εταιρεία έχει ξεπεράσει αυτό που είναι μακράν το μεγαλύτερο εμπόδιο Su-57, δηλαδή το μη βιώσιμο κόστος.
Τα οικονομικά προβλήματα ξεκίνησαν στις αρχές του 2018, όταν η Ινδία αποχώρησε από ένα κοινό πρόγραμμα παραγωγής Su-57 με τη Ρωσία και άρχισε να σχεδιάζει το δικό της μαχητικό πέμπτης γενιάς που παρήγαγε στην εγχώρια αγορά.
Ακόμη και στην αισιόδοξη άποψη ότι ο ρωσικός στρατός έχει τα απαραίτητα κεφάλαια για να παράγει και τα δεκαπέντε μαχητικά αεροσκάφη Su-57 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ένας μεγάλος επενδυτής όπως η Ινδία θα μπορούσε να αποδειχθεί ζωτικής σημασίας για την οικονομική φερεγγυότητα της πλατφόρμας Su-57 για τις επόμενες δεκαετίες.
Η οικοδόμηση ενός εκθεσιακού μοντέλου του αεροσκάφους Su-57 είναι σχετικά εύκολο, αλλά και στρατιωτικά ασήμαντο, καθώς αν η Ρωσία θέλει να το καθιερώσει ως την αιχμή του δόρατος για την αεροπορική κυριαρχία, αυτό θα γίνει πραγματικότητα μόνο εάν το Su-57 μπορεί να παραχθεί μαζικά μέσω μιας προσιτής και αξιόπιστης διαδικασίας παραγωγής.
Δείτε βίντεο:
Πηγή: National Interest