Η γραμμή παραγωγής των stealth μαχητικών αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς τύπου Su-57 Felon της Ρωσίας αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις και κινδυνεύει να καταρρεύσει, ενώ δεν είναι απίθανο να «παγώσει» το πρόγραμμα ανάπτυξης, σύμφωνα με έρευνα Ουκρανών αναλυτών της ομάδας «Frontline Intelligence Insight».
Διαρροή εγγράφων της ρωσικής αμυντικής βιομηχανίας, αποκαλύπτει τα προβλήματα που έχουν επιβαρύνει την δυνατότητα κατασκευής των ρωσικών μαχητικών αεροσκαφών, λόγω των ευρωπαϊκών κυρώσεων με αφορμή την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με ανοιχτές πηγές πληροφόρησης, η ρωσική Πολεμική Αεροπορία έχει παραλάβει περίπου 30 μαχητικά αεροσκάφη τύπου Su-57 στο πλαίσιο σύμβασης που προβλέπει την παράδοση συνολικά 76 τέτοιων αεροσκαφών μέχρι το 2027.
After reviewing an internal correspondence leak from a Russian military electronics plant «Mikropribor», Frontelligence Insight, with data provided by @CyberResUa discovered that the production of the Su-57 is in jeopardy without access to crucial Western components. 🧵Thread: pic.twitter.com/WyjIS29e19
— Tatarigami_UA (@Tatarigami_UA) September 25, 2024
«Κολλάει» η γραμμή παραγωγής
Ωστόσο, η εφοδιαστική αλυσίδα της γραμμής παραγωγής βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό, από δυτικής προέλευσης εξαρτήματα, αμυντική τεχνολογία και ηλεκτρονικά συστήματα (avionics) που πλέον δεν είναι διαθέσιμα, αφού έχει απαγορευτεί η πώλησή τους στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών κυρώσεων λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Αυτό ανάγκασε την ρωσική αμυντική βιομηχανία να αποκτήσει τα πολύτιμα αυτά εξαρτήματα με παράνομο τρόπο στην «μαύρη αγορά» αλλά και με εταιρείες «βιτρίνες», γεγονός που όχι μόνο αύξησε σημαντικά το κόστος αγοράς αλλά παράλληλα έχει μειώσει δραματικά την παραγωγικότητα και τους χρόνους κατασκευής των αεροσκαφών, με αποτέλεσμα να «μένει πίσω» όλο το χρονοδιάγραμμα.
Η έρευνα της ομάδας «Frontelligence Insight» διαπίστωσε ότι τα πιο σημαντικά προβλήματα έχουν προκύψει στην προμήθεια και εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων, τα οποία παλιότερα προέρχονταν από την Γερμανία και πλέον δεν μπορούν ούτε να κατασκευαστούν εγχώρια ούτε να αποκτηθούν γρήγορα και σε ανταγωνιστικές τιμές.
Με πληροφορίες από: The Telegraph / Φωτογραφίες αρχείου Reuters