Su-57: Η Μόσχα βρήκε λύση για την «αχίλλειο πτέρνα» του stealth μαχητικού πέμπτης γενιάς

REUTERS/Maxim Shemetov

Πριν από ένα μήνα περίπου, Αμερικανοί ειδικοί αναλυτές και εμπειρογνώμονες της δεξαμενής σκέψης Rand είχαν ασκήσει πολύ έντονη και σκληρή κριτική στο stealth μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς Su-57, λέγοντας ότι όχι μόνο δεν είναι αρκετά..»stealth» αλλά ότι έχει ένα ιδιαίτερα ευάλωτο σημείο.

Την ίδια στιγμή που η Μόσχα αναμένει την ένταξη ενός μεγάλου αριθμού μαχητικών αεροσκαφών Su-57 στις τάξεις της ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας, Ρώσοι μηχανικοί φαίνεται πως επιτέλους βρήκαν λύση για να αντιμετωπίσουν το μεγάλο πρόβλημα και «αχίλλεια φτέρνα» του stealth μαχητικού αεροσκάφους.

Όπως ανέφερε πριν από μερικές ημέρες ο επικεφαλής της Rostec Σεργκέι Τσεμέζοφ, τα πρώτα stealth μαχητικά αεροσκάφη που θα διαθέτουν κινητήρα δεύτερης γενιάς, θα κατασκευαστούν το 2022, μια δήλωση που σίγουρα ικανοποιεί το Υπουργείο Άμυνας, καθώς οι κινητήρες που θα χρησιμοποιηθούν στα πρώτα 76 μαχητικά αεροσκάφη Su-57 που θα λειτουργήσουν επιχειρησιακά το 2021, θα διαθέτουν κινητήρα που χρησιμοποιούν στα Su-35.

Αυτό είχαν επισημάνει και οι Αμερικανοί αναλυτές, καθώς οι κινητήρες πρώτης γενιάς, επηρεάζουν τόσο την απόδοση όσο και τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά των Su-57, διότι έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις «stealth» ιδιότητες του.

Σε ό,τι αφορά το κινητήρα δεύτερης γενιάς, ο Ρώσος υψηλόβαθμος αξιωματούχος είπε ότι συνεχίζονται ακόμα οι εργασίες για την ανάπτυξη και κατασκευή των νέων κινητήρων, ώστε να είναι έτοιμοι για την σειριακή παραγωγή τους το 2022, προκειμένου να εξοπλιστούν τα μαχητικά αεροσκάφη επόμενης γενιάς.

Συνεπώς, φαίνεται να λύνεται ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ρωσία στην ανάπτυξη και παραγωγή του stealth μαχητικού αεροσκάφους, πάνω στο οποίο η Μόσχα έχει επενδύσει το μέλλον της αεροπορικής κυριαρχίας και υπεροχής της.

Πηγή: TASS / Φωτογραφία Reuters

.