Δύο αμερικανικά αεροσκάφη επιτήρησης τύπου RC-135S, φαίνεται να πέταξαν προς την ανατολική ακτή της Ρωσίας σε μια αποστολή παρακολούθησης της δοκιμής του νέου ρωσικού διηπειρωτικού πυραύλου Sarmat στις 20 Απριλίου, σύμφωνα με δημοσίευμα των Eurasian Times.
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση πλήρους κλίμακας του νέου ρωσικού διηπειρωτικού βαλλιστικού πυραύλου RS-28 Sarmat (ICBM), ενός από τα έξι «υπερόπλα» που παρουσίασε ο Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν τον Μάρτιο του 2018, φαίνεται ότι ώθησε την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών (USAF) να αναπτύξουν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη παρά τον αυξημένο κίνδυνο λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία.
Τα δύο αεροσκάφη RC-135S απογειώθηκαν χθες από την αεροπορική βάση Eielson στην Αλάσκα και κατευθύνθηκαν σε σχηματισμό πιθανότατα προς την ακτή της Άπω Ανατολής της Ρωσίας, σύμφωνα με αναφορές.
Ο αμερικανικός στρατός χρησιμοποιεί τακτικά το αεροσκάφος RC-135S, ή αλλιώς Cobra Ball, για τη συλλογή πληροφοριών και πληροφοριών για τις αμφισβητούμενες περιοχές. Για παράδειγμα, το αεροσκάφος της USAF RC-135W Rivet Joint είχε εκτελέσει αρκετές αποστολές πάνω από το Ντονμπάς της Ανατολικής Ουκρανίας, πριν την έναρξη του πολέμου.
Ωστόσο, η ύπαρξη δύο αεροπλάνων στον αέρα την ίδια στιγμή αποτελεί σπάνιο φαινόμενο, και ίσως είναι ενδεικτικό του «φόβου» των ΗΠΑ λόγω του σφοδρού πολέμου στην Ουκρανία και τις «άγριες διαθέσεις» της Ρωσίας.
Boeing RC-135S
Το Boeing RC-135 είναι ένα τετρακινητήριο μεσαίου βάρους αναγνωριστικό αεροσκάφος που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την εταιρεία Boeing για την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών (USAF). Το ίδιο αεροσκάφος προμηθεύεται και η Βασιλική Πολεμική Αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Βασίζεται στο αεροσκάφος C-135 Stratolifter και είναι ικανό να εκτελεί αποστολές πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR).
Το RC-135S Cobra Ball διαθέτει συστήματα επιτήρησης μεγάλης εμβέλειας πτήσεων βαλλιστικών πυραύλων. Η τελική ταχύτητα του αεροσκάφους είναι περίπου 933 km/h.
Η αυτονομία και το ανώτατο όριο λειτουργίας είναι αντίστοιχα 5.550 km και 15.200 m (50.000 πόδια). Το αεροπλάνο έχει βάρος περίπου 78.743 κιλά, με μέγιστο βάρος απογείωσης 133.633 κιλά. Είναι εξοπλισμένο μ, με τέσσερις κινητήρες turbofan τύπου F108-CF-201.
Ο κινητήρας CFM56, που ονομάζεται F108 από τον στρατό των ΗΠΑ μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, τον θόρυβο και τους ρύπους.
Οι ηλεκτροοπτικοί αισθητήρες του αεροσκάφους παρακολουθούν γεωτοποθετημένα σήματα εντός του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος και παρέχουν τις πληροφορίες στους χειριστές μέσω μιας ασφαλούς σύνδεσης δεδομένων δορυφορικής επικοινωνίας.