Στο πλαίσιο της σημερινής συνεδρίασης για την τροπολογία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την αναβάθμιση των μαχητικών F-16 και των ΑΩ, συμμετείχε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, Αντιπτέραρχος ε.α Ζαχαρίας Γκίκας, ο οποίος στην τοποθέτησή του ήταν κατηγορηματικός για την συμβολή και τη σημασία του προγράμματος στην ελληνική αμυντική βιομηχανία.
Αναλυτικά, ο Ζαχαρίας Γκίκας δήλωσε ότι :
Η ΕΑΒ έχει μπει στα 44 χρόνια της ιστορίας της, έχει περάσει σαράντα κύματα, έχει φτάσει σε ένα ζενίθ και κάποια στιγμή από το 2012 και μετά υπήρξε μια μεγάλη κατρακύλα, ιδιαίτερα μετά την αποχώρηση του τεχνικού προσωπικού, έχει υλοποιήσει πολλαπλά προγράμματα, τόσο για τις Ένοπλες Δυνάμεις και ιδιαίτερα για την Πολεμική μας Αεροπορία, έχει επιτελέσει 6 επιτυχείς αναβαθμίσεις σε αεροσκάφη της Πολεμικής μας Αεροπορίας.
Αποτελεί σήμερα ένα authoriz metal center, ένα εξουσιοδοτημένο κέντρο, από την Lockheed Martin και από την κατασκευάστρια εταιρεία τον κινητήρων της Rolls Royce, που έχει να κάνει με την υποστήριξη των C130 και των PAPA3s σε κάποιο σημείο, το οποίο κοιτάμε να είναι ο επόμενος στόχος, τον οποίο πρέπει να επικεντρωθούμε.
Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι όλη αυτή η τεχνογνωσία, η οποία δημιουργήθηκε σε αυτά τα 44 χρόνια, έγινε συριακά, πέρα από την αρχική ανάπτυξη.
Οι μεγαλύτερες ευκαιρίες που υπήρξαν στην ιστορία της ΕΑΒ ήταν υλοποίηση κάποιων προγραμμάτων μέσων των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, τα οποία θεωρώ ότι τουλάχιστον αυτά τα οποία έγιναν στην ΕΑΒ, κατά ένα μεγάλο ποσοστό για να μην είμαι απόλυτος, έγιναν επ’ ωφελεία της κάλυψης των αναγκών, όχι μόνο των άμεσων αυτού καθ’ εαυτού του προγράμματος, αλλά και των επικείμενων.
Αυτό το οποίο συζητάμε σήμερα και ήθελα να κάνω ένα σχόλιο, πέρα από αυτά που είπε ο κ. Πλέσσας, δεν είναι μόνο το F-16 Viper, ένα πρόγραμμα πραγματικά υπεροχής για την Πολεμική μας Αεροπορία, είναι το τι θα γίνει μετά την ολοκλήρωση, το sustainability.
Αυτό είναι που πρέπει να βλέπουμε στην αμυντική μας βιομηχανία, διότι εκεί είναι και τα χρήματα και το πιο βασικό είναι η αμυντική μας βιομηχανία να είναι θωρακισμένη ώστε να μπορεί, σε όλες τις απαιτήσεις που θα προκύψουν, να βάλει το χέρι της με τη λιγότερη δυνατή βοήθεια και το λιγότερο δυνατό κόστος. Είναι πάρα πολύ σημαντικό.
To life cycle cost είναι 2,5 – 3 φορές παραπάνω από την προμήθεια ενός οπλικού συστήματος, είναι γνωστό της πάση και αυτή τη στιγμή εκεί πρέπει να βλέπει η αμυντική βιομηχανία και δεν είναι μόνο η τεχνογνωσία. Η τεχνογνωσία έρχεται και παρέρχεται. Είναι πάρα πολύ σημαντικό και μου δίνετε η ευκαιρία σήμερα απ’ αυτό το βήμα να πω και κάποιες σκέψεις που έχουν να κάνουν με το προσωπικό μας.
Από το 2009 έχει να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό στην ΕΑΒ. Είναι κάτι το οποίο πρέπει να δούμε πάρα πολύ σοβαρά και θα πρέπει όλες οι πολιτικές δυνάμεις που βρίσκονται σ’ αυτό το χώρο να βοηθήσουν για να μπορέσουμε να κρατήσουμε την ΕΑΒ ζωντανή και όπως ο κ. Υπουργός Εθνικής Άμυνας, ο οποίος είναι ο άνθρωπος ο οποίος βιώνει την αγωνία της ΕΑΒ σε καθημερινότητα, θέλει τα αεροπλάνα να βγουν γρήγορα, να βγουν σωστά, σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει να τονίσω ότι η ΕΑΒ μπορεί να έχει 1000 κακά, αλλά έχει ένα πολύ καλό το οποίο το κρατά υψηλά: Την ποιότητα και την ασφάλεια των πτήσεων!
Είναι πάρα πολύ σημαντικό και αυτό δεν είναι τυχαίο. Το σύστημα ποιότητας είναι το trade mark της ΕΑΒ και δεν είναι μόνο στον ελληνικό χώρο, αλλά και στο εξωτερικό, όπου έχουμε πάρα πολύ καλό όνομα.
Έχουμε δουλειές απ’ όλο τον κόσμο. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να τις σηκώσουμε και αυτή τη στιγμή δίνεται μια ευκαιρία να εκσυγχρονίσουμε κάποιες εγκαταστάσεις, Το ποσό, εξάλλου, το οποίο είναι μέσα στο συνολικό πακέτο, είναι της τάξης του 12% του όλου ποσού για να γίνουν δύο σημαντικά έργα, τα οποία θα δώσουν, πέρα από την αναβάθμιση των ικανοτήτων, βασικές προϋποθέσεις τις οποίες θα πρέπει να βλέπουμε πάρα πολύ σοβαρά και τις πιστεύουμε και τις τηρούμε. Είναι το περιβάλλον μας!
Η ΕΑΒ κάποτε πήγε να κλείσει δύο φορές με τα έργα του Ασωπού. Εμείς τηρούμε ευλαβικά τους κανόνες που προβλέπει η ελληνική και η κοινοτική νομοθεσία, διότι διαφορετικά θα κλείσουμε και αυτή τη στιγμή μας δίνεται ευκαιρία και με το ένα έργο και με το άλλο να μπορέσουμε να γίνουμε μια πρότυπη βιομηχανία και να μπορούμε να υλοποιούμε, όχι μόνο έργα αυτά καθεαυτά για το πρόγραμμα, αλλά και έργα ζωής και, παράλληλα, να θωρακίσουμε την υγεία των εργαζομένων.
Έχω εδώ τους ανθρώπους του Σωματείου, οι οποίοι καθημερινά είναι επάνω από τους εργαζόμενους κι επάνω από εμάς για να δίνουμε προτεραιότητα σ’ αυτά. Η υγεία των εργαζομένων, η ασφάλεια των εργαζομένων, είναι θέματα πάρα πολύ σημαντικά, διότι χωρίς ανθρώπινο παράγοντα δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.
Αυτό το οποίο θέλω να πω και είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι ότι το θέμα δεν είναι να λέμε μόνο λόγια. Έχουμε απευθυνθεί στον Πρόεδρο της Επιτροπής. Κύριε Πρόεδρε, για ακόμη μια φορά και μιας και όλοι παρίστασθε εδώ, ελάτε μια βόλτα στην Τανάγρα!
Ελάτε αυτά τα πράγματα τα οποία λέμε εδώ να τα δείτε ιδίοις όμμασι! Ελάτε να σας εξηγήσουμε αυτά που κάνουμε, αυτά που μπορούμε να κάνουμε και αυτά στα οποία θέλουμε τη βοήθειά σας για να μπορέσουμε να γίνουμε καλύτεροι!
Είναι πάρα πολύ σημαντικό, διότι αυτή τη στιγμή αυτό το οποίο γίνεται είναι ο κάθε δημοσιογράφος να γράφει ό,τι θέλει. Εμείς δεν δίνουμε καμία σημασία σ’ αυτά τα οποία γράφονται, ούτε τα καλά κοιτάμε, ούτε τα άσχημα. Κοιτάμε να κάνουμε καλά τη δουλειά μας. Έχουμε ενταχθεί σ’ αυτόν τον χώρο, τον υπηρετούμε και τον προστατεύουμε Αυτό που θέλω στο τέλος να πω είναι ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα, τα είπε λίγο -πολύ ο κ. Πλέσσας, δίνει στην ΕΑΒ δυνατότητες να απογειωθεί πραγματικά!
Είναι ένα πρόγραμμα και μια σειρά προγραμμάτων, τα οποία έχουν ήδη διαπραγματευθεί με την Lockheed Martin και περιμένουμε τις τελικές υπογραφές, να ξεκινήσουν για ένα ύψος της τάξης 400 εκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη πενταετία.
Και είμαστε περήφανοι, που αυτή τη στιγμή κατασκευάζουμε από σκρατς, από πρώτη ύλη, υλικά τα οποία είναι μεγάλα κομμάτια για C-130J. Ήδη αυτή τη στιγμή, εντός των ημερών, θα στείλουμε κομμάτια τα οποία θα αποτελούν το 200ο αεροπλάνο, το οποίο είναι παγκόσμιου κλίμακος, και φτιάχνεται στην ΕΑΒ.
Πολλοί δεν το ξέρουν, νομίζουν ότι η ΕΑΒ είναι ένα βαφείο μόνο. Δεν είναι ένα βαφείο, είναι ένα πρότυπο χρωστήριο και δεν μπορεί αυτό το πρότυπο χρωστήριο να γίνει οπουδήποτε, διότι πρέπει να πληροί προδιαγραφές βιοπεριβαλλοντογίας και ποιότητας
Δεν θέλω να πω τίποτα άλλο, θέλω να πω ξανά: Ελάτε να σας δώσουμε όλες τις απαντήσεις. Δεν μας επέλεξε η Lockheed έτσι εύκολα. Υφιστάμεθα συνεχή oddit από τις αμερικανικές Υπηρεσίες και από την Lockheed Martin για να μπορούμε να κρατάμε τα στάνταρ υψηλά και αυτός είναι ο στόχος μας.
Πιστεύω, ότι αυτό που ζητάμε είναι: Νέες προσλήψεις, 400 εκατομμύρια ευρώ, 400 θέσεις εργασίας θα ξεκινήσουν αύριο. Θεωρώ ότι μέσα στο 2019 αυτά τα πράγματα πρέπει να ξεκινήσουν και παράλληλα αυτό το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι ότι οι εργαζόμενοι της ΕΑΒ δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι.
Οι εργαζόμενοι της ΕΑΒ δεν είναι, όπως γράφουν μερικοί, «κρατικοδίαιτοι». Είναι άνθρωποι που βγάζουν τα λεφτά τους με τη δουλειά τους και αν δεν υπάρχουν χρήματα στην ΕΑΒ, όπως είπε και ο κ. Υπουργός, η ΕΑΒ θα κλείσει- και φτάσαμε το καλοκαίρι σε τέτοιες περιπτώσεις λόγω ελλείψεως ρευστότητας, φτάσαμε το καλοκαίρι να έρθουμε στο «παρά πέντε».
Είναι αμαρτία, πρέπει να το δούμε, είναι η εθνική μας άμυνα- η Αεροπορία το ξέρει πολύ καλά- και φιλοδοξούμε να πάμε καλύτερα στο μέλλον.