Μπορεί στην Ελλάδα να «έκλεισε» το εξοπλιστικό πρόγραμμα του ΠΝ για την προμήθεια νέων φρεγατών με την επιλογή των γαλλικών Belharra, ωστόσο φαίνεται πως η «φρεγατιάδα» καλά κρατεί στην Πολωνία, η οποία ανακοίνωσε τη «shortlist» με τις υποψηφιότητες για τις φρεγάτες του δικού της Πολεμικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με το Defense News, το Υπουργείο Άμυνας της Πολωνίας ανακοίνωσε ότι στην «τελική φάση» του εξοπλιστικού προγράμματος με την ονομασία «Miecznik», που σημαίνει ξιφίας στα ελληνικά, πέρασε αφενός η πρόταση της βρετανικής Babcock, η οποία «παίζει» και στο πρόγραμμα των ελληνικών κορβετών με την Type 31, προτείνοντας στη Βαρσοβία την επίσης «γνωστή» Arrowhead 140 και αφετέρου η γερμανική Thyssenkrupp Marine Systems με την Meko A-300, που επίσης είχε προταθεί για το δικό μας Πολεμικό Ναυτικό.
Το εξοπλιστικό πρόγραμμα και τα επόμενα βήματα
Η Υπηρεσία του πολωνικού Υπουργείου Άμυνας, που είναι αρμόδια για τις αμυντικές προμήθειες και τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς, ανέφερε σε σχετική δήλωση ότι «η ναυπήγηση των πλοίων θα ξεκινήσει το 2023 και η πρώτη φρεγάτα αναμένεται να είναι έτοιμη έως τον Ιούνιο του 2028, ενώ οι παραδόσεις των επόμενων φρεγατών έχουν προγραμματιστεί να υλοποιηθούν έως το 2034».
Στο πλαίσιο του προγράμματος, που εκτιμάται σχεδόν στα 8 δισεκατομμύρια πολωνικά ζλότι, δηλαδή κάπου στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια, οι τρεις νέες φρεγάτες σχεδιάζεται να ενισχύσουν τις δυνατότητες και την προβολή ισχύος του πολωνικού Πολεμικού Ναυτικού σε παράκτιες περιοχές και κυρίως στη Βαλτική Θάλασσα, ενώ θα αντικαταστήσουν τις δύο φρεγάτες τύπου Oliver Hazard Perry που υπηρετούν αυτή τη στιγμή.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Πολωνοί ανέφεραν ακόμα ότι απέκλεισαν την πρόταση της ισπανικής Navantia με την φρεγάτα F-100. Επίσης, στο επόμενο στάδιο του εξοπλιστικού προγράμματος θα πραγματοποιηθούν διαπραγματεύσεις μεταξύ μιας πολωνικής κοινοπραξίας, συμπεριλαμβανομένων δύο πολωνικών ναυπηγείων και των δύο υποψηφίων, δηλαδή της Babcock και της Thyssenkrupp Marine Systems, προκειμένου να εξασφαλιστεί τόσο η συμμετοχή της πολωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας στη συμφωνία όσο και η μεταφορά τεχνογνωσίας.