Συσκεψη στο ΥΠΕΘΑ ,ημέρα Σάββατο για τα Ναυπηγεία,δείχνει ότι κάτι ετοιμάζεται.
Σύμφωνα με πληροφορίες του onalert.gr η σύσκεψη για την τύχη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας έγινε με πρωτοβουλία του ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρη Βίτσα, ο οποίος φέρεται αποφασισμένος να “κινήσει διαδικασίες” για την ναυπηγοεπισκευαστική ελληνική βιμηχανία.
Σ΄ ότι αφορά στον Σκαραμαγκά. Φαίνεται ότι η κυβέρνηση “θάβει” οριστικά και αμετάκλητα όσα είχε συμφωνήσει ο Βαγγέλης Βενιζέλος με τον Ισκαντάρ Σάφα.,τον οποίο τώρα θελουν να οδηγήσουν προς την έξοδο. Ο τρόπος είναι απλός. Θα απιτηθεί το πρόστιμο των 500 εκατομμυτίων που είχε επιβάλλει η ΕΕ στα ναυπηγεία για παράνομες κρατικές επιδοτήσεις.
Ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος με επιστολή του προς την επίτροπο Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Margrethe Vestager δέχθηκε ουσιαστικά την ακύρωση της στρατιωτικής απόφασης του 2010 για τα ΕΝΑΕ και την επιστροφή στην πρώτη απόφαση του 2008. Απόφαση που επίτασσε την καταβολή από πλευράς ναυπηγείων ποσού ύψους 230 εκατ. ευρώ για παράνομες επιδοτήσεις την περίοδο μέχρι το 2001. Σήμερα υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.
Με την κίνηση αυτή ακυρώνεται στην πράξη η λεγόμενη «στρατιωτική απόφαση του 2010». Η απόφαση αυτή προήλθε μετά από διαπραγματεύσεις μεταξύ της Κομισιόν και της τότε ελληνικής κυβέρνησης και προέβλεπε ότι οι νέοι ιδιοκτήτες των ναυπηγείων δεν θα καταβάλουν το πρόστιμο προς το ελληνικό Δημόσιο. Στον αντίποδα προβλεπόταν ότι το ναυπηγείο θα λειτουργεί μόνο για τις ανάγκες του ελληνικού πολεμικού ναυτικού μέχρι το 2025, ενώ το 2011 θα είχε ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός του εμπορικού τμήματος που θα επέστρεφε στο ελληνικό Δημόσιο, και στη συνέχεια θα έβγαινε σε πλειστηριασμό. Κίνηση που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ με αποτέλεσμα η Κομισιόν να μας στείλει «τελεσίγραφο» στις αρχές του 2015 και να προειδοποιεί ότι θα κινήσει τις διαδικασίες προκειμένου να επιβληθεί πρόστιμο στη χώρα μας.
Από την άλλη βέβαια αναμένεται αντίδραση του Ισκαντάρ Σάφα ,ο οποίος έχει ήδη προσφύγει στην διατησία.
Κάποιοι «βλέπουν» πίσω απ΄ όλα αυτά την «αναβίωση» της πρότασης Ταβουλάρη των Ναυπηγείων Ελευσίνας για «κοινό ναυπηγοεπισκευαστικό φορέα». Ωστοσο και η Ελευσίνα έχει προβλήματα .Τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν αντιδράσεις από τους εργαζομένους για την μη καταβολή δεδουλευμένων,παρά την υπερπροσπάθεια που έγινε για την ολοκλήρωση της πυραυλακάτου ΡΙΤΣΟΣ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert.gr υπάρχει ενδιαφέρον για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά από τη Κίνα. Το οποίο προς το παρόν είναι ζωηρό σ΄ ότι αφορά στην «500άρα» δεξαμενή του Σκαραμαγκά, την μοναδική με τόσο μεγάλες δυνατότητες σ΄ όλη τη Μεσόγειο.
Αν η κυβέρνηση δεν εξασφαλίσει έναν σοβαρό επενδυτή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κινδυνεύουν για μια ακόμη φορά με λουκέτο. Σε κίνδυνο βρίσκονται και τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας. Η λύση που ψάχνει να βρει η κυβέρνηση δεν αποκλείεται να περιλαμβάνει και τα δύο ναυπηγεία.
Όπως και να’χει ο χρόνος πλέον πιέζει.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ