Μέχρι πρόσφατα διαβάζαμε κι ακούγαμε για “έντονο ενδιαφέρον της Ελλάδας να προμηθευτεί μεταχειρισμένα Mirage 2000-9 από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα”. Τα οποία θέλουν να τα αντικαταστήσουν με Rafale. Κάποιοι μάλιστα μιλούσαν για πολύ μεγάλη ευκαιρία την οποία δεν πρέπει να την αφήσουμε να πάει χαμένη.
Από χθες το βράδυ ακούμε και διαβάζουμε για σίγουρο συμβόλαιο που πήρε η ΕΑΒ για την συντήρηση των Mirage 2000-9 το οποίο θα της αποφέρει μάλιστα ετησίως 100 εκατομμύρια ευρώ. Μακάρι αλλά προκαλείται μια εύλογη απορία:
*Πως και για πόσο θα συντηρούμε τα Mirage 2000-9 των ΗΑΕ αφού θέλουν να τα πουλήσουν; Ή το ένα σενάριο ισχύει ή το δεύτερο. Για το καλό την ΕΑΒ είμαστε με το σενάριο της συντήρησης , αλλά πολύ φοβόμαστε ότι ισχύει η πώληση χωρίς όμως να προβλέπεται καμία πιθανότητα αγοράς από την Ελλάδα.
*Αν ισχύουν άλλες πληροφορίες που θέλουν την απόφαση για πώληση των αεροσκαφών να παγώνει αφού υπάρχουν σκέψεις για προμήθεια F 35 -λεφτά υπάρχουν εκεί- προκύπτει από κάπου στοιχειοθετημένα ότι θα προτιμήσουν να στηρίξουν την ΕΑΒ κι όχι την δική τους βιομηχανία; Γιατί απ΄ όσο γνωρίζουμε δίνουν τεράστια σημασία σ΄ αυτό το τομέα τελευταία. Η MBDA τους «καίει» πάρα πολύ και την αναπτύσσουν με γοργούς ρυθμούς.
Η ΕΑΒ είναι η “ναυαρχίδα” της αμυντικής μας βιομηχανίας και πρέπει πάση θυσία να σωθεί. Αλλά δεν μπορεί να σωθεί μόνο με λόγια και πυροτεχνήματα. Χρειάζεται σοβαρότητα ,σχέδιο και αναζήτηση υπαρκτών ευκαιριών . Δεν αρκούν τα λόγια με τα οποία όπως λέει και η παροιμία “χτίζω ανώγια και κατώγια”.
Αναμένοντας λοιπόν τα γραπτά της συμφωνίας του Αμπου Ντάμπι ας κρατήσουμε πολλές επιφυλάξεις και ας μην πανηγυρίζουμε.
Κι αυτό γιατί μπορεί σ΄ εμάς τους δημοσιογράφους τέτοιου είδους «ανακοινώσεις» που γίνονται και ξεχνιούνται να μην κοστίζουν τίποτα. Επειδή όμως υπάρχουν εργαζόμενοι και οικογένειες που ανησυχούν -εδώ και χρόνια- για το αύριο της ΕΑΒ που είναι ταυτισμένο με το μέλλον τους ,καλό θα είναι να είμαστε όλοι προσεκτικοί. Γιατί εμείς μπορεί να λέμε ,να γράφουμε και να υποστηρίζουμε ότι θα έρθουν στην ΕΑΒ και...διαστημόπλοια για συντήρηση και μετά να τα ξεχνάμε. Οι εργαζόμενοι όμως θα το θυμούνται πάντα.
Διαβάστε ακόμη:
Τις «βιτρίνες» είδε στο Άμπου Ντάμπι ο Καμμένος – Τι «γλυκοκοίταξε» για το ΠΝ
Πέταξε με «μισό φτερό» 100 μίλια και προσγειώθηκε! Απίστευτη πτήση F-16