Η αμυντική βιομηχανία Lockheed Martin, ο μεγαλύτερος προμηθευτής εξοπλισμού του Πενταγώνου των ΗΠΑ βάσει εσόδων, εντείνει τις προσπάθειές της να εξασφαλίσει παραγγελίες στο εξωτερικό και για το σκοπό αυτό ιδρύει μια νέα θυγατρική που θα ασχολείται ακριβώς με την διεθνή αγορά, με στόχο να αποσπάσει περισσότερα συμβόλαια εκτός Αμερικής.
Όπως και οι ανταγωνίστριές της, οι δύο μεγαλύτερες εκ των οποίων είναι η Boeing Co και η Raytheon Co, η Lockheed καθιστά τις πωλήσεις στο εξωτερικό προτεραιότητα, αφού θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό των ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια οι οποίες υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε δισεκατομμύρια δολάρια. Όμως η εταιρεία παραμένει πιο εκτεθειμένη από τις ανταγωνίστριές της στην εγχώρια αγορά.
Στη νέα θυγατρική της, που θα ονομαστεί Lockheed Martin International (LMI), αναμένεται να τεθεί επικεφαλής ο Πάτρικ Ντιούαρ, πρώην αντιπρόεδρος αρμόδιος για την εταιρική στρατηγική και την επιχειρηματική ανάπτυξη της βιομηχανίας αυτής. «Αναγνωρίσαμε ότι χρειαζόμαστε μια ενοποιημένη προσέγγιση όσον αφορά τον τρόπο που προσεγγίζουμε τους αγοραστές στην παγκόσμια αγορά», επισήμανε η διευθύνουσα σύμβουλος της Λόκχιντ, Μέριλιν Χιούσον, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Λονδίνο.
Η κατασκευάστρια του θεωρητικά αόρατου για τα ραντάρ μαχητικού F-35 και των συστημάτων Aegis ενέγραψε έσοδα 8 δισεκ. δολαρίων, ή το 17% των εσόδων της για το 2012, που ανήλθαν συνολικά σε 47 δισεκ. δολάρια, στο εξωτερικό. Υπολογίζει το ποσοστό των εσόδων της από τις πωλήσεις της εκτός ΗΠΑ να αυξηθεί σε 20% και πλέον, όπως είχε δηλώσει ο Ντιούαρ στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς τον περασμένο μήνα.
Ωστόσο το ποσοστό αυτό θα παραμείνει χαμηλότερο από αυτό των πωλήσεων της Raytheon, το 26% των πωλήσεων της οποίας καταγράφεται στο εξωτερικό, και του αμυντικού βραχίονα της Boeing Co, που εξασφαλίζει το 42% των εσόδων της από πωλήσεις στο εξωτερικό. Και οι δύο επιχειρήσεις αυτές έχουν στόχο να εξασφαλίζουν σταθερά το 30% των εσόδων τους από τις πωλήσεις στο εξωτερικό.
Ο Ντιούαρ επισήμανε ότι το F-35 θα έχει σχεδόν ισάριθμες παραγγελίες στο εξωτερικό με τις ΗΠΑ τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η LMI θα έχει διπλή έδρα, στο Λονδίνο και στην Ουάσινγκτον, είπε η Χιούσον, ενώ θα ανοίξει γραφεία στην Οτάβα, στο Ριάντ, στο Άμπου Ντάμπι, στη Σιγκαπούρη και στην Καμπέρα και περιφερειακά γραφεία στο Τελ Αβίβ, στο Νέο Δελχί, στο Τόκιο και στη Σεούλ.