Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια το U.S Navy αντιμετωπίζει όχι μόνο ένα αλλά δεκάδες προβλήματα με τον στόλο των πολεμικών πλοίων τύπου LCS, κάτι που έχει αναγκάσει το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ να δρομολογήσει την απόσυρση μεγάλου αριθμού αυτών, ωστόσο ένα πρόσφατο δημοσίευμα του Navy Times αποκαλύπτει ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που αφορά τα αμφιλεγόμενα πλοία παράκτιων επιχειρήσεων.
Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες του Navy Times, τις οποίες επιβεβαίωσαν, στο βαθμό που μπορούσαν, Αμερικανοί αξιωματούχοι αλλά και έγγραφα του U.S Navy, ο μισός στόλος πολεμικών πλοίων τύπου LCS κλάσης Independence έχει σημαντικά δομικά προβλήματα και ελαττώματα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα ρωγμές στις κύριες κατασκευές των πλοίων, με αποτέλεσμα να περιορίζονται οι επιχειρησιακές δυνατότητές τους, ενώ τίθενται και ζητήματα ασφαλείας για το πλήρωμα.
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ δεν έχει διευκρινίσει ποια συγκεκριμένα πλοία LCS έχουν ρωγμές και πως αυτές έχουν προκληθεί, όμως έγγραφα που έλαβε στην κατοχή του το Navy Times αναφέρουν ότι οι υλικές αυτές ζημιές μπορούν να δημιουργηθούν εάν τα πλοία αναπτύσσουν ταχύτητες άνω των 15 κόμβων σε θάλασσες με μέγιστο ύψος κύματος περίπου τα οκτώ πόδια (κατάσταση θαλάσσης 4).
Οι ανησυχητικές αυτές αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ επιδιώκει να παροπλίσει αρκετές LCS λόγω των χρόνιων προβλημάτων και του διαρκώς αυξανόμενου κόστους επισκευής, συντήρησης και υποστήριξης. Ο εκπρόσωπος της Naval Sea Systems Command – NAVSEA, δήλωσε ότι το U.S Navy εντόπισε για πρώτη φορά ρωγμές σε πλοία κλάσης Independence στα τέλη του 2019, όταν το πρόβλημα έγινε εμφανές στο USS Coronado, το δεύτερο πλοίο της κατηγορίας που είχε τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία από το 2014.
«Tα 6 από τα 13 πλοία έχουν πρόβλημα»
Τέτοιες ρωγμές ανακαλύφθηκαν έκτοτε σε έξι ακόμα τέτοια πλοία τύπου LCS, σύμφωνα με τον Αμερικανό αξιωματούχο, που αποτελούν σχεδόν το μισό του στόλου 13 πλοίων της κλάσης Independence. Τα έγγραφα εσωτερικής αλληλογραφίας αναφέρονται επίσης στην περίπτωση του USS Omaha, που τέθηκε σε επιχειρησιακή λειτουργία το 2018 και έκτοτε χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ως ένα από τα πλοία LCS με ρωγμές στην κύρια κατασκευή του, το οποίο έπρεπε να πλέει με χαμηλές ταχύτητες για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να προκληθούν και άλλες ζημιές στο πλοίο.
Μάλιστα υπήρξε και διαταγή ώστε το USS να μην ξεπεράσει ταχύτητα μεγαλύτερη των 15 κόμβων σε «κατάσταση θαλάσσης 4»:
Όπως ήταν αναμενόμενο, ο εκπρόσωπος της NAVSEA ερωτήθηκε σχετικά για τα δομικά προβλήματα, τις ρωγμές στα πλοία αλλά και για τα έξι πλοία που κινδυνεύουν από τις ελαττωματικές κατασκευές τους, με τον ίδιο να απαντά κατηγορηματικά ότι «όλα τα πλοία LCS κλάσης Independence έχουν επιθεωρηθεί και είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις επιχειρησιακές απαιτήσεις και λειτουργίες τους». Σε κάθε περίπτωση τα αποκαλυπτικά έγγραφα δείχνουν ότι υπάρχει τεράστιο ζήτημα αξιοπιστίας στις LCS, οι οποίες φαίνεται ότι δεν έχουν «μέλλον» στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.