Σύμφωνα με όσα μετέδωσε το Naval News, επικαλούμενα πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα σήμερα η ιταλική εταιρεία Fincantieri, σήμερα «έπεσαν οι υπογραφές» ανάμεσα σε εταιρείες της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας και του ιταλικού ναυπηγικού κολοσσού στην ιταλική Πρεσβεία στην Αθήνα, μια σειρά από Μνημόνια Κατανόησης (MoU – Memorandum of Understanding).
Οι Ιταλοί αναφέρουν ότι οι συμφωνίες αυτές αποσκοπούν:
- στην πιθανή επιλογή νέων προμηθευτών για το πρόγραμμα ναυπήγησης τεσσάρων κορβετών για τις ανάγκες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού,
- στην παροχή Ολοκληρωμένη Υλικοτεχνικής Υποστήριξης (Integrated Logistics Support) μνημονίου συμφωνίας (MoU) και
- στην υποστήριξη του προγράμματος αναφορικά με τη διαθεσιμότητα και την αξιοπιστία των πλοίων κατά τη διάρκεια αποστολών και εκπαίδευσης (In Service Support).
Η ιταλική κατασκευάστρια εταιρεία στοχεύει στην δημιουργία ενός «δικτύου ανεφοδιασμού» με ελληνικές εταιρείες – προμηθευτές, στο πλαίσιο της υψηλών προδιαγραφών διαδικασίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την κατασκευή των ελληνικών κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού. Με αυτά, λοιπόν, τα μνημόνια κατανόησης, τίθενται οι βάσεις πάνω στις οποίες μπορούν να καθοριστούν στο μέλλον οι επιχειρηματικές σχέσεις για συγκεκριμένες προμήθειες και η εφοδιαστική αλυσίδα που θα διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στη ναυπήγηση των νέων πλοίων για τον ελληνικό Στόλο.
Τα εξοπλιστικά προγράμματα του ΠΝ
Υπενθυμίζεται ωστόσο, ότι το πρόγραμμα για τις κορβέτες του Πολεμικού Ναυτικού έχει κάποια εμπόδια ώστε να «προχωρήσει», καθώς οι διατιθέμενες πιστώσεις μετά την αγορά των Bellharra δεν αρκούν να τρέξουν παράλληλα οι κορβέτες με τις ΜΕΚΟ. Όπως είχε αναφέρει προσφάτως το OnAlert, οι επιτελείς του Πολεμικού ναυτικού εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο άσκησης του δικαιώματος αγοράς επιπλέον μιας Belharra στην ίδια τιμή με τις πρώτες τρεις.
Με τα νέα δεδομένα, οι πιστώσεις για τα υπόλοιπα εξοπλιστικά προγράμματα του ΠΝ ανέρχονται πλέον σε 2 δις από 2,5 δις που υπολογίζονταν αρχικά. Το Πολεμικό Ναυτικό επιθυμεί την ταχύτερη δυνατή ανανέωση του στόλου. Όμως η διάσωση των ναυπηγείων Ελευσίνας εξακολουθεί να αποτελεί «γόρδιο δεσμό» για την κυβέρνηση, επομένως ο εκσυγχρονισμός των MEKO φαίνεται να προκρίνεται ως προτεραιότητα έναντι της ναυπήγησης νέων κορβετών.