Ο αναπληρωτής Υπουργός Άμυνας της Ινδονησίας επιβεβαίωσε τη δέσμευση της χώρας του στο πρόγραμμα ανάπτυξης του μαχητικού αεροσκάφους 4++ γενιάς τύπου KF-21 που κατασκευάζεται από την Korean Aerospace Industries, παρά το γεγονός ότι έχουν δημιουργηθεί προβλήματα σχετικά με τις πληρωμές προς τη Νότια Κορέα.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι το KF-21 παραμένει στρατηγική προτεραιότητα για την Ινδονησία, καθώς το νέο προηγμένο μαχητικό αεροσκάφος μπορεί να καλύψει τις επιχειρησιακές ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας της χώρας του, ενώ παράλληλα αποτελεί σημαντική προοπτική για την ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανίας της Ινδονησίας.
Οι οφειλές της Ινδονησίας
Και αυτό διότι στο αναπτυξιακό πρόγραμμα συμπαραγωγής του μαχητικού αεροσκάφους, η Νότια Κορέα κατέχει το 80% των μετοχών, ενώ η Τζακάρτα το υπόλοιπο 20%, μαζί με κάποια «προνόμια», όπως η προμήθεια συνολικά 50 τύπου KF-21, αλλά και πολύτιμη τεχνογνωσία και τεχνολογία για την υποστήριξη και την συντήρηση του μελλοντικού της στόλου αεροσκαφών.
Ωστόσο, έχουν προκύψει διάφορα ερωτήματα και προβληματισμοί από τις καθυστερημένες οφειλές της Τζακάρτα όσον αφορά την πληρωμή του μεριδίου της στο κόστος ανάπτυξης του προγράμματος. Σύμφωνα με αναφορές των νοτιοκορεατικών μέσων ενημέρωσης, η Ινδονησία απέτυχε να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής που συμφώνησαν και οι δύο χώρες τον Νοέμβριο του 2021 παρά τις πολλές υποσχέσεις για την επίλυση του ζητήματος, με τις οφειλές να υπολογίζονται σε περίπου 557 εκατομμύρια δολάρια.
Η «σφήνα» των Rafale
Ο «εκνευρισμός» της Νότιας Κορέας ενδεχομένως σχετίζεται σε ένα βαθμό και με το γεγονός ότι ενώ Ινδονησία καθυστερεί τις πληρωμές, προχώρησε στην απόκτηση 42 γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών τύπου Rafale, μαζί με ένα «πακέτο» για την εκπαίδευση των πληρωμάτων των αεροσκαφών, την υλικοτεχνική υποστήριξη για πολλές αεροπορικές βάσεις της Ινδονησίας και ένα εκπαιδευτικό κέντρο με δύο προσομοιωτές πτήσης.
Εντούτοις, η Σεούλ επιμένει να επενδύει στην ανάπτυξη του KF-21, το οποίο σχεδιάζει να θέσει σε μαζική παραγωγή από το 2026 για να αντικαταστήσει τα παλαιότερα μαχητικά τύπου F-4 και F-5. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε η «παρθενική» πτήση του μαχητικού τον περασμένο Ιούλιο, ενώ πρόσφατα η κατασκευάστρια εταιρεία KAI παρουσίασε μια έκδοση του KF-21, το οποίο να μπορεί να αναπτύσσεται από αεροπλανοφόρο.
Φωτογραφίες Reuters