Στις 19 Σεπτεμβρίου παραδόθηκε στη Γαλλική Αεροπορία (Armée de l’Air: AdlA) το πρώτο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού KC-130J.
Η Γαλλία έχει παραγγείλει δύο μεταφορικά αεροσκάφη C-130J-30 και δύο αεροσκάφη KC-130J από τις ΗΠΑ, ως «ενδιάμεση λύση» μέχρι την πλήρη αξιοποίηση των A400M. Τα δύο C-130J-30 παραδόθηκαν το 2017 και το 2018, με το τελευταίο KC-130J να προγραμματίζεται να φθάσει στη Γαλλία το 2020.
Την παράδοση του αεροσκάφους χαιρέτησε το γαλλικό υπουργείο Άμυνας, αφού με αυτό η Γαλλική Αεροπορία θα μπορεί να ανεφοδιάζει με δικό της μέσο στρατιωτικά ελικόπτερα κατά την πτήση. Μέχρι τώρα η Γαλλία ζητούσε τη συνδρομή των ΗΠΑ γι’ αυτό τον σκοπό. Τα KC-130J θα αξιοποιηθούν κυρίως στο Σαχέλ.
«Το KC-130J παρέχει στα πληρώματα της Armée de l’Air μια αποδεδειγμένη λύση για τα απαραίτητα καύσιμα σε οποιοδήποτε περιβάλλον, ανά πάσα στιγμή», δήλωσε ο Rod McLean, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Air Mobility & Maritime Missions της Lockheed Martin. «Επιλέγοντας να τόσο τα C-130J-30 όσο και τα KC-130J, η Γαλλία έχει κατασκευάσει ένα διαφορετικό στόλο αεροπορικών μεταφορών που επεκτείνει κατά πολύ τόσο τις δυνατότητες όσο και την παγκόσμια εμβέλεια των γαλλικών ενόπλων δυνάμεων».
C-130J & KC-130
Το C-130J Super Hercules είναι η νεώτερη έκδοση του Ηρακλή και το μοναδικό μοντέλο ακόμα σε παραγωγή. Παρόλο που εξωτερικά είναι όμοιο με τον κλασσικό Ηρακλή, το C-130J είναι ένα τελείως διαφορετικό αεροσκάφος. Οι διαφορές περιλαμβάνουν τους καινούργιους Rolls-Royce Allison AE2100 turboprop κινητήρες με εξαπτέρυγες έλικες, ψηφιακά ηλεκτρονικά συστήματα, μειωμένες απαιτήσεις σε πλήρωμα (μόνο 2 πιλότους χωρίς ιπτάμενο μηχανικό και πλοηγό), αυξημένη αξιοπιστία και 27% μειωμένο λειτουργικό κόστος. Το C-130J είναι διαθέσιμο στην κανονική ή την επιμηκυμένη έκδοση C-130J-30. Η Lockheed έλαβε την πρώτη παραγγελία για το νέο μοντέλο από την Βασιλική Αεροπορία, που παρήγγειλε 25 αεροσκάφη. Οι πρώτες παραδόσεις ξεκίνησαν το 1999 ως Hercules C.Mk 4 (C-130J-30) και Hercules C.Mk 5 (C-130J).
Παραλλαγή του C-130 είναι το ιπτάμενο τάνκερ KC-130, που αναπτύχθηκε για το Αμερικάνικο Σώμα Πεζοναυτών το 1958 και εξοπλίζεται με μία αφαιρούμενη δεξαμενή 13626 λίτρων στον χώρο του φορτίου. Τα δύο υποπτερυγικά ατρακτίδια ανεφοδιασμού μπορούν να ανεφοδιάσουν δύο αεροσκάφη ή ελικόπτερα ταυτόχρονα με ταχύτητα 19 λίτρα το δευτερόλεπτο. Το C-130G του Αμερικανικού Ναυτικού έχει αυξημένη δομική αντοχή επιτρέποντας επιχειρήσεις μεγαλύτερου μεικτού βάρους.
Πηγή: Defence Blog