Η Τουρκία ζήτησε από τις ΗΠΑ άδεια για τη συμπαραγωγή κινητήρων τύπου F110, που χρησιμοποιούνται στα μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-16, με στόχο να τους ενσωματώσει στο τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων νέας γενιάς τύπου KAAN, η «παρθενική πτήση» του οποίου αναβλήθηκε χθες και επαναπρογραμματίστηκε για το 2024.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, το οποίο αναδημοσίευσε το πρακτορείο Reuters, η Τουρκία θέλει να αποκτήσει την τεχνογνωσία και την τεχνολογία για να κατασκευάζει τους κινητήρες τύπου F110, που επί του παρόντος παράγονται από την αμερικανική GE Aerospace, προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμα ανάπτυξης του νέου «εθνικού» μαχητικού αεροσκάφους επόμενης γενιάς της Τουρκίας.
Ουσιαστικά, η Τουρκία χρησιμοποιεί δύο κινητήρες τύπου F110 στο αεροσκάφος τύπου KAAN μέχρι να είναι σε θέση η εγχώρια αμυντική της βιομηχανία να κατασκευάζει την δική της έκδοση του αμερικανικού κινητήρα, όπως αναφέρουν πηγές πληροφόρησης. Από την πλευρά του, ο Τούρκος Υπουργός Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ δήλωσε πρόσφατα ότι «η Τουρκία στοχεύει να έχει έτοιμο τον εγχώριας κατασκευής κινητήρα αεροσκαφών το 2028».
Υπενθυμίζεται ότι η Προεδρία Αμυντικών Βιομηχανιών Τουρκίας (SSB) έχει ήδη προκηρύξει διαγωνισμό με στόχο τον σχεδιασμό και την μετέπειτα ανάπτυξη κινητήρα turbofan για να ενσωματωθεί στο μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων επόμενης γενιάς τύπου KAAN, στον οποίο συμμετέχουν η τουρκική εταιρεία TRMotor σε συνεργασία με την TUSAS Engine Industries Inc και η κρατική, ουκρανική εταιρεία Ivchenko Progress, η οποία εξειδικεύεται στον σχεδιασμό κινητήρων αεροσκαφών.