Ο κινητήρας WS-15 του κινεζικού stealth μαχητικού αεροσκάφους J-20 έχει ξεπεράσει όλα τα εμπόδια παραγωγής και είναι πλέον έτοιμος για μαζική παραγωγή, σύμφωνα με αξιωματούχο της κατασκευάστριας κρατικής εταιρείας Aero Engine Corporation of China (AECC).
«Η μαζική παραγωγή των κινητήρων WS-10 και WS-15 έχει επιτευχθεί. Ο έλεγχος και οι επαληθεύσεις υλικών έχουν οριστικοποιηθεί», δήλωσε ο Κινέζος αξιωματούχος.
Ο κινητήρας θα ενσωματωθεί σε μεταγενέστερα μοντέλα των μαχητικών αεροσκαφών Chengdu J-20 που χρησιμοποιούνται από την Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας (PLAAF).
Ο κινητήρας WS-15 αναμένεται να δώσει στο J-20 αξιοσημείωτες δυνατότητες, επιτρέποντάς του να φτάσει σε υπερηχητικές ταχύτητες με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. «Είναι κατά 98% κατασκευασμένος εγχώρια», πρόσθεσε, χωρίς να αναφέρει από ποια χώρα προέρχονται τα υλικά για το υπόλοιπο 2%.
Τα J-20 που παραδίδονται τώρα στην PLAAF τροφοδοτούνται από τον κινητήρα WS-10C, ενώ και τα μαχητικά τύπου J-10, J-11B και J-16 έχουν επίσης διαφορετικές παραλλαγές του WS-10.
Επιπλέον, ο Κινέζος αξιωματούχος σημείωσε ότι οι κινητήρες WS-19 και WS-20, καθώς και ένας «άγνωστος» κινητήρας επόμενης γενιάς, βρίσκονται «χωρίς προβλήματα» στο στάδιο της ανάπτυξης.
Διαβάστε επίσης: J-20: «Το κινεζικό stealth μαχητικό αναπτύχθηκε με κλεμμένες πληροφορίες από το F-22»
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα προβλήματα με την αλυσίδα εφοδιασμού υλικών που πρέπει ακόμη να αντιμετωπιστούν για την κατασκευή και τη μεταφορά των εξελιγμένων κραμάτων που θα χρησιμοποιηθούν στην παραγωγή των κινητήρων.
Μέχρι τώρα, η Κίνα βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στη Ρωσία για τις απαιτήσεις της σε κινητήρες μαχητικών αεροσκαφών. Ωστόσο, καθώς οι απαιτήσεις της Κίνας για προηγμένα αεροσκάφη έχουν αυξηθεί, η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει μια φιλόδοξη προσπάθεια για την ανάπτυξη εγχώριων εξοπλισμών και τη μείωση της εξάρτησης από ξένες χώρες.
Πηγή: The Eurasian Times / Φωτογραφία αρχείου