“Σε δηλώσεις τους οι Υπουργοί Εθνικής Άμυνας Ελλάδας και Γαλλίας ανακοίνωσαν ότι «εξέτασαν διάφορες εναλλακτικές δυνατότητες συνεργειών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης» και «αποφάσισαν να συγκροτήσουν μια γαλλο-ελληνική επιτροπή, από επιτελείς και των δύο υπουργείων. Στην επιτροπή ανατίθεται η σύνταξη μιας συμφωνίας για κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στον τομέα των Ναυτικών Δυνάμεων (ειδικότερα των Φρεγατών) και της επιχειρησιακής συντήρησης εξοπλισμών των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων».
Πληροφορίες και δημοσιεύματα βεβαιώνουν ότι υπήρξε συμφωνία για «ενοικίαση» δυο φρεγατών και τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, προκειμένου να επιτηρούν σε περιοχές, όπου θα γίνουν έρευνες για κοιτάσματα φυσικού αερίου.
Τα πρώτα ερωτηματικά που τίθενται αφορούν την μη τήρηση των διαδικασιών που προβλέπονται από το νόμο. Δεν τηρήθηκε το μακροπρόθεσμο πρόγραμμα προμηθειών, δεν τηρήθηκε το τριετές κυλιόμενο και δεν ζητήθηκαν οι φρεγάτες από τη στρατιωτική ηγεσία σαν επιχειρησιακή απαίτηση (το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο συγκλήθηκε χθες για να δικαιολογήσει εκ των υστέρων την απόφαση). Δηλαδή, υπάρχει αυθαίρετη απόφαση. Αν πρόκειται για αγορά η κάθε φρεγάτα κοστίζει περί τα 1,2 δις ευρώ αλλά ακόμη κι αν πρόκειται για ενοικίαση είναι φανερό ότι θα καταλήξει σε αγορά, όπως γίνεται στις περιπτώσεις leasing.
Είναι πρωτοφανές να συγκροτείται «διμερής» επιτροπή για τη σύνταξη συμφωνίας που αφορά συγκεκριμένη προμήθεια. Πρόκειται για κοινή επιτροπή αγοραστών – πωλητών, με προειλημμένη απόφαση, η οποία ωφελεί μόνο τον πωλητή και δεν δίνει δουλειές στα ελληνικά ναυπηγεία.
Με τις επίσημες δηλώσεις τους οι δυο Υπουργοί τόνισαν ότι «κινήθηκαν με βάση την πρωτοβουλία Pulling and Sharing της Ευρωπαϊκής Ένωσης», δηλαδή, την αρχή της κοινής κατοχής και χρήσης, όπως εφαρμόσθηκε με τη γαλλογερμανική ταξιαρχία και τον κοινό στολίσκο βελγο-ολλανδικών ναρκαλιευτικών. Συμπληρώνουν δε ανεπίσημες πηγές ότι δεν θα πληρώσουμε χρήματα, θα υπάρχουν κοινά ελληνογαλλικά πληρώματα και πιθανόν διπλές ή ευρωπαϊκές σημαίες στα πλοία. Αν ισχύει αυτό τι σημαίνει; Μήπως ότι «κοινά πλοία» θα επιτηρούν την «κοινή ευρωπαϊκή ΑΟΖ» και θα διασφαλίζουν τους «κοινούς ευρωπαϊκούς ενεργειακούς πόρους»; Σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε κατάργηση της εθνικής εδαφικής κυριαρχίας, η οποία έρχεται σαν επακόλουθο της απώλειας της αντίστοιχης οικονομικής. Την ίδια στιγμή, εγκαταλείπονται οι εξαγγελίες για ανακήρυξη ελληνικής ΑΟΖ.
Και όλα αυτά, τη στιγμή που η κυβέρνηση αδιαφορεί για τη συντήρηση των υπαρχόντων υλικών και μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων, θέματα πρώτης προτεραιότητας σύμφωνα με δηλώσεις της στρατιωτικής ηγεσίας. Σημερινά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι τέσσερα υποβρύχια δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν λόγω μπαταριών. Συμβαίνουν ενώ η κυβέρνηση ποινικοποιεί όσους χρωστούν 5.000 ευρώ και οδηγεί στην εξαθλίωση και την ανεργία το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Αυξάνει την καταστολή και τρομοκρατεί τους εργαζόμενους. Έχει κάνει ήδη τη χώρα «αποικία χρέους» και απεμπολεί τον ενεργειακό της πλούτο. Με μοχλό το χρέος, η Ελλάδα υποβαθμίζεται, περιορίζεται η κυριαρχία της δραστικά και δυσλειτουργεί η δημοκρατία και οι θεσμοί της.
Η κυβέρνηση οφείλει να σταματήσει άμεσα τις αδιαφανείς διαδικασίες, οι οποίες πέραν του τεράστιου κόστους σε εποχή κρίσης, θέτουν σε κίνδυνο την εθνική κυριαρχία.»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Σαμαράς ασχολείται προσωπικά με τις Fremm. Με την συντήρηση του Στόλου ποιος ασχολείται;
Φρεγάτες Fremm: «Να …μαζευτούμε να κάνουμε μια επιτροπή», είπαν ο ΥΕΘΑ και ο Γάλλος ομόλογός του
Τα 3 καυτά ερωτήματα για τις Fremm στα οποία κυβέρνηση και Αρχηγοί ,οφείλουν να απαντήσουν!