Η τύχη της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας θα μας απασχολήσει πάρα πολύ σύντομα. Η υπογραφή του τρίτου μνημονίου είναι η έναρξη μιας νέας πολύ δύσκολης περιόδου γιατί είναι βέβαιο ότι οι δανειστές μεταξύ άλλων έχουν στα σχέδιά τους ακόμη και το κλείσιμο ζωτικών για την Ελλάδα αμυντικών βιομηχανιών. Πρώτα απ΄ όλα των ΕΑΣ για τα οποία έχουμε αναφερθεί ,αλλά ακόμη και της ΕΑΒ. Για την οποία πρέπει να ακολουθηθεί ο δρόμος του ρεαλισμού και όχι της “θεωρίας των κόκκινων βιβλίων” .
Ο ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρης Βίτσας έχει δείξει ότι βαδίζει στον δρόμο του ρεαλισμού και της πραγματικότητας ,όσο σκληρής κι αν είναι σε κάποιες περιπτώσεις. Απ΄ αυτή την άποψη είναι θετικό ότι στον δικό του τομέα ευθύνης ανήκουν οι αμυντικές βιομηχανίες.
Αντιθέτως στην άλλη πτέρυγα του ΥΠΕΘΑ, στο επιτελείο του απόστρατου στρατηγού Νίκου Τόσκα φαίνεται ότι η “πραγματική εικόνα” για την αμυντική βιομηχανία και ειδικά για την ΕΑΒ δεν έχει έχει φθάσει με καθαρότητα. Διαβάζοντας τα όσα είπε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο ΥΦΕΘΑ , διαπιστώσαμε ότι έκανε αναφορά σε “πάρα πολλές παραγγελίες” που θέλουν να μας δώσουν χώρες από το εξωτερικό κάνοντας λογο για την Airbus αλλά και για αραβικές χώρες που θέλουν να μας στείλουν αεροπλάνα για επισκευή. Επειδή η αναφορά σε μια εταιρεια του μεγέθους της Airbus μας έκανε εντύπωση, αναζητήσαμε κάποιες πληροφορίες για το ενδιαφέρον της να συνεργαστεί με την ΕΑΒ. Επειδή δεν κατορθώσαμε να εντοπίσουμε κάποιον που να γνωρίζει κάτι σχετικό θα είχε ενδιαφέρον σε άλλη του δημόσια τοποθέτηση να έλεγε ο κ.Τόσκας πιο συγκεκριμένα πράγματα.
Νομίζουμε όμως -για να επανέλθουμε στον ρεαλισμό- ότι οι όποιες ευκαιρίες της ΕΑΒ ,δεν έχουν καμία απολύτως σχέση μ΄ όσα ανέφερε ο ΥΦΕΘΑ. Είτε μας αρέσει, είτε όχι, είτε συμφωνούμε ,είτε διαφωνούμε, οι όποιες προοπτικές έχουν απομείνει στην εταιρεία βρίσκονται αλλού.
Γι΄ αυτό καλό είναι να προσγειωθούμε άπαντες στην πραγματικότητα και να αφήσουμε τις θεωρίες και τα σενάρια . Το τρίτο “αριστερό” μηνμόνιο είναι εδώ και για να …την βγάλουμε καθαρή θα πρέπει να αφήσουμε τις πολλές κουβέντες και να κάνουμε και λίγο έργο.