Η Ελβετία βρίσκεται στην αγορά για την ενίσχυση της πολεμικής της αεροπορίας δοκιμάζοντας διαφορετικά πολεμικά αεροσκάφη. Εκτός από τα «φαβορί» F-35 και Typhoon, ανάμεσα στους υποψηφίους βρίσκονται τα F / A-18E / F Super Hornet Boeing, τα Rafale Dassault και τα JAS-39E / F Gripen Saab.
Ήδη από τις 31 Μαΐου του 2019 τέσσερα Αμερικανικά Πολεμικά αεροσκάφη F-35A stealth έφτασαν στην αεροπορική βάση Payerne στην Ελβετία . Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι δοκιμαστικά και προγραμματίζεται να παραμείνουν στην ελβετική βάση μέχρι για λίγους μήνες, με σκοπό να υποστηρίξουν την Lockheed Martin στην προσπάθειά της να κερδίσει το διαγωνισμό των 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων της ελβετικής αεροπορίας για 40 νέους μαχητικά. Η ελβετική αεροπορία τον Απρίλιο του 2019 άρχισε να αξιολογεί τον πρώτο από τους πέντε διαφορετικούς τύπους μαχητών.
Στις 12 Απριλίου 2019, για τον ίδιο σκοπό κατέφθασαν στην βάση Payerne δύο Eurofighter Typhoons, ένα μονοθέσιο FGR4 και ένα T3.
Ανάμεσα στους «δοκιμαστές» των αεροσκαφών για χάριν της ελβετικής αεροπορίας βρίσκεται και ένας Ελληνας πιλότος, σύμφωνα με πηγές του περιοδικού Scramble .
«Μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου 2019, οι πέντε υποψήφιοι θα είναι στην Ελβετία για εναέρια και επίγεια τεστ για μια περίοδο δύο εβδομάδων το καθένα, με ίδιες ευκαιρίες προβολής», σύμφωνα πάλι με το Scramble.
Οι δοκιμές αυτές θα ολοκληρώσουν το πρόγραμμα που είχε στόχο τον έλεγχο των ικανοτήτων των αεροσκαφών και σύμφωνα φυσικά και με τις οικονομικές προσφορές που υποβάλλονται από τους διάφορους κατασκευαστές, θα παρθεί η απόφαση, αν και κάτι τέτοιο θα αργήσει. Κάθε υποψήφιος θα εκτελεί οκτώ αποστολές με συγκεκριμένες οδηγίες. Οι αποστολές αυτές θα αποτελούνται από 17 απογειώσεις και προσγειώσεις. Θα επικεντρωθούν σε λειτουργικές και τεχνικές πτυχές καθώς και σε ειδικά χαρακτηριστικά.
Οι αξιολογήσεις θα συνεχιστούν έως το 2020 τότε θα παρθεί και η απόφαση. Η Armasuisse ζήτησε από τους κατασκευαστές να υποβάλουν, μεταξύ άλλων κριτηρίων για τις προσφορές, την τιμολόγηση 30 ή 40 αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων των εφοδιαστικών και των κατευθυνόμενων πυραύλων.
Η κατάσταση της Armasuisse
Η Ελβετική αεροπορία ελπίζει να ξεκινήσει την ένταξη των νέων αεροσκαφών το αργότερο μέχρι το 2025, προκειμένου να αντιμετωπίσει την δραματική έλλειψη ενεργών μαχητικών που (δεν) διαθέτει. Τον Απρίλιο του 2019, η ελβετική αεροπορία κατέχει μόλις 10 υπερσύγχρονα ετοιμοπόλεμα μαχητικά με πιλότους πλήρους απασχόλησης, εξαιρουμένων των αναχρονιστικών μοντέλων της.
Αυτή η κατάσταση δεν είναι προφανώς αποτέλεσμα οικονομικής κρίσης, αλλά της απόφασης των Ελβετών, έπειτα από δημοψήφισμα, να απέχουν από οποιαδήποτε εξοπλιστική δαπάνη.
Η ελβετική αεροπορική δύναμη κατέχει μόλις 30 F / A-18C / D Hornets που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1990 και 53 F-5E / Fs της δεκαετίας του 1970. Οι ελάχιστοι πιλότοι πλήρους απασχόλησης πετούν τα Χόρνετς ενώ οι εφεδρικοί χειρίζονται τα F-5.
Με τη δύναμη F-5 να μην υπολογίζεται, η ελβετική αεροπορία στηρίζεται όλο και περισσότερο στα 30 F / A-18. Αυτό επιβαρύνει τα συγκεκριμένα μοντέλα με αποτέλεσμα να χρειάζονται συνεχώς επισκευή. Και αυτό είναι που οδηγεί την έλλειψη μαχητικών. Το ελβετικό κοινοβούλιο ενέκρινε την επέκταση ζωής για του στόλου F / A-18.
«Η ελβετική εταιρεία RUAG ανέλαβε να αναβαθμίσει το πρώτο αεροσκάφος το καλοκαίρι του 2018» αναφέρει το Scramble. «Η διαδικασία ολοκλήρωσης της πλήρους αναβάθμισης θα πάρει χρόνο. Είναι χρονοβόρο να αναβαθμίζεις αεροσκάφη την τεχνολογία των οποίων δεν γνωρίζεις, δεδομένου πως κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 90.» αναφέρει η πηγή. Ως αποτέλεσμα η διαδικασία αυτή άφησε την Armasuisse με μόνο 10 αεροσκάφη σε υπηρεσία.
Τα Αμερικανικά F-35 που πετούν στην ελβετική βάση αποτελούν και τα φαβορί του διαγωνισμού. Κάτι τέτοιο ενισχύει δραματικά την αποτελεσματικότητα του σχεδίου των αμερικανικών στρατευμάτων να αποτρέψουν τη Ρωσική επιθετικότητα.
Πηγή: National Interest