ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ: Ερχονται νέες συλλήψεις τις επόμενες ημέρες;

Του Χρήστου Καπούτση

«Μου καταβλήθηκε περίπου το 2,5% επί της γερμανικής προμήθειας για τα υποβρύχια, που ανερχόταν σε 1,8 δισ. ευρώ περίπου. Έτσι εγώ έλαβα περί τα 28-29 εκατομμύρια ευρώ και έδωσα περίπου 51-52 εκατομμύρια σε τρίτους σύμφωνα με τις εντολές τους (από Γερμανούς επιχειρηματίες). Σύνολο καταβολών, 80 εκατομμύρια ευρώ όλα στη UBS Λουκέρνης», είναι η καταγεγραμμένη απάντηση του μεγαλοεπιχειρηματία Μιχάλη Ματαντού στην ερώτηση του ανακριτή Γ. Μαλλή :«Πόσα τελικά χρήματα λάβατε για τα υποβρύχια τύπου 209 και 214;». Μετά από αυτή την απάντηση ο κατηγορούμενος επιχειρηματίας αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση 500 χιλιάδες ευρώ!

Το εντυπωσιακό είναι ότι πάνω από 20 άτομα που ενεπλάκησαν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στο μεγαλύτερο σκάνδαλο των εξοπλισμών (ναυπήγηση 4+2 υποβρυχίων), ίσως τη δεύτερη μεγαλύτερη μετά την υπόθεση του χρηματιστηρίου υπόθεση διαφθοράς και παράνομου πλουτισμού, σήμερα είναι ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους. Μεταξύ των ενεχομένων στο σκάνδαλο των υποβρυχίων είναι και οι: ο εφοπλιστής Μιχαήλ Ματαντός, ο επιχειρηματίας Αλέξανδρος Αβατάγγελος, ο πρώην αναπληρωτής διευθυντής εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας Αντώνης Κάντας, ο Ελβετός τραπεζίτης Ζαν-Κλοντ Όσβαλντ, ο Ελληνοελβετός επίσης τραπεζίτης Φάνης Λυγινός, ο έμπορος όπλων Παναγιώτης Ευσταθίου, ο νομικός Σπύρος Μεταξάς, οι στενοί συνεργάτες του Άκη Τσοχατζόπουλου, Γιάννης Μπέλτσιος και Παύλος Νικολαΐδης, ο πρώην επικεφαλής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Σωτήρης Εμμανουήλ, ο πρώην γενικός γραμματέας Εξοπλισμών Σπύρος Τραυλός, ο άλλοτε συνεργάτης του Μ. Ματαντού Αντώνης Χάγιας, ο επιχειρηματίας Πάνος Γερμανός , ο Αλέξανδρος Μαδωνής, ο Δημήτριος Παπαθανασίου, καθώς και ο Γιάννης Νικολάου, που εμπλέκεται στη διακίνηση του μαύρου χρήματος από την πλευρά των Γερμανών.

Όμως η υπόθεση δεν έχει κλείσει, αφού οι ανακριτικές αρχές έχουν συλλέξει και νέα επιβαρυντικά στοιχεία σε βάρος του μεγαλοεπιχειρηματία , αλλά και άλλων κατηγορουμένων και αναμένεται να προσαχθούν εκ νέου στον ανακριτή για συμπληρωματικές καταθέσεις , με πιθανή την προφυλάκισή τους. Αν και για τον Μιχαήλ Ματαντό είναι λίγο δύσκολο, επειδή είναι μεγάλης ηλικίας και είναι δύσκολη η ανεύρεσή του, αφού ζει μόνιμα εκτός Ελλάδας, μάλλον στο Λονδίνο.

Ο κατηγορούμενος στην υπόθεση των υποβρυχίων Μιχαήλ Ματαντός, ήταν ο αντιπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας Ferrostaal και βαρύνεται με τα κακουργήματα της δωροδοκίας και του ξεπλύματος μαύρου χρήματος. Ο επιχειρηματίας υποστηρίζει ότι, οι χρηματικές καταβολές περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ έγιναν σε διάφορες Τράπεζες με εντολές των Γερμανών της Ferrostaal θυγατρικής της Thyssen, χωρίς όμως ο ίδιος να γνωρίζει τους πραγματικούς αποδέκτες αυτών των ποσών.
Αλ ελπίσουμε ότι η υπόθεση δωροδοκίας με πρωταγωνιστή τον Μιχαήλ Ματαντό , όπως υποστηρίζει ο ανακριτής, θα οδηγηθεί στο ακροατήριο, όπου η ελληνική δικαιοσύνη, όπως ήδη έχει πράξει με τον Άκη Τσοχατζόπουλο, δεν θα πρέπει να επιδείξει καμία απολύτως ανοχή ή επιείκεια προς εκείνους που διασπάθισαν δημόσιο χρήμα, δηλαδή το υστέρημα των Ελλήνων φορολογουμένων, που προοριζότανε για την Άμυνα της Χώρας.

Το εντυπωσιακό είναι το 2009 ο ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλος και ο τότε Υπουργός Χάρις Παμπούκης συναντήθηκαν με τον επικεφαλής της Γερμανικής εταιρείας Thyssen (ΤΚΜS) Χανς Κρίστοφ Ατσποντίεν, ιδιοκτήτριας μέχρι τότε των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που είχε αναλάβει την ναυπήγηση 6 υποβρυχίων για το Πολεμικό Ναυτικό κόστος 1,8 δισεκ. ευρώ. Σε αυτή τη συνάντηση, που όπως δήλωσε ο τότε ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλος έγινε για να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία του Ελληνικού Δημοσίου, προς την Γερμανική εταιρεία, συμφωνήθηκε να κινήσει η γερμανική πλευρά τις διαδικασίες, ώστε να πουληθούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Απέστειλαν προσκλήσεις ενδιαφέροντος προς διάφορες πλευρές, ενημερώνοντας ότι θα πουλήσουν το 100% του Σκαραμαγκά έναντι τιμήματος ενός (1) ευρώ! Το «μυστικό» ήταν ότι αυτός που θα έπαιρνε α ναυπηγεία θα έπρεπε να πληρώσει στην Γερμανική εταιρεία Thyssen 211 εκατ. ευρώ, που χρωστούσε, όπως υποστήριζαν οι Γερμανοί, το ναυπηγείο στη γερμανική μητρική εταιρεία. Μάλιστα, επειδή η πρόταση είχε επιχειρηματικό ρίσκο, ο νέος ιδιόκτητης θα έπαιρνε «προίκα» 500 εκατομμύρια ευρώ από το Πολεμικό Ναυτικό, με την παραλαβή των τριών υποβρυχίων, που τότε ήταν ακόμη στα «σχέδια». Η πρόταση έγινε αποδεκτή από την Abu Dhabi MAR , η οποία συνεργαζόταν ήδη με την Thyssen, με επικεφαλής τον Λιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα, που έγινε γνωστός από την υπόθεση με τους Γάλλους ομήρους που κρατούσε η Χεζμπολάχ.
Τελικά η ιδιοκτησία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά πέρασε στα χέρια της Abu Dhabi MAR και του Ι. Σάφα., που πήρε τα 500 εκατομμύρια ΕΥΡΏ από το Ελληνικό Δημόσιο και μετά «έγινε καπνός», αφού πρώτα κατάφερε να «λύσει» τα προβλήματα του υποβρυχίου «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» το οποίο στις αρχές του Νοέμβρη του 2010 παραδόθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό. Και, το κερασάκι, ο Ι. Σάφα έχει προσφύγει στα διεθνή δικαστήρια και ζητεί από το ελληνικό δημόσιο αποζημίωση ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, επειδή η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει τον νόμο που ψήφισε η Βουλή το 2010, για την κατασκευή δύο επιπλέον υποβρυχίων. Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, ο Ι. Σαφα έχει πολλές πιθανότητες να κερδίσει την υπόθεση και να εισπράξει γύρω στα 450 με 500 εκατομ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο!! Οι Ελληνικές διωκτικές αρχές αναζητούν τον Ι. Σάφα στα πέρατα της Οικουμένης, για να καταθέσει για την υπόθεση του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά και της ναυπήγησης των Υποβρυχίων, αλλά δεν μπορούν να τον εντοπίσουν πουθενά. «Άνοιξε η Γη και τον κατάπιε», αν και σε κάποιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι εντοπίστηκε να κάνει διακοπές στο πολυτελές Ξενοδοχειακό συγκρότημα στην Ελούντα της Κρήτης και το ιδιωτικό του αεροσκάφος να βρίσκεται στο Αεροδρόμιο του Ηρακλείου …

Υπενθυμίζουμε ότι η υπόθεση των υποβρυχίων, των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με τον Ι. Σάφα, σύμφωνα με τους εισαγγελείς , άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο ποινικής ευθύνης του Ευάγγελου Βενιζέλου. Το έγγραφο των αντιεισαγγελέων έχει ημερομηνία 18 Μαρτίου 2014, το διαβιβαστικό έγγραφο που έφτασε στη Βουλή, φέρει ημερομηνία 4 Ιουνίου 2014, ημέρα κατά την οποία θυροκολλήθηκε εκτάκτως το κλείσιμο της Βουλής (Κυβέρνηση Α. Σαμαρά – Β.Βενιζέλου). Συνεπώς, η υπόθεση έχει παραγραφεί, στο σκέλος που αφορά ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες πολιτικών …
Επίσης, επισημαίνουμε ότι: Από την έναρξη της ισχύος των συμβάσεων το 2000, ως τον Μάρτιο του 2004, δηλαδή Κυβέρνηση Κ.Σημίτη και Υπουργοί Εθνικής Άμυνας Α.Τσοχατζόπουλος και Γ.Παπαντωνίου, κατεβλήθησαν Συνολικά: 1.320.598.141€. Από Μάρτιο του 2004 και έως την 21/9/2009 ημερομηνία καταγγελίας των συμβάσεων εκ μέρους της γερμανικής πλευράς, δηλαδή Κυβέρνηση Κ.Καραμανλή και υπουργοί Εθνικής Άμυνας Σπ. Σπηλιωτόπουλος και Β.Μειμαράκης, κατεβλήθησαν Συνολικά: 712.441.538€.

Συνεπώς, από τις Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. είχαν καταβληθεί μέχρι 21/9/2009, συνολικά το ποσό: 2.033.039.679€, χωρίς όμως το Πολεμικό Ναυτικό να έχει παραλάβει ΟΧΙ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ, ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΛΑΜΑΡΙΝΑ…

Επί πλέον, επί Κυβερνήσεως Γ.Α. Παπανδρέου και με ΥΠΕΘΑ τον Β. Βενιζέλο (2010) έγινε νέα παραγγελία δύο ακόμη υποβρυχίων τύπου 214, που θα αντικαταστήσουν το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των 3 υποβρυχίων τύπου 209, κόστους 800 εκατομμυρίων ευρώ. Ακλούθησε γενική κατακραυγή για αυτή τη σκανδαλώδη απόφαση και ο Β.Βενιζελος, άλλαξε γνώμη…