Μετά από την Τουρκία και την Νότια Κορέα οι Γερμανοί είναι έτοιμοι να “βάλουν στο κλάμπ” των υποβρυχίων τύπου 214 και την Ινδία. Οι περιπέτειες που πέρασε η Ελλάδα με την ναυπήγηση των υποβρυχίων δεν αφορά τις χώρες που τώρα “παζαρεύουν” αφού εμείς πληρώσαμε την ανάπτυξη του προγράμματος και “φορτωθήκαμε” τα τεράστια προβλήματα και τις κακοτεχνίες των Γερμανών.
Το γερμανικό “ποίημα” για την πώληση έξι υποβρυχίων είναι βέβαια το ίδιο. Διαβάζοντας τις δηλώσεις του Δρ Gurnad Sodhi, που είναι Διευθύνων Σύμβουλος, της ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) στην Ινδία θυμόμαστε …τα δικά μας. Οι Γερμανοί εκθειάζουν τα υποβρύχια 214 για τις δυνατότητες που έχουν αλλά αποφεύγουν να αναφερθούν στα ελληνικά 214. Θα ήταν λογικό να προωθούν τα “προϊόντα” που έχουν ήδη πουλήσει αλλά να πουν τι στους Ινδούς;
Η περιπέτεια των ελληνικών υποβρυχίων 214 μόνο για…διαφήμιση δεν είναι. Και αν η ελληνική πλευρά χρόνια τώρα είχε εκμεταλλευθεί πιο δυναμικά την αδυναμία των Γερμανών να σταθούν σε άλλες αγορές με όσα είχαν κάνει στην Ελλάδα, ίσως το θέμα των υποβρυχίων -ίσως και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά- να είχε τελειώσει ήδη με θετικό τρόπο για τα συμφέροντά μας. Προς το παρόν εξακολουθούμε να ζούμε την απόλυτη αβεβαιότητα για την ολοκλήρωση του προγράμματος των καλύτερων συμβατικών υποβρυχίων του κόσμου, όπως λέγαμε όταν τα παραγγείλαμε.