Το θέμα που είχε αποκαλύψει το Onalert έχει μεγάλο ενδιαφέρον :
- Το ελικόπτερο βρίσκεται από τις αρχές Σεπτεμβρίου 2011 στην Ισπανία για 12 ετή επιθεώρηση-συντήρηση. Σύμφωνα με όσα προβλεπόταν το ελικόπτερο έπρεπε να παραδοθεί εντός έξι μηνών και με κόστος 1.259.766,66 ευρώ.
- Όμως το ελικόπτερο ενάμιση χρόνο μετά βρίσκεται διαλυμένο στην Ισπανία στις εγκαταστάσεις της Eurocopter Espana. Και το χειρότερο είναι ότι κανείς δεν γνωρίζει πότε θα παραδοθεί και πόσο θα μας κοστίσει τελικά! Οι Ισπανοί τεχνικοί “έβρισκαν” συνεχώς βλάβες και ανέβαζαν το κονδύλι της συντήρησης σε ύψη εξωφρενικά, φθάνοντάς το στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ!!!
- Από 1η Αυγούστου 2012, οι εργασίες στο ελικόπτερο σταμάτησαν εν αναμονή έγκρισης από την ΠΑ “των επιπρόσθετων εργασιών, των οποίων το κόστος έχει ξεπεράσει το αρχικά εγκριθέν ποσό.
Ψάχνοντας ανακάλυψε ότι το ελικόπτερο Super Puma βρέθηκε στην Ισπανία για συντήρηση , με την “δικαιολογία” ότι στην Ελλάδα τέτοιου επιπέδου συντηρήσεις δεν μπορούσαν να γίνουν από καμία εταιρεία. Ο κ.Καράμπελας πληροφορήθηκε βέβαια ότι ίδια ελικόπτερα Super Puma, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, έκαναν την ίδια συντήρηση στην Ελλάδα με κόστος 860.000 ευρώ και χρόνο παράδοσης τις 130 ημέρες!!! Κάποιοι προσπάθησαν να τον “ηρεμήσουν” υποστηρίζοντας ότι δεν “είναι ίδιο το επίπεδο συντήρησης” και ότι η επιλογή της αποστολής του ελικοπτέρου στην Ισπανία , έγινε επί της ουσίας μέσω του νατοϊκού “μαγαζιού” της NAMSA!
Ο στρατηγός άκουσε αλλά δεν πείστηκε. Και για να αποφύγει τις “κακίες” και τα “ψεύδη” τα οποία πιθανόν να χρησιμοποιούσαν ιδιωτικές εταιρείες για να πάρουν τη δουλειά της συντήρησης , ρώτησε το ΚΕΑ, το κρατικό εργοστάσιο της Αεροπορίας ,το οποίο βρίσκεται στο Ελληνικό. Τι ρώτησε; Αν θα μπορούσε να αναλάβει αυτή τη συντήρηση 12ετίας του Super Puma,αλλά και των άλλων 11 ελικοπτέρων που ακολουθούν. Και η απάντηση; “Βεβαίως ,με την αγορά μερικών απαραίτητων μηχανημάτων μπορούμε να αναλάβουμε τη συντήρηση. Και το έχουμε πει από το 2008”!!! Το κόστος της αγοράς του εξοπλισμού είναι αστείο μπροστά στα χρήματα που σπαταλάμε για τις συντηρήσεις στο εξωτερικό. Και βέβαια είναι τουλάχιστον ύποπτο ότι ενώ τα ελικόπτερα είναι στην Ελλάδα από το 2000, ενώ άπαντες γνώριζαν ότι θα ερχόταν η στιγμή των μεγάλων 12ετών επιθεωρήσεων κανείς δεν ενδιφέρθηκε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές ώστε να γίνονται αυτές στην Ελλάδα! Προφανώς κάποιοι ωφελούνταν.
Ο ΥΦΕΘΑ Παναγιώτης Καράμπελας, έχει ζητήσει να “συμπιεστεί” όσο το δυνατόν περισσότερο το κόστος της συντήρησης του “ξενιτεμένου” ελικοπτέρου και ήδη έχει επιτευχθεί μείωση τουλάχιστον 800.000 ευρώ. Κλιμάκιο της αεροπορίας έχει πάει στην Ισπανία και ελέγχει…βίδα, βίδα τα εξαρτήματα που Ισπανοί λένε ότι πρέπει να τοποθετηθούν στο Super Puma, ώστε να μειωθεί κι άλλο το κόστος.
Έχει ζητηθεί να δοθεί τελική τιμή κόστους και βέβαια ο Καράμπελας έχει ζητήσει το ελικόπτερο να “γυρίσει πετώντας, όπως ακριβώς πήγε στην Ισπανία”.
Την ίδια στιγμή δόθηκαν εντολές για να προμηθευτεί το ΚΕΑ ότι χρειάζεται ώστε οι επιθεωρήσεις-συντηρήσεις των ελικοπτέρων μας να γίνονται στην Ελλάδα κι όχι στο εξωτερικό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Στην ΕΑΒ οι συντηρήσεις Super Puma». Η αποκάλυψη του Onalert, είχε αποτέλεσμα