Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) εξασφάλισαν νέες παραγγελίες για το πρόγραμμα του ευρωπαϊκού πυραύλου αέρος – αέρος IRIS-T ύψους 28,8 εκατ. ευρώ.
‘Οπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, οι παραγγελίες πρέπει να παραδοθούν μέχρι τις αρχές του 2026 και καλούνται να πολλαπλασιάσουν τον μέχρι σήμερα ρυθμό παραγωγής τους.
Τα ΕΑΣ συμμετέχουν στο πρόγραμμα από το ξεκίνημα του αναλαμβάνοντας την ανάπτυξη της εκρηκτικής κεφαλής μάχης και της μονάδας όπλισης και ασφάλειας.
Από το 2005 που ξεκίνησε η σειριακή παραγωγή, έχουν παραδοθεί στην DIEHL Γερμανίας, που είναι επικεφαλής του προγράμματος, περισσότερα από 3.800 σετ εκρηκτικής κεφαλής και μονάδας όπλισης ασφάλειας που έχουν ενσωματωθεί σε όλους τους πυραύλους IRIS-T που έχουν παραδοθεί ανά τον κόσμο, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Οι εισπράξεις των ΕΑΣ από το παραγωγικό κομμάτι του προγράμματος IRIS-T είναι μεγαλύτερες από 33 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η παραγωγή και οι παραδόσεις συνεχίζονται μέχρι και σήμερα.
Επίσης, τα ΕΑΣ παράγουν τα υποσυστήματα αυτά και για τις εκδόσεις εδάφους – αέρος του πυραύλου που χρησιμοποιούνται και για την αεράμυνα της Ουκρανίας.
Παράλληλα, τα ΕΑΣ, συνεχίζει η ανακοίνωση, αναμένουν και άλλες παραγγελίες για το IRIS-T που θα βρίσκεται σε παραγωγή τουλάχιστον μέχρι το 2050 και συνεχίζουν να διαπραγματεύονται με τη DIEHL ώστε στην επόμενη έκδοση Block II του πυραύλου να εξασφαλίσουν μεγαλύτερο μερίδιο συμπαραγωγής.
Ο IRIS-T είναι ένας πύραυλος αέρος-αέρος μικρής εμβέλειας με υπέρυθρη καθοδήγηση. Προορίζεται κυρίως για εμπλοκές που οδηγούν σε κλειστή αερομαχία. Αναπτύχθηκε από την γερμανική εταιρεία Bodenseewerk Geratetechnik GmbH (BGT), που συμμετείχε στο πρόγραμμα εξέλιξης με άλλες έξι χώρες (Ελλάδα, Σουηδία, Ιταλία, Ισπανία, Νορβηγία και Γερμανία), με κύριο σκοπό την προσαρμογή της κεφαλής του πυραύλου στο σώμα του AIM-9 Sidewinder.
Ο πύραυλος αποτελείται από τέσσερα τμήματα: 1) Σύστημα καθοδήγησης με ηλεκτρονικό εξοπλισμό και ψύξη 2) Εκρηκτική κεφαλή 3) Πυραυλοκινητήρας με συστήματα ελέγχου και 4) Σύστημα ελέγχου πλοήγησης.
Με πληροφορίες από: ΑΠΕ – ΜΠΕ / Φωτογραφία Saab