H Northrop Grumman ανακοίνωσε ότι διεκδικεί ένα σημαντικό συμβόλαιο για την κατασκευή του νέου αεροσκάφους διοίκησης και ελέγχου του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, σε περίπτωση που ξεσπάσει πυρηνικός πόλεμος, το νέο E-XX «Doomsday».
Η Northrop Grumman, η Skunk Works της Lockheed Martin και η Raytheon Intelligence and Space συνεργάζονται για να υποβάλουν προσφορά για το επόμενο αεροσκάφος «της Αποκάλυψης».
Το E-XX θα αντικαταστήσει τον στόλο των 16 αεροσκαφών E-6B Mercury του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, τα οποία εκτελούν την αποστολή TACAMO (Take Charge and Move Out), που επιτρέπει στον Πρόεδρο, τον υπουργό Άμυνας και άλλους αξιωματούχους να επικοινωνούν και να ελέγχουν τις αμερικανικές δυνάμεις της λεγόμενης «πυρηνικής τριάδας».
Αυτή περιλαμβάνει τα υποβρύχια που εκτοξεύουν πυρηνικά όπλα, τα στρατηγικά βομβαρδιστικά αεροσκάφη με την ικανότητα πυρηνικού πλήγματος, αλλά και τους επίγειες βάσεις εκτόξευσης των διηπειρωτικών βαλλιστικών πυραυλικών με πυρηνικές κεφαλές.
Οι στόχοι του US Navy για τις δυνατότητες του νέου αεροσκάφους
Ο στόλος E-6B «γερνάει» και πρέπει να εκσυγχρονιστεί, ανέφερε το Πολεμικό Ναυτικό στα έγγραφα του προϋπολογισμού του 2024. Η Raytheon θα παρέχει ολοκληρωμένα συστήματα επικοινωνιών για το E-XX και θα υποστηρίζει τις επιχειρήσεις TACAMO.
Το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules ως πλατφόρμα για το αεροσκάφος. Το Super Hercules είναι το κατάλληλο μέγεθος για την αποστολή και θα πετάξει καλύτερα από τα E-6, όπως υποστηρίζει η υπηρεσία.
Ο Henry Cyr, διευθυντής της Northrop Grumman δήλωσε ότι το US Navy πιθανότατα θα αγοράσει εννέα αεροσκάφη συνολικά και σχεδιάζει να αναθέσει σύμβαση για το E-XX το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2025.
Οι αξιωματούχοι της Northrop αναμένουν ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα γνωστοποιήσει τις απαιτήσεις του για το αεροσκάφος τους επόμενους μήνες. Το Ναυτικό θέλει μια γρήγορη μετάβαση, επομένως το E-XX πιθανότατα δεν θα φέρει στο τραπέζι σημαντικά νέες τεχνολογίες, εκτός από πιο προηγμένα ραδιόφωνα και υπολογιστικά συστήματα. Ο στόχος, είπε ο Cyr, είναι να ληφθούν οι ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες και να τοποθετηθούν σε ένα νέο πλαίσιο το συντομότερο δυνατό, ενώ πρόσθεσε ότι «δεν γίνεται να πειραματιστούμε με τόσο σοβαρές αποστολές. Δεν υπάρχει περιθώριο λάθους».
Εκτός από τη ρήτρα του Ναυτικού ότι το E-XX βασίζεται σε αεροσκάφος C-130J, η υπηρεσία έχει ήδη επιλέξει την Collins Aerospace για να παρέχει το σύστημα επικοινωνίας πολύ χαμηλής συχνότητας (VLF) για το αεροσκάφος.