Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ αποκάλυψε μια πιθανή διαμόρφωση του αντιτορπιλικού επόμενης γενιάς, DDG(X) και δημοσίευσε λεπτομέρειες των σχεδίων του για τα νέα πολεμικά πλοία, τα οποία αναμένεται να διαθέτουν αντιεπιφανειακές και επιθετικές δυνατότητες μεγαλύτερης εμβέλειας, καθώς και όπλα υψηλής ισχύος.
Το DDG(X) προορίζεται ως συνέχεια των επιτυχημένων αντιτορπιλικών κλάσης Arleigh Burke, με στόχο να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή των νέων πολεμικών πλοίων πριν από το τέλος αυτής της δεκαετίας. Ο διαχειριστής του προγράμματος για τα DDG(X), Ντέιβιντ Χάρτ, δήλωσε ότι τα νέα πλοία θα αντικαταστήσουν τα πλοία τη κλάσης Arleigh Burke, η πιο πρόσφατη παραλλαγή της οποίας, το DDG-51 Flight III , θα συνεχίσει να παράγεται και μετά το 2027 και η οποία αναμένεται να παραμείνει στην υπηρεσία του Ναυτικού των ΗΠΑ τουλάχιστον μέχρι την δεκαετία του 2060.
Τα νέα χαρακτηριστικά που θα έχει το DDG(X) περιλαμβάνουν την ικανότητα ανάπτυξης υπερηχητικών πυραύλων νέας γενιάς και όπλων κατευθυνόμενης ενέργειας. Επίσης, το νέο αντιτορπιλικό θα διαθέτει όπλα μεγαλύτερης εμβέλειας για επιχειρήσεις στη θάλασσα και στη ξηρά, αλλά και όπλα λέιζερ.
Το σχέδιο του νέου πλοίου θα του παρέχει καλύτερες επιχειρησιακές ικανότητες και ικανότητες αεροπορικής και πυραυλικής άμυνας από το DDG-51 Flight III, ακόμα και με ζημιές που θα έχουν προκληθεί από επίθεση.
Ένα αποτελεσματικό ολοκληρωμένο σύστημα ισχύος (IPS) θα εξασφαλίσει βελτιωμένη απόδοση, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος, ενώ θα βοηθήσει στην κάλυψη των αυξημένων απαιτήσεων παραγωγής ενέργειας τόσο των όπλων κατευθυνόμενης ενέργειας όσο και των ισχυρών συστημάτων αισθητήρων. Η τεχνολογία πίσω από το IPS είναι η ίδια που υπάρχει στα πλοία κλάσης Zumwalt, τα οποία χρησιμοποιούν έναν προηγμένο ηλεκτρικό κινητήρα, έναντι του παραδοσιακού.
Ινδο-Ειρηνικός και Αρκτική οι κύριες περιοχές που θα αναπτυχθεί
Η ανάγκη για την δημιουργία νέων αντιτορπιλικών με μεγαλύτερες «αντοχές» και μεγαλύτερη εμβέλεια, έρχεται από την αυξανόμενη ένταση με το Πολεμικό Ναυτικό της Κίνας στην περιοχή του Ινδο-Ειρηνικού και τα σενάρια για συγκρούσεις σε «ευρύτερα πεδία μάχης». Γι’ αυτόν τον λόγο, το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό σχεδιάζει ένα πλοίο που θα έχει 50% μεγαλύτερη εμβέλεια στα οπλικά συστήματα και 120% περισσότερο χρόνο αντοχής, μέσω της βελτίωσης απόδοσης καυσίμων.
Άλλη μία περιοχή στην οποία είναι πιθανό να πλεύσει το DDG(X), είναι η περιοχής του Αρκτικού Κύκλου, στον οποία τα στρατηγικά συμφέροντα έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Το πλοίο χτίζεται με βάση τα συστήματα μάχης που βρίσκονται στα πλοία κλάσης Arleigh Burke, συμπεριλαμβανομένου του ραντάρ AESA SPY-6, το οποίο θα προσφέρει παρακολούθηση και ανίχνευση αεροπορικών απειλών σε μεγαλύτερη εμβέλεια και του συστήματος Baseline 10 Aegis , καθώς και άλλων επαναχρησιμοποιούμενων τεχνολογιών, αν και σε μια νέα, πιο εξελιγμένη μορφή.
Ο σχεδιασμός του DDG(X) αφήνει χώρο για ενσωμάτωση νέων όπλων, κυριώς υπερηχητικών πυραύλων και θα παρέχει αναβαθμισμένα συστήματα Ραντάρ Αεροπορικής και Πυραυλικής Άμυνας (AMDR), συστήματα ελέγχου, επικοινωνίας και όπλων κατευθυνόμενης ενέργειας και πυραύλων υψηλής ισχύος.
Ενώ αρχικά το πλοίο θα εξοπλιστεί με δύο εκτοξευτές RAM (Rolling Airframe Missile), σκοπεύεται να αντικατασταθούν από δύο λέιζερ 600 κιλοβάτ και ενός επιπλέον λέιζερ 150 κιλοβάτ στο μπροστινό μέρος του. Μεταξύ άλλων, θα διαθέτει μεγαλύτερη επιφάνεια για να υποστηρίζει επανδρωμένα και μη αεροσκάφη.
Η αρχική ανάπτυξη των πλοίων με ήδη υπάρχοντα συστήματα, τα οποία σχεδιάζεται να αντικαθιστούνται με νέες τεχνολογίες, δείχνει πως οι ΗΠΑ σκοπεύουν να βάλουν το DDG(X) στην υπηρεσία τους το συντομότερο. Το Πολεμικό Ναυτικό έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να έχει φτάσει στο στάδιο προκαταρκτικού σχεδιασμού και να ξεκινήσει την κατασκευή των νέων αντιτορπιλικών μέχρι το 2028.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει σαφές το μέγεθος που θα έχει το νέο αντιτορπιλικό ή το κόστος που θα έχει, καθώς το Πολεμικό Ναυτικό ήδη έχει ξεκινήσει προγράμματα υποβρυχίων υψηλού κόστους και αναμένεται ότι το κάθε πλοίο τύπου DDG(X) θα κοστίζει πάνω από 1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Με πληροφορίες από: The Drive