Chinook: Η αγορά ελικοπτέρων από την Γερμανία θα «σώσει» τη Boeing και θα «αποδεσμεύσει» τον Στρατό των ΗΠΑ;

Η Boeing ελπίζει ότι το Κογκρέσο θα χρηματοδοτήσει περισσότερα ελικόπτερα CH-47F Block II Chinook για τον Στρατό των ΗΠΑ στον προϋπολογισμό του 2024, προκειμένου να διατηρηθεί η γραμμή παραγωγής της εταιρείας.

Ωστόσο, ο Στρατός των ΗΠΑ έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θέλει να αγοράσει άλλα ελικόπτερα αυτού του τύπου, ενώ ο επικεφαλής εξαγορών της υπηρεσίας δήλωσε πρόσφατα ότι το σχέδιο της Γερμανίας να αγοράσει 60 ελικόπτερα θα πρέπει να είναι αρκετό για να υποστηρίξει την Boeing και να «αποδεσμεύσει» τον αμερικανικό στρατό.

Ο Στρατός αποφάσισε το 2019 ότι δεν θα προμηθευτεί το CH-47F Block II για τον στόλο του, ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει βαρύτερες επενδύσεις στο μελλοντικό του αεροσκάφος επίθεσης μεγάλης εμβέλειας (Future Long-Range Assault Aircraft – FLRAA) και στο μελλοντικό αεροσκάφος αναγνώρισης και επίθεσης (Future Attack Reconnaissance Aircraft – FARA) που θέλει να κατασκευάσει στις αρχές της δεκαετίας του 2030.

Το 2022, η Γερμανία ανέθεσε στην Boeing ένα συμβόλαιο για την κατασκευή 60 ελικοπτέρων CH-47 Chinook.

Η έκδοση Block II του Chinook, η οποία διαθέτει νέα ηλεκτρονικά συστήματα και μεγαλύτερη ικανότητα ανύψωσης, απορρίφθηκε από τον Στρατό των ΗΠΑ, λόγω τεχνικών εμποδίων που χαρακτηρίστηκαν «επικίνδυνα για πτήση».

Ωστόσο, το Κογκρέσο παρέκαμψε την απόφαση του Στρατού και ενέκρινε χρηματοδότηση στον προϋπολογισμό του, αναγκάζοντας την υπηρεσία να αγοράσει την παραλλαγή Block II για τον ενεργό στόλο. Τα τρία τελευταία έτη, το Κογκρέσο χρηματοδότησε συνολικά 10 Chinooks Block II για τον τακτικό στρατό.

«Ο Στρατός αναγνωρίζει τη σημασία της βιομηχανικής βάσης των CH-47 Chinook και ιδιαίτερα της πτυχής του ανθρώπινου κεφαλαίου. Είναι ζωτικής σημασίας», δήλωσε την περασμένη ο επικεφαλής εξαγορών του Στρατού, Νταγκ Μπους.

Η πώληση των ελικοπτέρων στην Γερμανία δεν είναι αρκετή, λέει η Boeing

«Το αίτημα του προϋπολογισμού για το 2024 περιελάμβανε, για άλλη μια φορά, τα έξι ελικόπτερα για τις δυνάμεις ειδικών επιχειρήσεων», πρόσθεσε. «Ένα πράγμα που έχει αλλάξει είναι ότι ο γερμανικός στρατός αποφάσισε να αγοράσει το CH-47… που μας δίνει την ευκαιρία να διατηρήσουμε αυτό το εργατικό δυναμικό. Κερδίζουμε λίγο περισσότερο χρόνο».

Ο Στρατός ήλπιζε ότι οι ξένες στρατιωτικές πωλήσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της γραμμής παραγωγής της Boeing για να διατηρήσει ισχυρή τη βιομηχανική βάση για το Chinook.

Αξιωματούχοι του στρατού επεσήμαναν τόσο τη Γερμανία όσο και το Ισραήλ ως πιθανούς πελάτες. Ωστόσο, το Ισραήλ επέλεξε τελικά το CH-53K King Stallion της Sikorsky.

Αξιωματούχοι της Boeing υποστηρίζουν ότι ακόμη και αν η Γερμανία και το Ισραήλ επέλεγαν το CH-47, δεν θα ήταν αρκετό για να υποστηρίξουν τη γραμμή παραγωγής.

«Η πώληση στη Γερμανία είναι μια »τεράστια βοήθεια», αλλά διατηρεί μόνο τη γραμμή παραγωγής στην Πενσυλβάνια στο ελάχιστο ποσοστό διατήρησης», δήλωσε πριν λίγες μέρες υψηλόβαθμος στέλεχος της εταιρείας.

Η εταιρεία έχει επίσης υπογράψει συμβόλαιο με την Αίγυπτο για την κατασκευή 12 επιπλέον Chinook και η Νότια Κορέα ενδιαφέρεται να αγοράσει 18 ελικόπτερα, τα οποία θα συμβάλουν στην κάλυψη του κενού, σύμφωνα με τον διευθυντή προγράμματος των Chinook της Boeing. Η εταιρεία όμως, ακόμη ελπίζει πως ο αμερικανικός στρατός θα αλλάξει γνώμη.

Η Boeing και το Κογκρέσο αναμένεται να δώσουν μια οριστική απάντηση σχετικά με το σχέδιο του Στρατού για τον ενεργό στόλο μέχρι το τέλος του 2023.

Πηγή: Defense News