Ένα e mail που έχει φθάσει στο υπυργείο Εθνικής Άμυνας από την ιδιοκτησία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έχει προκαλέσει αναστάτωση και ανησυχία για το μέλλον του εγχειρήματος ναυπήγησης των υποβρυχίων 214.
Η ιδιοκτησία του Ισκαντάρ Σάφα αναφέρει στο μήνυμά της ότι πρέπει να υπάρξει συνάντηση των δύο πλευρών ώστε να γίνει αναλυτική συζήτηση για τις ζημιές που καταγράφει το ΠΝ στα υποβρύχια, το κόστος αποκατάστασης των οποίων καταλογίζει στην εταιρεία. Διαφορετικά καταλήγει το μήνυμα Σάφα θα επανεξεταστεί η “παραχώρηση” του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά . Άρα με απλά λόγια δεν θα μπορέσει να συνεχιστεί το έτσι κι αλλιώς δύσκολο έργο της ολοκλήρωσης ναυπήγησης των υποβρυχίων.
Απάντηση μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει .
Στον Σκαραμαγκά οι εργαζόμενοι έχουν πιάσει ήδη δουλειά και πράγματι έχουν καταγράψει -και συνεχίζουν να καταγράφουν- τις ζημιές που πρέπει να αποκατασταθούν. Πολλές απ΄ αυτές μπορούν να τις διορθώσουν μονοι τους. Υπάρχουν όμως και αρκετές που έχουν κόστος το οποίο λογικά θα πρέπει να επιβαρυνθεί η εταιρεία. Κι απ΄ ότι φαίνεται σ΄ αυτό το σημείο θα υπάρξει σύγκρουση.
Το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει αν τελικά αποδειχτούν αληθινοί οι φόβοι που υπάρχουν για τις μπαταρίες των υποβρυχίων . Η διαδικασία φόρτισής τους βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί σε περίπου 25 ημέρες. Από τα στοιχεία που θα προκύψουν -και τα οποία το ΠΝ διαφυλάττει ως ακρως απόρρητα μέχρι στιγμής- θα κριθούν πάρα πολλά. Αν υπάρξει ανάγκη αντικατάστασης μπαταρίας ή μπαταριών υποβρυχίων ,το κόστος ανεβαίνει πολύ και θα πρέπει να αναζητηθούν λύσεις και χρήματα για να προχωρήσουν οι εργασίες. Παρά τις ανησυχίες τεχνικών για την κατάσταση των μπαταριών, από το ΠΝ εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα.
Τα συν και τα πλην της συμφωνίας για τον Σκαραμαγκά όπως τα βλέπουν οι εργαζόμενοι
Πως φθάσαμε στη λύση των υποβρυχίων και ποια είναι τα μεγάλα εμπόδια