«Viral» έγινε η δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του ειδικού αμυντικού αναλυτή Xavier Vavasseur, ο οποίος βρέθηκε στα ναυπηγεία της γαλλικής κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group στην περιοχή Lorient και «ανέβασε» φωτογραφία που δείχνει τα πρώτα ελάσματα της μεταλλικής κατασκευής της νέας φρεγάτας τύπου FDI γνωστή και ως Belharra.
Ο ίδιος τονίζει στο Tweet του, ότι τα μεταλλικά αυτά ελάσματα είναι του δεύτερου, κατά σειρά παραγωγής, πλοίου, που θα είναι η μελλοντική ελληνική φρεγάτα. Όπως προβλέπει η συμφωνία, η πρώτη θα παραδοθεί στο γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό και οι επόμενες τρεις φρεγάτες που θα κατασκευαστούν από την γραμμή παραγωγής, θα παραδοθούν στην Ελλάδα για την ένταξή τους στο Πολεμικό μας Ναυτικό.
Ωστόσο, η παρουσία του ειδικού αναλυτή στο γαλλικό ναυπηγείο δεν είναι τυχαία, καθώς η Naval Group έγραψε «ιστορία» σήμερα σε τελετή που διοργανώθηκε για την τοποθέτηση τρόπιδας στη ναυπηγική κλίνη, μια διαδικασία ευρέως γνωστή ως «keel laying», στη πρώτη φρεγάτα τύπου FDI που προορίζεται για το γαλλικό Στόλο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Naval Group, Eric Pommellet σε ομιλία που έκανε με αφορμή το συμβολικό αυτό γεγονός, αναφέρθηκε στις τρομερές ικανότητες των ψηφιακών φρεγατών πολλαπλών ρόλων, ενώ αναφέρθηκε και στην επιλογή που έκανε η Ελλάδα για το Πολεμικό Ναυτικό, μια επιλογή στρατηγικής σημασίας για την εξασφάλιση της κυριαρχίας της χώρας.
Στην «αναμονή» για την υπογραφή της σύμβασης
Όπως σας είχε ενημερώσει το OnAlert, υπογραφή της σύμβασης για την απόκτηση των τριών υπερσύγχρονων φρεγατών Belharra και των επιπλέον 6 μαχητικών αεροσκαφών Rafale αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2022. Οι διαβουλεύσεις της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών και Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) με τη γαλλική πλευρά για την τελική διαμόρφωση και τον οπλισμό των πλοίων, αλλά και για την τεχνική υποστήριξή τους δεν έχουν ολοκληρωθεί και δεν αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.
Το ζητούμενο για την αρμόδια επιτροπή της ΓΔΑΕΕ, που αποτελείται από έμπειρους αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού, είναι ο προσδιορισμός του τελικού κόστους του εξοπλιστικού προγράμματος. Ο υπολογισμός δεν είναι εύκολη υπόθεση καθώς η ελληνική πλευρά επιδιώκει την καλύτερη δυνατή τιμή στη διαμόρφωση της πλατφόρμας που θα καθορίσει και τον οπλισμό του πλοίου, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει αντικειμενική δυσκολία στον ακριβή προσδιορισμό του κόστους της σύμβασης Follow On Support (FOS) για την τεχνική υποστήριξη των φρεγατών.