Η Πολεμική Αεροπορία της Γερμανίας αργοπεθαίνει, μάλιστα αυτή είναι και η άποψη του νυν και του πρώην Αρχηγών της. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως προηγούμενος Αρχηγός φέρεται να αντικαταστάθηκε επειδή καταδείκνυε το γεγονός συνεχώς. Σοβαρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και η κατάσταση του στόλου αεροσκαφών της είναι απογοητευτικός.
«Η Luftwaffe είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση», ανέφερε κάποια στιγμή σε ομιλία του ο Αντιπτέραρχος Ingo Gerhartz, ο επικεφαλής της Γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο Gerhartz πρόσθεσε: «Τα αεροσκάφη είναι καθηλωμένα λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών ή βρίσκονται στο εργοστάσιο για εργασίες συντήρησης.» Μέρος του προβλήματος είναι και η «γραφειοκρατική αναποτελεσματικότητα». Σύμφωνα με τον Gerhartz, μια επιθεώρηση των Γερμανών Eurofighters 400 ωρών, θα έπρεπε να διαρκέσει επτά μήνες και κατέληξε να κρατήσει δεκατέσσερις μήνες.
Εκτός από τα γραφειοκρατικά ζητήματα, ο Gerhartz είπε επίσης ότι η γερμανική Πολεμική Αεροπορία χρειάζεται μεγαλύτερους και πιο προβλέψιμους προϋπολογισμούς από το κοινοβούλιο. «Ο Gerhartz προέτρεψε τους νομοθέτες να στηρίξουν ένα βιωσιμότερο πρόγραμμα δαπανών που θα επέτρεπε στην αεροπορία να ανακατασκευάσει τον εξοπλισμό της και να βελτιώσει τον προγραμματισμό για νέα όπλα και αναβαθμίσεις σε υπάρχοντα συστήματα», ανέφερε το Reuters.
Στο εξοπλιστικό σκέλος η Γερμανία βρίσκεται μπροστά σε μία απόφαση που θα κρίνει το μέλλον της. F/A-18E/F Super Hornet ή Eurofighter;
Ένα από τα μεγαλύτερα συνδικάτα εργαζόμενων στον χώρο της αεροδιαστημικής βιομηχανίας στην Ευρώπη προειδοποιεί τη γερμανική κυβέρνηση να μην επιλέξει το αμερικανικό μαχητικό F/A-18E/F Super Hornet για την αντικατάσταση του Tornado.
Το συνδικάτο IG Metall έχει στείλει ανοικτές επιστολές στην καγκελαρία, το υπουργείο Άμυνας και το υπουργείο Οικονομίας, όπου σημειώνει: «Η προμήθεια του F-18 δεν θα μεταφέρει μόνο δισεκατομμύρια δολάρια των Γερμανών φορολογούμενων στις ΗΠΑ, αλλά θα βάλει επίσης σε κίνδυνο το μέλλον της στρατιωτικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας στη Γερμανία». Το συνδικάτο είναι αντίθετο ακόμα και στο «σπάσιμο» του προγράμματος, διότι στρέφεται κατά των γερμανικών και ευρωπαϊκών εταιρειών, καθώς επίσης των εργαζόμενων, ενώ δεν μπορεί να δικαιολογηθεί στους Γερμανούς πολίτες.
Όπως το «FlightGlobal» επισημαίνει, η Γερμανία αναμενόταν να αποφασίσει μεταξύ του αμερικανικού Super Hornet και του ευρωπαϊκού Eurofighter στις αρχές του 2020. Όμως η επιλογή είναι πολύπλοκη, γιατί το Eurofighter δεν είναι έτοιμο να αντικαταστήσει τα Tornado σε όλους τους ρόλους. Για παράδειγμα, το ευρωπαϊκό αεροσκάφος δεν μεταφέρει πυρηνικά όπλα και η πιστοποίησή τους θα μπορούσε να αργήσει για πολλά χρόνια. Το ίδιο ισχύει για την έκδοση Ηλεκτρονικού Πολέμου. Αντίθετα, το Super Hornet έχει ή θα αποκτήσει τις συγκεκριμένες ικανότητες συντομότερα.
Το IG Metall αναφέρει ότι 25.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία και 100.000 στην Ευρώπη εξαρτώνται αποκλειστικά από την παραγωγή του Eurofighter. Επιπλέον, η περαιτέρω εξέλιξη του τύπου είναι σημαντική, επειδή θα προσφέρει κατάλληλα εξειδικευμένους εργαζόμενους στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα μελλοντικού μαχητικού FCAS.