*Του Κώστα Σαρικά
Με απόλυτη επιτυχία φαίνεται ότι εξελίσσεται έως τώρα η πρώτη περίοδος δοκιμών στη θάλασσα για την φρεγάτα του Marine Νationale «Amiral Ronarc’h», την πρώτη Belharra που κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Λοριάν.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Onalert.gr, τα πρώτα εξαντλητικά Sea Trials ολοκληρώνονται στα τέλη της τρέχουσας εβδομάδας, με την «Amiral Ronarc’h» να συμπληρώνει συνολικά 3.000 μίλια πλεύσης, προκειμένου να δοκιμάσει σε απόλυτα ρεαλιστικές συνθήκες όλα τα συστήματα αλλά και τη συμπεριφορά του πλοίου στην ανοιχτή θάλασσα του Ατλαντικού Ωκεανού.
Έπειτα από τρεις εβδομάδες επίπονων δοκιμών, με δύο πολύ σύντομα διαλείμματα ελλιμενισμού του πλοίου σε Μπρεστ και Λοριάν, τόσο τα Στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group όσο και το πλήρωμα της φρεγάτας αλλά και οι Επιτελείς το Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού εμφανίζονται απόλυτα ικανοποιημένοι από το πρώτο και πλέον κρίσιμο «crash test» του πλοίου.
Η πρώτη Belharra «Amiral Ronarc’h» βγήκε στην ανοιχτή θάλασσα και αντιμετώπισε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες με το πέρασμα της καταιγίδας Kirk όπου έδειξε, σύμφωνα με πληροφορίες που έφτασαν έως το ΓΕΝ και το Ναυτικό Επιτελείο, εξαιρετική σταθερότητα με τη βοήθεια κυρίως της ανάστροφης πλώρης αλλά και του συνολικού σχεδιασμού του πλοίου.
Σε κατάσταση θαλάσσης που έφτασε το 5 και υψηλό κυματισμό, το πλοίο με την πρωτοποριακή του σχεδίαση κατέγραψε πολύ καλή συμπεριφορά και κατάφερε να αντιμετωπίζει τον καιρό χωρίς κανένα πρόβλημα, καθώς η ανάστροφη πλώρη απωθούσε την ενέργεια των κυμάτων προς τα έξω δημιουργώντας μόνο ψεκασμό, χάρη στην ειδική ράγα στο μπροστινό μέρος του πλοίου. Η «Amiral Ronarc’h» περνούσε μέσα από τα κύματα και όχι από πάνω, με το πλοίο να παραμένει σε σταθερή πορεία χωρίς αναταράξεις.
Εκτός όμως από την πλευστότητα της Belharra, την λειτουργία των μηχανών και όλων των συστημάτων πρόωσης, κίνησης και ελιγμών κατά τη διάρκεια των Sea Trials, δοκιμάστηκαν και όλα τα υπόλοιπα συστήματα της φρεγάτας, μεταξύ των οποίων το Σύστημα Μάχης και η συνεργασία του με το σύνολο των οπλικών συστημάτων που αφορούν τον πόλεμο επιφανείας αλλά και τον αντιαεροπορικό πόλεμο.
Ταυτόχρονα, δοκιμάστηκαν στα όρια όλα τα αυτόνομα συστήματα μάχης, όπως τα ραντάρ μεταξύ των οποίων και το πανίσχυρο Sea Fire, το σύστημα ταυτοποίησης IFF (Identification Friend or Foe) αλλά και τα δύο Sonar του πλοίου, τόσο το σταθερό που έχει εγκατασταθεί στο κύτος όσο και το μεταβλητού βάθους CAPTAS 4.
Την ολοκλήρωση της πρώτης περιόδου θαλάσσιων δοκιμών θα ακολουθήσει η αγκυροβόληση της φρεγάτας για μερικές εβδομάδες, για να συνεχιστούν οι δοκιμές εντός του προσεχούς Δεκεμβρίου. Για τα αποτελέσματα από τα πρώτα Sea Trials της «Amiral Ronarc’h» έχει ήδη λάβει γνώση το Πολεμικό Ναυτικό μέσω του Κλιμακίου που βρίσκεται στη Γαλλία και περιμένει το δεύτερο στάδιο δοκιμών, καθώς αυτά θα καθορίσουν και την έναρξη των δοκιμών για τη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ».
Ήδη επικρατεί απόλυτη ικανοποίηση για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος και στις τρεις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού «ΚΙΜΩΝ», «ΝΕΑΡΧΟΣ» και «ΦΟΡΜΙΩΝ».
Οι δυνατότητες των φρεγατών Belharra
Η φρεγάτα FDI αποτελεί ένα πολλαπλών αποστολών, ανθεκτικό σκάφος ανοιχτής θαλάσσης, ικανό να επιχειρεί μόνο του ή ως μέρος μιας ναυτικής δύναμης, σε όλους τους τομείς μάχης: κατά πλοίων, κατά αεροπλάνων, κατά υποβρυχίων, ασύμμετρες απειλές και προβολή ειδικών δυνάμεων. Συνδυάζοντας κορυφαία ναυτική τεχνολογία σε μια συμπαγή πλατφόρμα, η FDI, σύμφωνα με τον κατασκευαστή της, είναι μια ισχυρή και καινοτόμα φρεγάτα, σχεδιασμένη να αντιμετωπίζει συνεχώς εξελισσόμενες απειλές.
Σχεδιασμένες και κατασκευασμένες με τα πιο σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, αποτελούν τα πρώτα πλοία τα οποία επωφελούνται από μια ψηφιακή αρχιτεκτονική που τους επιτρέπει να προσαρμόζονται συνεχώς στις τεχνολογικές και επιχειρησιακές εξελίξεις. Κατά συνέπεια, όπως τονίζουν οι κατασκευαστές της, η FDI θα μπορεί να αντιμετωπίσει τρέχουσες και μελλοντικές απειλές υψηλού φάσματος, με κάλυψη 360° σε όλες τις συχνότητες και ικανότητα επεξεργασίας ολοένα και μεγαλύτερων δεδομένων.
Οι FDI είναι οι πρώτες γαλλικές φρεγάτες που θα προστατεύονται εγγενώς από κυβερνοαπειλές, με μια πλεονασματική αρχιτεκτονική πληροφορικής που βασίζεται σε δύο κέντρα δεδομένων, τα οποία φιλοξενούν, με εικονικό τρόπο, ένα μεγάλο ποσοστό των εφαρμογών πληροφορικής του πλοίου.
Στον τομέα της επιχειρησιακής καινοτομίας, η FDI εγκαινιάζει την έννοια μιας πύλης αφιερωμένης στην αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών. Αυτό το σύστημα θα καταστήσει δυνατή την οργάνωση και καθοδήγηση της μάχης κατά μικρών, κοντινών εναέριων και επιφανειακών απειλών, ιδιαίτερα από παγιδευμένα σκάφη.
Οπλισμένες με πυραύλους κατά πλοίων Exocet MM40, πυραύλους κατά εναέριων στόχων ASTER, τορπίλες κατά υποβρυχίων MU90 και πυροβόλα διαφόρων διαμετρημάτων, οι FDI μπορούν να φέρουν ένα βαρύ ελικόπτερο καθώς και ένα εναέριο drone, ενώ έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν Ειδικές Δυνάμεις με δύο σκάφη. Είναι εξοπλισμένες με το νέο ραντάρ SEA FIRE με τέσσερα σταθερά πάνελ, το οποίο αναπτύχθηκε από τη Thales και, σε συνδυασμό με το σύστημα πυραυλικών εκτοξευτών, τους παρέχει εκτεταμένες δυνατότητες αμυντικής κάλυψης περιοχής.