Μοιάζει απίστευτο αλλά οι Γάλλοι το αποτολμούν και μάλλον το καταφέρνουν: Δεν επισκευάζουν απλώς ένα υποβρύχιο χρησιμοποιώντας τα εξαρτήματα κάποιου άλλου, αλλά «συγχωνεύουν» δύο παροπλισμένα – ένα εκ των οποίων μισοκατεστραμμένο – για να φτιάξουν ένα καινούργιο!
Η είδηση κάνει τον γύρο του κόσμου μέσω του CNN και είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή. Και ξεκινά ως εξής: ένα πυρηνικό υποβρύχιο, το Perle, έπαθε σοβαρές ζημιές μετά από πυρκαγιά τον περασμένο Ιούνιο. Όμως αντί να μεταφερθεί σε μάντρα παλιοσίδερων, οι Γάλλοι σκέφτηκαν να το αξιοποιήσουν και να το «σώσουν», κόβοντας και κρατώντας το μισό του κομμάτι που δεν είχε υποστεί ζημιές από την πυρκαγιά και ενώνοντάς το με το μισό ενός δεύτερου υποβρυχίου, του Saphir, που είχε παροπλιστεί το 2019!
Όπως αναφέρεται στη σελίδα της Naval Group που ανέλαβε το όλο εγχείρημα, αυτό περιλαμβάνει διάφορα στάδια:
- Την κοπή των δύο υποβρυχίων Perle και Saphir, που έγινε αντίστοιχα τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο
- Την ακριβή μετακίνηση και ευθυγράμμιση των δύο κομματιών πάνω σε ράγες που έγινε στις αρχές Απριλίου
- Την συγκόλληση του κύτους των δύο υποβρυχίων, που ακολουθείται από την ανακατασκευή του εσωτερικού του καταστρώματος στο σημείο της συγκόλλησης
- Την σύνδεση εκατοντάδων καλωδίων.
Et Voila! που θα έλεγαν και οι Γάλλοι. Το νέο υποβρύχιο θα είναι μια πραγματικότητα!
Το νέο υποβρύχιο σε αριθμούς
Για να γίνει το νέο υποβρύχιο – που θα ονομάζεται επίσης Perle – χρειάστηκαν μέχρι τώρα:
- 300 άτομα και περισσότερες από 20 ειδικότητες
- 100.000 ώρες τεχνικής εργασίας με τη δημιουργία και την ενημέρωση περισσότερων από 2.000 σχεδίων και εγγράφων σχεδιασμού
- 250.000 ώρες βιομηχανικής εργασίας για την κοπή, ανασύσταση, συγκόλληση και «διασταύρωση» των εσωτερικών διαμερισμάτων
- Περισσότερα από 120 ηλεκτρικά καλώδια που θα επανασυνδεθούν, κάτι που απαιτεί περισσότερες από 2.000 συνδέσεις
- Τις εργασίες που θα απαιτηθούν για να «φινιριστεί» και να αναβαθμιστεί το νέο υποβρύχιο, κάτι που υπολογίζεται σε 1.000.000 εργατοώρες!
Μόλις ανακαινιστεί το νέο υποβρύχιο Perle, θα έχει επιπλέον μήκος 1,4 μέτρων από το κανονικό. Τόσο απαιτείται για την ένωση των δύο κομματιών, προς όφελος του ωφέλιμου χώρου για το πλήρωμα.
Πηγή: Με πληροφορίες από Naval Group
Φωτο: Naval Group