Μια απρόσμενη εξέλιξη σημειώθηκε την περασμένη Παρασκευή, στον διαγωνισμό «New Medium Helicopter» που αφορά την κατασκευή νέων βρετανικών ελικοπτέρων, καθώς οι εταιρείες Lockheed Martin και Airbus αποσύρθηκαν λίγες ώρες πριν την λήξη της προθεσμίας για την τελική υποβολή προσφορών προς διαπραγμάτευση.
Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι αποχώρησαν από τον διαγωνισμό καθώς δεν πληρούν τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί από την βρετανική πλευρά, επικαλούμενες τις τρέχουσες συνθήκες της διεθνούς αγοράς αλλά και την βιωσιμότητα του συγκεκριμένου προγράμματος ανάπτυξης.
Ειδικότερα, η κοινή δήλωση της Lockheed Martin – Sikorsky αναφέρει ότι: «Πιστεύουμε ότι το Black Hawk παραμένει η καλύτερη λύση τόσο για τις ένοπλες δυνάμεις του Ηνωμένου Βασιλείου όσο και για την αμυντική βιομηχανία της χώρας, ωστόσο επιλέξαμε να μην υποβάλλουμε τελική προσφορά στο πρόγραμμα New Medium Helicopter καθώς δεν μπορέσαμε να ανταποκριθούμε στις ελάχιστες απαιτήσεις που θέτει υπό το πρίσμα των σημερινών συνθηκών της αγοράς».
Από την πλευρά της, η Airbus ανακοίνωσε ότι: «Πιστεύουμε ότι το αποτέλεσμα αυτής της σύμβασης, ως έχει, δεν θα μπορέσει να επιτύχει τους υφιστάμενους στόχους της βρετανικής αμυντικής και βιομηχανικής στρατηγικής, ειδικά σε ό,τι αφορά τις μακροπρόθεσμες νέες θέσεις εργασίας». Με την ανατροπή στα δεδομένα του προγράμματος ανάπτυξης New Medium Helicopter, μοναδικός παίκτης παραμένει πλέον η Leonardo με το ελικόπτερο τύπου AW149.
Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω εξοπλιστικό πρόγραμμα στοχεύει στην μείωση της πολυτυπίας μέσων με ένα ελικόπτερο μέσης μεταφορικής ικανότητας, που θα αντικαταστήσει τα υφιστάμενα ελικόπτερα τύπου Agusta-Bell AB412s, AB212 και AS365 N3 Dauphins και που θα εκτελεί αποστολές όπως μεταφορά προσωπικού, εκκένωση τραυματιών, έρευνα και διάσωση, πλήγματα κατά εχθρικών στόχων, ηλεκτρονικό πόλεμο, επιτήρηση, αναγνώριση κ.ά.
Με πληροφορίες από: The Aviationist / Φωτογραφία αρχείου Reuters